Eind deze week wil ik een nieuwe videokaart voor mijn PC gaan bestellen (verjaardag...). Mijn budget is rond de €100, een midrange kaart dus. Waarvoor wordt de kaart gebruikt? Games, wil graag Assassins Creed IV gaan spelen zonder lag (hoeft niet maxed out HD) maar dit is met mijn huidige GPU niet mogelijk. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, heb tot nu toe alleen Nvidia gehad maar dat maakt me niet uit. Het moet ook een videokaart zijn die een beetje matcht met m'n CPU zodat er geen hele grote bottleneck ontstaat.
Huidige config:
Mobo: ASRock N68 VS3 FX
CPU: AMD FX-4100 Quad Core 3.6GHz
GPU: Nvidia GeForce GT630 2GB DDR3 Palit Version
RAM: 4GB DDR3
HDD: 500GB Sata
PSU: Corsair CX430 430W
Ik heb zelf al gekeken naar de Geforce GTX650, de HD7700 en 7900 serie en eventueel de R7 250/260 van AMD. Ik weet zelf niet echt wat voor kaart er in zou kunnen ook met betrekking tot mijn PSU van 430W (deze heb ik net vervangen). Er is nog een 6-pin connector beschikbaar vanuit de voeding dus dat is geen probleem.
Alle adviezen zijn welkom, eind deze week of begin volgende week wil ik er 1 gaan bestellen!
Huidige config:
Mobo: ASRock N68 VS3 FX
CPU: AMD FX-4100 Quad Core 3.6GHz
GPU: Nvidia GeForce GT630 2GB DDR3 Palit Version
RAM: 4GB DDR3
HDD: 500GB Sata
PSU: Corsair CX430 430W
Ik heb zelf al gekeken naar de Geforce GTX650, de HD7700 en 7900 serie en eventueel de R7 250/260 van AMD. Ik weet zelf niet echt wat voor kaart er in zou kunnen ook met betrekking tot mijn PSU van 430W (deze heb ik net vervangen). Er is nog een 6-pin connector beschikbaar vanuit de voeding dus dat is geen probleem.
Alle adviezen zijn welkom, eind deze week of begin volgende week wil ik er 1 gaan bestellen!