Upgrade Game PC (Beste behuizing & voeding?)

Pagina: 1
Acties:

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06-2025
Goede middag allemaal!

Ik ben wat aan het rond kijken om mijn voorgaande systeem te upgraden. Zouden jullie kunnen kijken of onderstaande configuratie kan?

Ik zou daarnaast graag willen weten of mijn voeding die ik nog heb voldoende is en welke behuizing (uit de lijst) ik het beste kan nemen. Dit mag eventueel ook een andere zijn, een must is een audio & microfoon ingang aan de voorkant, 2 fans meegeleverd en zeker 5 extra installeerbaar.

Tot slot, twijfel ik over het nieuwe Corsair geheugen dat ik gekozen heb. Wil er minstens 2 van 8 GB maar weet niet of deze een beetje goed zijn.

Nieuwe componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 169,-€ 169,-
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 162,90€ 162,90
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 4GD5/OC€ 272,90€ 272,90
1Aerocool Vs-3 Advance€ 36,-€ 36,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 32,94€ 32,94
1Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 122,50€ 122,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,24

Oude componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 98,50€ 98,50
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 135,99€ 135,99
1Corsair TWIN3X4096-1600C7DHXG€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 234,49

Alvast super bedankt! _/-\o_

Groet,
Juriën

PS. Mochten jullie iets zien wat goedkoper kan, dan hoor ik dat graag. ;)

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:19
Ten eerste heb je en Intel moederbord en een AMD CPU... dat gaat niet werken dus ;)
Daarnaast is het ook nog een redelijk duur (overclock) moederbord, dus daar kan je lekker besparen.
Met die processor zou ik deze nemen: pricewatch: Asus M5A97 R2.0
Je kan ook een i5 (bijv 4570) nemen met een goedkoper moederbord, die is voor games over het algemeen wat beter dan de AMD cpu.

Tot slot zie ik dat je 16GB ram kiest. 8GB is op het moment voldoende en daarmee bespaar je zo weer €60. Je kan later altijd nog 2x4 erbij doen.

• Jurie92
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:55:
Ten eerste heb je en Intel moederbord en een AMD CPU... dat gaat niet werken dus ;)
Daarnaast is het ook nog een redelijk duur (overclock) moederbord, dus daar kan je lekker besparen.
Met die processor zou ik deze nemen: pricewatch: Asus M5A97 R2.0
Je kan ook een i5 (bijv 4570) nemen met een goedkoper moederbord, die is voor games over het algemeen wat beter dan de AMD cpu.

Tot slot zie ik dat je 16GB ram kiest. 8GB is op het moment voldoende en daarmee bespaar je zo weer €60. Je kan later altijd nog 2x4 erbij doen.
Ik zou graag een moederbord nemen wat net wat meer functies heeft zodat ik eventueel nog upgrades kan uitvoeren over 4 jaar of later. Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is en als dat zou kunnen kan dat ook een beetje met het moederbord dat je mij aanraad? (Denk aan overclocken, extra videokaartje toevoegen, etc.)

Wat betreft de processor, heb nu een 2,8 ghz processor dus vandaar de AMD, als ik een i7 van Intel neem, ben ik een stuk duurder uit dan bij die AMD voor 4 ghz.

Op dit moment heb ik 8 GB in mijn pc, wil alvast 16 + 8 GB hebben. Dan zitten we voorlopig goed haha. O-)

Wellicht dat het handig is om mijn gehele configuratie te weten:
- Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AMD 790X, SATA2 RAID

- AMD Phenom X3 720 2.8GHz 7.5MB AM3 Black Box

- Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP
Met dus bovenstaande. De overige 2x 4GB RAM wil ik achter de hand houden, mocht mijn Corsair het begeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Jurie92 op 09-12-2013 16:09 ]

• DoubleYouPee
Jurie92 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:05:
[...]

Ik zou graag een moederbord nemen wat net wat meer functies heeft zodat ik eventueel nog upgrades kan uitvoeren over 4 jaar of later. Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is en als dat zou kunnen kan dat ook een beetje met het moederbord dat je mij aanraad? (Denk aan overclocken, extra videokaartje toevoegen, etc.)
Ja overklokken kan zeker met het moederbord wat ik linkte. Wil je later SLI (2e nvidia kaart) dan moet je een ander/duurder moederbord kopen. Maar je moet met die processor sowieso een AM3+ moederbord kiezen ;).
Wat betreft de processor, heb nu een 2,8 ghz processor dus vandaar de AMD, als ik een i7 van Intel neem, ben ik een stuk duurder uit dan bij die AMD voor 4 ghz.
Je moet geen i7 kopen maar een i5. Een i5 4570 is net zo duur als de 8320 maar presteert in bijna alle games beter, en verbruikt ook minder stroom.
Op dit moment heb ik 8 GB in mijn pc, wil alvast 16 + 8 GB hebben. Dan zitten we voorlopig goed haha. O-)
Tja met 8GB zit je voorlopig ook wel goed. Je kan nu 16GB kopen of later 8GB erbij prikken als de prijzen misschien wat goedkoper zijn. Moet je zelf weten.

• Jurie92
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:10:
[...]

Ja overklokken kan zeker met het moederbord wat ik linkte. Wil je later SLI (2e nvidia kaart) dan moet je een ander/duurder moederbord kopen. Maar je moet met die processor sowieso een AM3+ moederbord kiezen ;).

[...]

Je moet geen i7 kopen maar een i5. Een i5 4570 is net zo duur als de 8320 maar presteert in bijna alle games beter, en verbruikt ook minder stroom.

[...]

Tja met 8GB zit je voorlopig ook wel goed. Je kan nu 16GB kopen of later 8GB erbij prikken als de prijzen misschien wat goedkoper zijn. Moet je zelf weten.
Dus de i5 4570 met de Asus M5A97 R2.0 zou een betere keus zijn? :) Het klinkt me gek in de oren dat een i5 beter is dan een i7, aangezien i7's altijd worden aan geprijsd als 'De Gaming Processor'. Niet dat ik dat erg vind, aangezien dat een hoop geld scheelt. Haha 8)

Maakt het trouwens nog wat uit dat er geïntegreerde graphics op die i5 zitten? Kan ik dan gewoon mijn gekozen videokaart daarop combineren?

Ik zit ook even te denken, stel je wilt een wat betere videokaart over een aantal jaar dan kun je natuurlijk ook zo'n moederbordje kopen wat die videokaart ondersteunt.

ps. Die gaan beide wel een aantal jaar mee, als je voorlopig (2 jaar) games op high en ultra wilt spelen toch?

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
Jurie92 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:19:
[...]

Dus de i5 4570 met de Asus M5A97 R2.0 zou een betere keus zijn? :) Het klinkt me gek in de oren dat een i5 beter is dan een i7, aangezien i7's altijd worden aan geprijsd als 'De Gaming Processor'. Niet dat ik dat erg vind, aangezien dat een hoop geld scheelt. Haha 8)
Ook dat gaat niet, de asus is een socket am3+ moederbord en je hebt een socket 1150 nodig voor de i5. Niemand zegt dat een i7 beter dan een i5 is (???), maar de i5 doet vrij weinig aan de goedkoopste i7 onder voor flink minder geld.

• SirKartoffel
  • Laatst online: 13-04 08:17
[...]

Maakt het trouwens nog wat uit dat er geïntegreerde graphics op die i5 zitten? Kan ik dan gewoon mijn gekozen videokaart daarop combineren?

Ik zit ook even te denken, stel je wilt een wat betere videokaart over een aantal jaar dan kun je natuurlijk ook zo'n moederbordje kopen wat die videokaart ondersteunt.

ps. Die gaan beide wel een aantal jaar mee, als je voorlopig (2 jaar) games op high en ultra wilt spelen toch?
8)7 Hij probeert net uit te leggen dat je geen amd processor op een intel moederbord kunt doen en nu doe jij een intel processor op een amd moederbord?
Wanneer wordt een i7 aangeprijsd boven een i5 als 'gaming processor' ben het hier op tweakers nog nooit tegengekomen.
De geïntegreerde graphics worden niet gebruikt wanneer je een andere videokaart gebruikt, er bestaat software die de samenwerking mogelijk maakt, maar dat levert meer problemen op dan prestatiewinst.
Dat van dat moederbordje kopen wat die videokaart ondersteunt begrijp ik niet helemaal... De huidige standaard pci-e x16 voor videokaarten zal nog wel even zo blijven hoor.
De processor zou zeker 4 jaar goed mee moeten kunnen doen, videokaarten verouderen snel, maar over een paar jaar zal je medium nog wel redden.

Ik zou gaan voor een goedkoper z85 moederbord en daar dan een 4570 op pleuren, aan overklokken zou ik als ik jou was niet beginnen ;)

• DoubleYouPee
[...]

Nee met een i5 moet je dus een intel moederbord, bijv pricewatch: Asus B85M-E. Of een andere als je later echt SLI wilt.
Een i7 is wel sneller dan een i5 maar het verschil in games is zo weinig dat een i5 een veel betere keuze is.
Dat maakt niet uit. Alle i5/i7 van Intel hebben tegenwoordig geintegreerde GPU.
Je kan hierbij gewoon een losse GPU doen dan wordt de geintegreede uitgeschakeld.

Elke videokaart kan in principe op elk moederbord. Als je er 2 wilt, dan moet het moederbord de juiste techniek hebben: SLI voor nvidia kaarten of Crossfire voor AMD kaarten.
Daarnaast moet je er op letten dat het moederbord 2 SLI slots heeft die snel genoeg zijn.
Veel budget moederborden ondersteunen wel SLI/crossfire maar 1 van de PCIE 2.0 x16 slots kan maar x4 snelheid aan wat je 2e videokaart kan hinderen.

• DoubleYouPee
SirKartoffel schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:26:
[...]
Ik zou gaan voor een goedkoper z85 moederbord en daar dan een 4570 op pleuren, aan overklokken zou ik als ik jou was niet beginnen ;)
b85 bedoel je ? Straks snapt OP er helemaal niks meer van 8)7

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je videokaart is trouwens wel heel erg duur... Voor dat geld kun je een 280x of een 770 krijgen.

Een goede voeding is de Seasonic m12 520w, een goede kast, tje, hoeveel wil je nog uitgeven? De Bitfenix Shadow is een goede kast voor 60 euro, de Fractal Design R4 en Arc Midi 2 zijn leuke kasten rond de 80/90 euro.

People as things, that’s where it starts.

• SirKartoffel
  • Laatst online: 13-04 08:17
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:29:
[...]

b85 bedoel je ? Straks snapt OP er helemaal niks meer van 8)7
ja sorry, wilde eerst een z87 met i5 4670k aanraden, maar toen bedacht ik me dat overklokken misschien toch niet zo'n goed idee was.

Dus inderdaad een B85 chipset met intel core i5 4570.

• Jurie92
SirKartoffel schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:26:
[...]

8)7 Hij probeert net uit te leggen dat je geen amd processor op een intel moederbord kunt doen en nu doe jij een intel processor op een amd moederbord?
Wanneer wordt een i7 aangeprijsd boven een i5 als 'gaming processor' ben het hier op tweakers nog nooit tegengekomen.
De geïntegreerde graphics worden niet gebruikt wanneer je een andere videokaart gebruikt, er bestaat software die de samenwerking mogelijk maakt, maar dat levert meer problemen op dan prestatiewinst.
Dat van dat moederbordje kopen wat die videokaart ondersteunt begrijp ik niet helemaal... De huidige standaard pci-e x16 voor videokaarten zal nog wel even zo blijven hoor.
De processor zou zeker 4 jaar goed mee moeten kunnen doen, videokaarten verouderen snel, maar over een paar jaar zal je medium nog wel redden.

De verkopers in bepaalde winkels zeggen dat over de i5 en i7. :X

Dat had ik even verkeerd begrepen inderdaad. Excuus daarvoor. Dus laten we even overnieuw beginnen haha. ;)

Wat ik wil:
  • Nvidia videokaart 4GB geheugen, HDMI uitgang en DVI-D, de 4GB zodat we even vooruit kunnen.
  • RAM 2x 8GB. (Ook om even vooruit te kunnen, naast deze 16GB prik ik nog 2 kaarten van 2GB.)
  • Moederbord met mogelijkheid later eventueel nog een videokaart toe te voegen.
  • Snelle processor die moeiteloos (zeker 2 jaar lang) alle games op high of ultra kan hebben.
  • Oude componenten hergebruiken om kosten te drukken.
Samengevat dus componenten die voorlopig alles goed kunnen hebben (ultra & high settings) zodat ik in de toekomst maar een kleine aanpassing hoef te doen of bij te kopen, wil het systeem alles weer aan kunnen.

Wat betreft het overclocken, begrijp jullie reactie aangezien ik de verkeerde samenstelling had gemaakt. Maar overclocken valt te leren en te laten uitvoeren door anderen. O-)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom persé een nvidia? Nvidia heeft het licht nog niet helemaal gezien [of juist wel, marketing technisch gezien] en heeft alleen te dure 4GB kaarten. Je kan dan echt VEEL beter een R9 280x nemen. Nvidia's hebben een vrij slechte bus voor 4GB, dat gaat gewoon te langzaam. Alleen de 780 en hoger hebben een deftige bus, maar nogsteeds minder dan AMD.

Een mobo die SLI/CF aankan is volgen mij bij Intel alleen de Z bordjes. Die zijn wat duurder. Bij AMD zit je dan aan de 990FX bordjes.

People as things, that’s where it starts.

• DoubleYouPee
Als je al 2x8GB er in hebt, dan heeft het geen zin om daar nog 2x2GB bij te doen. Ik denk dat je zelfs FPS gaat verliezen in games als je daar 2 verouderde 2GB sticks bij stopt.

En zoals Vaszaitsev zegt, ik zou ook een R9 280X aanraden, was het niet voor het feit dat die op dit moment bijna nergens meer te krijgen is.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 16:01
die 4gb kaart is inderdaad erg duur en heeft eigenlijk geen voordeel. De kaart kan die 4gb niet eens volledig gebruiken, te kleine bus. Gewoon een marketing stunt waar een heleboel mensen voor vallen.

Daarentegen zou ik wel een kaart nemen zoals de r9 280x, die heeft 3gb en meer dan genoeg busbreedte om alles snel te gebruiken

Natuurlijk zou je ook voor wat meer geld voor een r9 290 gaan.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:10:
[...]

[...]

[...]

1: klopt
2: eerste klopt maar de rest is je reinste kul, vrijwel altiijd zijn AMD's gelijkwaardig of beter dan Intels op het gebied van games, zeker in BF3/4, maar ook Crisis 3 en er komen net nu AMD de hele console markt bezit veel games uit die geoptimaliseerd zijn voor 8 core AMD's, let jij maar eens op...
Stroomverbruik, van dit soort opmerkingen worden me de haren grijs, zeker, AMD verbruikt meer stroom en dat zal ik niet ontkennen, maar ten eerste draait een PC 95% van de tijd idle, en ten tweede, als jou PC 6 uur per dag aan staat met een game op het scherm, dan zal dat 25W uitmaken, ik denk dat jij een jaar of 10 goedkoper uit bent met AMD.

En dan nog: 25-50W meer op een AMD die 8 cores heeft en nog op een iets groter productieproces draait, wie doet het dan slecht?

3: ik heb vorig jaar 4x4GB Corsair Vengeance 1833Mhz gekocht en dat is zware en zware overkill.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jurie92
VasZaitsev schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:45:
Waarom persé een nvidia? Nvidia heeft het licht nog niet helemaal gezien [of juist wel, marketing technisch gezien] en heeft alleen te dure 4GB kaarten. Je kan dan echt VEEL beter een R9 280x nemen. Nvidia's hebben een vrij slechte bus voor 4GB, dat gaat gewoon te langzaam. Alleen de 780 en hoger hebben een deftige bus, maar nogsteeds minder dan AMD.

Een mobo die SLI/CF aankan is volgen mij bij Intel alleen de Z bordjes. Die zijn wat duurder. Bij AMD zit je dan aan de 990FX bordjes.
Nvidea om dat die toch net wat extra technieken heeft ten opzichte van anderen. Zoals 3D mogelijkheden, volledige PhysX ondersteuning etc. Mis dat toch wel bij Ati eigenlijk. Daarnaast schijnt Nvidea ook wat beter te presteren met meerdere monitors.

Maar aangezien ik Ati gehad heb, vind ik het ook geen probleem daarbij te blijven. Vond het leuk om wat extraatjes te hebben da's de voornaamste reden. En natuurlijk dan die 4GB.
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:46:
Als je al 2x8GB er in hebt, dan heeft het geen zin om daar nog 2x2GB bij te doen. Ik denk dat je zelfs FPS gaat verliezen in games als je daar 2 verouderde 2GB sticks bij stopt.

En zoals Vaszaitsev zegt, ik zou ook een R9 280X aanraden, was het niet voor het feit dat die op dit moment bijna nergens meer te krijgen is.
Hmm.. kunnen we altijd proberen. Maar als het inderdaad minder oplevert dan is die 2x 8GB helemaal handig, wil ik niet over een tijd naar de winkel hoeven te gaan. ;)
kuusj98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:56:
[...]

1: klopt
2: eerste klopt maar de rest is je reinste kul, vrijwel altiijd zijn AMD's gelijkwaardig of beter dan Intels op het gebied van games, zeker in BF3/4, maar ook Crisis 3 en er komen net nu AMD de hele console markt bezit veel games uit die geoptimaliseerd zijn voor 8 core AMD's, let jij maar eens op...
Stroomverbruik, van dit soort opmerkingen worden me de haren grijs, zeker, AMD verbruikt meer stroom en dat zal ik niet ontkennen, maar ten eerste draait een PC 95% van de tijd idle, en ten tweede, als jou PC 6 uur per dag aan staat met een game op het scherm, dan zal dat 25W uitmaken, ik denk dat jij een jaar of 10 goedkoper uit bent met AMD.

En dan nog: 25-50W meer op een AMD die 8 cores heeft en nog op een iets groter productieproces draait, wie doet het dan slecht?

3: ik heb vorig jaar 4x4GB Corsair Vengeance 1833Mhz gekocht en dat is zware en zware overkill.
Dat van die 8 cores had ik inderdaad ook meegenomen in mijn besluit.

Dus wat is nu het beste?

• DoubleYouPee
Zoals ik al zei, een i5 4670 zal in de meeste games sneller zijn dan een FX 8350.
In sommige games, zoals BF4, kunnen de verschillen wat kleiner zijn.
Als je veel encoding doet, is een FX 8350 een beter keuze.

In de toekomst zullen games wellicht beter gebruik maken van multi-core CPUs (door next-gen consoles etc.), waarbij de FX 8350 sneller kan zijn. Maar voor hetzelfde geld gebeurt dit nauwelijks.. wie zal het zeggen.

Wat kuusj98 zegt over "amd gelijkwaardig of zelfs beter dan Intel in games" is op dit moment gewoonweg niet waar.
Ga naar een willekeurige goede benchmark site en je zult het zelf zien.
Maar goed, echt CPU limited zul je in games toch niet snel zijn. GPU is tegenwoordig veel belangrijker.

• Jurie92
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:10:
Zoals ik al zei, een i5 4670 zal in de meeste games sneller zijn dan een FX 8350.
In sommige games, zoals BF4, kunnen de verschillen wat kleiner zijn.
Als je veel encoding doet, is een FX 8350 een beter keuze.

In de toekomst zullen games wellicht beter gebruik maken van multi-core CPUs (door next-gen consoles etc.), waarbij de FX 8350 sneller kan zijn. Maar voor hetzelfde geld gebeurt dit nauwelijks.. wie zal het zeggen.

Wat kuusj98 zegt over "amd gelijkwaardig of zelfs beter dan Intel in games" is op dit moment gewoonweg niet waar.
Ga naar een willekeurige goede benchmark site en je zult het zelf zien.
Maar goed, echt CPU limited zul je in games toch niet snel zijn. GPU is tegenwoordig veel belangrijker.
Ik wil mijn systeem wel richten op next-gen eigenlijk, daarnaast doe ik veel encoding. Dat wordt dus de FX 8350.

Dan rest nog de vraag, welke videokaart en welk moederbord? Ben op het moment erg tevreden met Gigabyte (moederbord) maar ik weet niet wat jullie vinden.

• DoubleYouPee
Jurie92 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:18:
[...]

Ik wil mijn systeem wel richten op next-gen eigenlijk, daarnaast doe ik veel encoding. Dat wordt dus de FX 8350.

Dan rest nog de vraag, welke videokaart en welk moederbord? Ben op het moment erg tevreden met Gigabyte (moederbord) maar ik weet niet wat jullie vinden.
Voor FX 8350, als je SLI wilt bijv,
pricewatch: ASRock 990FX Extreme3

Zonder SLI
pricewatch: Asus M5A97 R2.0

Videokaart:
R9 280X 3GB als je er een kan vinden
Anders GTX 770 2GB

• Jurie92
DoubleYouPee1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:19:
[...]

Voor FX 8350, als je SLI wilt bijv,
pricewatch: ASRock 990FX Extreme3

Zonder SLI
pricewatch: Asus M5A97 R2.0

Videokaart:
R9 280X 3GB als je er een kan vinden
Anders GTX 770 2GB
Allemaal bedankt voor de hulp, ik ga eens kijken.

d:)b

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
intel en upgrade mogelijkheid voor over 4 jaar kan je alvast vergeten omdat ze ieder jaar met een nieuw socket komen en je dus bijna altijd een nieuw moederbord bij een nieuwe cpu moet hebben.

Wil je kunnen upgraden wordt het dus AMD.

Maar in dit geval zou ik ook gewoon voor een i5 gaan met goedkoop moederbord en 1 bankje van 4gb geheugen erbij of als je het echt niet laten kan dan 8gb kopen en die samen met je nieuwe ram installeren dan heb je 12gb meer dan genoeg.

videokaart nog niet over gehad maar 760 voor zoveel geld is een miskoop, 3 of 4Gb geheugen op de videokaart is opzich niet slecht bedacht maar neem dan idd een 280x oid. (cod ghosts trekt bij mij netjes 3GB vol).

Nukezone FTW

• DoubleYouPee
Powrskin schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:39:
intel en upgrade mogelijkheid voor over 4 jaar kan je alvast vergeten omdat ze ieder jaar met een nieuw socket komen en je dus bijna altijd een nieuw moederbord bij een nieuwe cpu moet hebben.

Niet waar. Juist AMD heeft gezegd een einde te maken aan AM3+, dus na de FX 8350 moet je een nieuwe mobo kopen.
Bij Intel in tegenstelling kan je bij de volgende generaties (haswell-refresh en broadwell) gewoon op een 1150 socket stoppen.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Is Haswell-E niet voor LGA 2011 socket? ;)

• DoubleYouPee
Je hebt gelijk... ik bedoelde haswell refresh.

• Jurie92
Powrskin schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:39:

Maar in dit geval zou ik ook gewoon voor een i5 gaan met goedkoop moederbord en 1 bankje van 4gb geheugen erbij of als je het echt niet laten kan dan 8gb kopen en die samen met je nieuwe ram installeren dan heb je 12gb meer dan genoeg.

videokaart nog niet over gehad maar 760 voor zoveel geld is een miskoop, 3 of 4Gb geheugen op de videokaart is opzich niet slecht bedacht maar neem dan idd een 280x oid. (cod ghosts trekt bij mij netjes 3GB vol).
Ik wil nu gaan voor het volgende:
- Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
- AMD FX-8350
- Asrock 990FX Extreme3

Huidige onderdelen die ik meeneem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,30€ 99,30
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 135,99€ 135,99
1Corsair TWIN3X4096-1600C7DHXG€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 235,29

Huidige RAM geheugen is bovenstaande 4GB + nogmaals 4 GB. Toch hierbij houden ivm prijs 16GB met hogere snelheid. Dan maar die iets later upgraden.

Kan iemand mij nog helpen met een goede behuizing?

Zit zelf te denken aan onderstaande:
1Aerocool Vs-3 Advance€ 36,42€ 36,42
1Cooler Master N300 (Closed)€ 31,03€ 31,03
Bekijk collectie
Importeer producten

Mag ook een andere kast zijn zolang hij maar een audio & microfoon ingang aan de voorkant heeft, 2 fans meegeleverd krijgt en zeker 5 extra fans installeerbaar zijn.

Binnen in zou ik graag een of meerdere 2,5" bays hebben met rond de 5; 3,5" bays. Extern moeten er 2 DVD/Blue-ray spelers in kunnen.

Oja de breedte en diepte mogen niet groter zijn dan:
Breedte: max. 190mm
Diepte: rond de 490mm

Dit ivm met mijn houder waar mijn pc in staat.

Thanks a lot!
Pagina: 1