Receiver met draadloze speakers

Pagina: 1
Acties:

• macambar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben op zoek naar een receiver die o.b.v. Airplay draadloos (via WIFI bij voorkeur of bluetooth) audio (muziek en audio stream van film) naar speakers verstuurt.

Nu hebben heel wat receivers tegenwoordig Airplay maar het onbreekt aan een exacte beschrijving hiervan. Meestal betreft het nl. de volgende functionaliteit:

1) Een airplay source (iPhone, iPad) verstuurt audio naar de al dan niet draadloze speakers via de Airplay ondersteunende receiver.

Ik ben echter op zoek naar ondersteuning van het volgend scenario:

2) Een niet airplay source (bijv. mediaspeler) aangesloten op de HDMI in van de receiver die o.b.v. airplay audio doorstuurt naar de wireless speakers.

Oh ja, en ik wil niet beginnen met Sonos. Iemand een suggestie voor een receiver? Of zijn beide scenario's standaard ondersteund op Airplay ondersteunende receivers?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Airplay is iets van Apple om audio vanaf Apple apparaten draadloos naar Airplay-compatible versterkers of speakers te sturen. Het is dus niet geschikt voor wat jij zoekt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij ben je iets aan het zoeken dat niet bestaat. Speakers die via Airplay draadloos aangestuurt worden. Nog nooit van gehoord.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor de duidelijkheid:

Zoek je dnla speakers? Dus, streamen direct naar speakers?
Of moet er een receiver tussen zitten? En zo ja, mogen daar bekabelde speakers aan zitten?

Wise enough to play the fool

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Mag ik vragen Waarom je niet met sonos aan de gang wil?

Strava | AP | IP | AW

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Als ik het goed begrijp, wil je dus met je receiver draadloos streamen naar je speakers toe?
Zoiets: http://www.teufelaudio.nl/t-500-streaming-p13976.html

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Volgens mij zijn het twee verschillende dingen:

- streamen naar receiver: Dan is Airplay functionaliteit volgens mij de enige handige oplossing. Mijn Pioneer VSX-527 heeft 't (samen met andere netwerk opties) en dat beval heel goed! zijn heel aantal versterkers die dit ondersteunen (en ook tegen nette prijzen).

- Van receiver draadloos speakers aansturen: Er zijn volgens mij apparaatjes op de markt die 't signaal draadloos kunnen maken. dus als je die aansluit je op receiver en vervolgens op de speakers dan zou dat moeten werken. Maar ik ben daar niet zo'n fan van..
Pagina: 1