Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Weet iemand toevallig of standby vergoedingen opgenomen worden in een werkgeversverklaring?
Zoja, valt deze toeslag onder onregelmatigheidstoeslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Quote NHG: Zowel onregelmatigheidstoeslag, provisie en overwerk mogen worden meegenomen mits deze structureel worden verdiend. Heeft men toevallig een keer overgewerkt, maar de rest van de maanden in dat jaar niet, dan kan dit niet worden beschouwd als structureel en kan het derhalve niet worden meegenomen.

Quote 2 NHG: Onregelmatig werk / flexwerk

Als u een flexibele arbeidsrelatie heeft (zoals seizoenswerk, uitzendwerk, werk als oproep- of invalkracht of werk op basis van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd zonder verklaring) wordt het toetsinkomen vastgesteld op basis van het gemiddelde inkomen over de afgelopen drie kalenderjaren tot maximaal het inkomen verdiend in het laatste kalenderjaar. Eventuele inkomensvervangende uitkeringen (zoals ww en wao) mogen ook worden meegeteld.

In andere woorden; als je het kan onderbouwen over de afgelopen 3 jaar heb je waarschijnlijk geen probleem. Als het iets is waar je net gaat werken wordt het lastiger, dit is iets om te bespreken met je hypotheekadviseur, elke bank/instantie gaat hier anders mee om, en wie weet heb je deze toeslag niet nodig voor je hypotheek, als je een NHG hypotheek hebt heeft het sowiso geen invloed op het percentage (daar boven natuurlijk wel).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Bedankt.

In mijn huidige functie ben ik zo 2 jaar werkzaam. Na een inwerkperiode van ongeveer 2/3 maanden ben ik begonnen met standby diensten. Sindsdien loop ik dan ook elke maand minimaal een week standby.
Als ik dus elke maand standby loop, dan kan ik er vanuit gaan dit structureel is?

Het probleem is dat de werkgever aangeeft dat de vergoeding niet onder onregelmatigheidstoeslag valt omdat deze niet structureel zou zijn.
Dat begrijp ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je die toeslag nodig om aan een hoger hypotheekbedrag te komen ?
Zo ja, dan moet je jezelf afvragen of het slim is een woning te kopen welke eigenlijk te duur is....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
^het probleem zit hem in de NHG normen die per januari 2014 strenger worden, waardoor ik 20k minder kan lenen.
Te duur is het zeker niet. Daarnaast krijg ik een fikse korting via de werkgever op de hypotheekrente.
De maandlasten nieuwe hypotheek zijn hierdoor lager dan voor mijn huidige hypotheek, terwijl de nieuwe hypotheek 50k hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Zoals al in een eerdere reactie aangegeven: standbyvergoeding mag worden meegeteld als inkomen, indien het een structureel karakter heeft. Het is aan je werkgever of hij dat structurele karakter in een een werkgeversverklaring wil benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
^Dat is het probleem wanneer is iets structureel? Collega's die al 20 jaar deze vergoeding elke maand krijgen, is dat structureel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Figo112 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:52:
^Dat is het probleem wanneer is iets structureel? Collega's die al 20 jaar deze vergoeding elke maand krijgen, is dat structureel genoeg?
Je collega's gaan toch geen hypotheek afsluiten, dus dat zij het al 20 jaar krijgen doet er niet toe, het gaat erom dat jij het structureel krijgt. En dan is 2 jaar misschien wel te kort.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor hetzelfde geld besluit je werkgever om volgende maand te stoppen met 24x7 ondersteuning en dan vervalt je standby vergoeding.... (theoretisch dan).

Je werkgever vindt het geen zekerheid in elk geval...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Zie hier: http://www.homefinance.nl.../werkgeversverklaring.asp

"uitsluitend de in de arbeidsovereenkomst vastgelegde onvoorwaardelijke onregelmatigheidstoeslagen"

De woordjes arbeidsovereenkomst en onvoorwaardelijk. Als er voorwaarden genoemd worden, met betrekking tot de onregelmatigheidstoeslag c.q. standby vergoeding dan gaat de vlieger al niet op.

Ikzelf krijg bijvoorbeeld een functietoeslag, maar deze wordt niet meegenomen in een eventuele werkgeversverklaring. Er zitten namelijk voorwaarden aan deze toeslag, waardoor de werkgever deze toeslag niet mee kan nemen in de verklaring.

Is het verkrijgen van de standby vergoeding trouwens meegenomen in de arbeidsovereenkomst of heb jij bijvoorbeeld de keuze om de standby vergoeding niet te krijgen? (Omdat je liever niet 24/7 voor de baas beschikbaar wilt zijn).

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Die 20 jaar in het verleden zijn niet relevant. De vraag die je werkgever moet beantwoorden is of hij naar alle redelijkheid verwacht dat je deze toeslag de komende jaren zult blijven ontvangen. Nu is zo'n verklaring niet bindend en zal het voor een bank een harde kluif worden om je werkgever aan te spreken hierop, maar toch zullen er best veel mensen zijn die liever nergens hun handtekening onder zetten. De bal ligt gewoon bij je baas. Als werknemer heb je niet veel in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 23:55

Kleintje81

Blaat

Bij mij hadden ze hem onder 'overige vergoeding' bijgezet, met als opmerking 'standby vergoeding'.
Hier werd het bedrag ingevuld van de laatste 12 maanden.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Ik heb de keus niet om geen standby meer te lopen. Hoort gewoon bij je functie en in de CAO worden de consignatievergoedingen besproken.

Daarnaast zegt ABN waarmee de werkgever een collectief heeft, dat ze die vergoedingen wel willen meenemen, maar dat deze op de werkgeversverklaring moet staan.
Als de Bank al aangeeft dat de consignatievergoeding onder onregelmatigheidstoeslag valt, lijkt het mij dat het dan ook zo is.

Maargoed helaas wil p&o mij hiermee niet verder helpen.
Arthas schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:45:
Zie hier: http://www.homefinance.nl.../werkgeversverklaring.asp

"uitsluitend de in de arbeidsovereenkomst vastgelegde onvoorwaardelijke onregelmatigheidstoeslagen"

De woordjes arbeidsovereenkomst en onvoorwaardelijk. Als er voorwaarden genoemd worden, met betrekking tot de onregelmatigheidstoeslag c.q. standby vergoeding dan gaat de vlieger al niet op.

Ikzelf krijg bijvoorbeeld een functietoeslag, maar deze wordt niet meegenomen in een eventuele werkgeversverklaring. Er zitten namelijk voorwaarden aan deze toeslag, waardoor de werkgever deze toeslag niet mee kan nemen in de verklaring.

Is het verkrijgen van de standby vergoeding trouwens meegenomen in de arbeidsovereenkomst of heb jij bijvoorbeeld de keuze om de standby vergoeding niet te krijgen? (Omdat je liever niet 24/7 voor de baas beschikbaar wilt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
ZeRoC00L schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:08:
[...]

Je collega's gaan toch geen hypotheek afsluiten, dus dat zij het al 20 jaar krijgen doet er niet toe, het gaat erom dat jij het structureel krijgt. En dan is 2 jaar misschien wel te kort.
Volgens ABN amro is het structureel als in de afgelopen 12 maanden de vergoedingen zijn ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Kleintje81 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:46:
Bij mij hadden ze hem onder 'overige vergoeding' bijgezet, met als opmerking 'standby vergoeding'.
Hier werd het bedrag ingevuld van de laatste 12 maanden.
Zo hoort het inderdaad ook. Dat is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Er is daar geen twijfel over, zolang ik niet van functie verander zullen de toeslagen blijven komen.
t_captain schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:09:
[...]

Die 20 jaar in het verleden zijn niet relevant. De vraag die je werkgever moet beantwoorden is of hij naar alle redelijkheid verwacht dat je deze toeslag de komende jaren zult blijven ontvangen. Nu is zo'n verklaring niet bindend en zal het voor een bank een harde kluif worden om je werkgever aan te spreken hierop, maar toch zullen er best veel mensen zijn die liever nergens hun handtekening onder zetten. De bal ligt gewoon bij je baas. Als werknemer heb je niet veel in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Voor het systeem dat ik standby loop, acht ik die kans bijna onmogelijk :+
Question Mark schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
[...]

Voor hetzelfde geld besluit je werkgever om volgende maand te stoppen met 24x7 ondersteuning en dan vervalt je standby vergoeding.... (theoretisch dan).

Je werkgever vindt het geen zekerheid in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Tja, als je werkgever het niet op de werkgeversverklaring wil invullen kun je hoog en laag springen wat je wil....
Er is trouwens een wijzig knop, zodat je niet 3x achter elkaar hoeft te reageren.

[ Voor 26% gewijzigd door ZeRoC00L op 11-12-2013 12:16 ]

Volg je bankbiljetten

Pagina: 1