Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-08 13:08
Hallo,

Ik heb een laptop (medion erazer x6815) die oorspronkelijk op windows 7 draaide. Nu heb ik hier windows 8 op geinstalleerd en alles werkt 100% behalve de hotkey drivers. Medion heeft zelf helaas geen driver update gegeven en er is ook geen alternatief op internet voor zover ik weet. De hotkeys werken wel, met en zonder drivers alleen voorheen zorgde deze drivers ervoor dat de wifi aanstond bij het opstarten. Dit gebeurd nu niet meer en mijn vraag is dus of iemand een manier weet om wifi bij het opstarten automatisch aan te zetten. Bijvoorbeeld in snelkoppeling die ik in de start map kan zetten ofzo?

De hotkey combinatie is FN+F2 en deze werkt dus ook zonder drivers. Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar het lijkt mij dat ik de wifi kaart ook door andere programma's beheert kan worden toch? Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij weet

Dit is de precieze laptop waar het over gaat: http://tweakers.net/price...(30012641)/specificaties/. De wifi adapter is een Intel Centrino Wireless -N 1030

[ Voor 10% gewijzigd door quazibivak op 09-12-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het geen BIOS optie om standaard de adapter aan of uit te hebben? Sommige laptops hebben die mogelijkheid.

Verders, in hoeverre werken de hotkeys? Zie je daadwerkelijk iets op je scherm als een OSD? Als je geen aparte OSD ziet (behalve de default van Windows), dan zal je de hotkey tool moeten installeren. Als je de tool niet op de website kan vinden, kan je 'm altijd nog van de meegeleverde CD installeren, als je die hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
En je kan niet gewoon de Win7 drivers installeren (al dan niet onder compatibility mode ofzo)?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Hero of Time schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:53:
Is het geen BIOS optie om standaard de adapter aan of uit te hebben? Sommige laptops hebben die mogelijkheid.

Verders, in hoeverre werken de hotkeys? Zie je daadwerkelijk iets op je scherm als een OSD? Als je geen aparte OSD ziet (behalve de default van Windows), dan zal je de hotkey tool moeten installeren. Als je de tool niet op de website kan vinden, kan je 'm altijd nog van de meegeleverde CD installeren, als je die hebt.
Die optie is er en hier staat hij aan. De hotkeys werken zonder OSD. Als ik de drivers installeer (in compatibiliteitsmodus) is er wel een OSD maar het probleem is dat de drivers niet automatisch opstarten, ik heb een snelkoppeling in de startmap onder appdata moeten zetten. Voorheen startte wifi op als de drivers opstartte maar dit gebeurd nu dus ook niet meer. Ik denk dat de wifi alleen software matig uitgeschakeld is en daarom zoek ik eigenlijk een manier buiten de drivers om als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Rupie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:26:
En je kan niet gewoon de Win7 drivers installeren (al dan niet onder compatibility mode ofzo)?
Nee, dan starten ze niet uit zichzelf op en gaat de wifi niet meer vanzelf aan zoals dat voorheen wel gebeurde. Ik kan met drivers dus alleen de wifi aanzetten als ik in bureaublad ben en de drivers opgestart zijn. Zonder drivers kan ik in het "Lockscreen" al op FN+F2 drukken om de wifi aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:08
svenpromper schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:32:
Hallo,

Ik heb een laptop (medion erazer x6815) die oorspronkelijk op windows 7 draaide. Nu heb ik hier windows 8 op geinstalleerd en alles werkt 100% behalve de hotkey drivers. Medion heeft zelf helaas geen driver update gegeven en er is ook geen alternatief op internet voor zover ik weet. De hotkeys werken wel, met en zonder drivers alleen voorheen zorgde deze drivers ervoor dat de wifi aanstond bij het opstarten. Dit gebeurd nu niet meer en mijn vraag is dus of iemand een manier weet om wifi bij het opstarten automatisch aan te zetten. Bijvoorbeeld in snelkoppeling die ik in de start map kan zetten ofzo?

De hotkey combinatie is FN+F2 en deze werkt dus ook zonder drivers. Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar het lijkt mij dat ik de wifi kaart ook door andere programma's beheert kan worden toch? Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij weet

Dit is de precieze laptop waar het over gaat: http://tweakers.net/price...(30012641)/specificaties/. De wifi adapter is een Intel Centrino Wireless -N 1030
als je op fn f2 drukt zet hij dan de hele kaart uit of alleen de antenne?

Edit :

als je naar aparaat beheer gaat wordt het hele aparaat dan uitgeschakelt of zegt windows niks ?

[ Voor 4% gewijzigd door moijamie op 10-12-2013 13:40 ]

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff mieren neuken,

je kan een antene niet uitzetten, je zet de radio aan en uit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
moijamie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:37:
[...]

als je op fn f2 drukt zet hij dan de hele kaart uit of alleen de antenne?
Alleen de antenne, of radio zoals fish zegt. Tenminste, hij staat nog aan in apparaatbeheer dan. ik neem aan dat je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
svenpromper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:41:
[...]

Alleen de antenne, of radio zoals fish zegt. Tenminste, hij staat nog aan in apparaatbeheer dan. ik neem aan dat je dat bedoelt?
ja dat bedoelde ik alleen jammer dat dat niet uit gaat anders had je het in 3 seconden kunnen oplossen met devcon ;)

Edit: gaat de radio/antenne aan als je hem uit en opnieuw inschakelt? als de antenne uit staat

[ Voor 11% gewijzigd door moijamie op 10-12-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
moijamie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:48:
[...]

ja dat bedoelde ik alleen jammer dat dat niet uit gaat anders had je het in 3 seconden kunnen oplossen met devcon ;)

Edit: gaat de radio/antenne aan als je hem uit en opnieuw inschakelt? als de antenne uit staat
Nee, dan blijft hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
Tsjaa dan ben ik bang dat we in het zelfde bootje zitten had daar laatste ook last van maar was geen oplossing voor jammer genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
moijamie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:44:
[...]

Tsjaa dan ben ik bang dat we in het zelfde bootje zitten had daar laatste ook last van maar was geen oplossing voor jammer genoeg :/
Daar was ik al bang voor, heb al heel lang gezocht, nergens een oplossing. Toch raar dat hotkey drivers van een compleet andere fabrikant dan die van de wifi-kaart het enige is wat controle heeft over de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
svenpromper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:02:
[...]

Daar was ik al bang voor, heb al heel lang gezocht, nergens een oplossing. Toch raar dat hotkey drivers van een compleet andere fabrikant dan die van de wifi-kaart het enige is wat controle heeft over de wifi.
Ja en die FN knop bestaat ook helemaal niet onder windows dus kan ook geen script maken ofzo stom dat ze dit zo doen

Verwijderd

De Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030 wordt in Windows 10 niet ondersteund. Intel verwijst naar de fabrikant van de laptop, maar Medion kennende hoef je daar geen oplossing van te verwachten. Hun standpunt is dat de laptop goed samenwerkt met het besturingssysteem waarmee het is opgeleverd. Dat de HotKey's niet werken is wel overheen te komen. Een beetje zonde dat je een eigenlijk prima werkende WiFi het niet doet, maar je zou in een van de USB-slots een mini-adapter voor WiFi kunnen drukken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:59:
De Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030 wordt in Windows 10 niet ondersteund. Intel verwijst naar de fabrikant van de laptop, maar Medion kennende hoef je daar geen oplossing van te verwachten. Hun standpunt is dat de laptop goed samenwerkt met het besturingssysteem waarmee het is opgeleverd. Dat de HotKey's niet werken is wel overheen te komen. Een beetje zonde dat je een eigenlijk prima werkende WiFi het niet doet, maar je zou in een van de USB-slots een mini-adapter voor WiFi kunnen drukken.
Het topic gaat om windows 8 en is inmiddels 2 jaar oud ;)

Maar ijn jouw geval zou ik geen usb kopen maar het centrino kaartje vervangen voor een betere

Iperf

Pagina: 1