Toon posts:

Moederbord, PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil mijn systeem upgraden en heb hiervoor een lijstje opgesteld,
Maar ik twijfel nog over de voeding, of deze goed genoeg is, en of ik een processor koeler nodig heb, buiten de boxed koeler om:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 66,01€ 66,01
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 49,10€ 49,10
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 157,99€ 157,99
1Cooler Master N300 (Closed)€ 32,94€ 32,94
1Kingston ValueRAM KVR16N11/4€ 27,77€ 27,77
1Cooler Master B500€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,81

Zelf heb ik nog 4x hdd en een dvd writer. Mijn budget is max 400 euro,
Als jullie suggesties hebben voor een betere PSU/Koeler hoor ik het graag!

Edit: Moederbord vraag is beantwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou het bord niet voldoen? Als alles erop zit wat je nodig hebt dan kun je kijken naar reviews om te zien of het brd verder geen vervelende eigenaardigheden heeft, en hoe het zich verhoudt tot andere borden. Maar meestal zitten er geen megaverschillen tussen de verschillende borden, tenzij er iets echt mis is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:15:
Maar ik twijfel nog over de voeding, of deze goed genoeg is, en of ik een processor koeler nodig heb, buiten de boxed koeler om
Alleen als je wil overklokken of een erg stille CPU koeler wil, huidige is niet luidruchtig, maar zou je wel onder maximale belasting licht kunnen horen blazen.
Zelf heb ik nog 4x hdd en een dvd writer. Mijn budget is max 400 euro,
Als jullie suggesties hebben voor een betere PSU/Koeler hoor ik het graag!
Voeding is idd niet geweldig, pricewatch: be quiet! System Power 7 400W is een betere voeding voor een vergelijkbare prijs. pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W is nog een stuk beter voor een paar euro meer.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van deze voedingen is dat de videokaart 500 watt voeding nodig heeft, dan kan het toch niet om hierop een 400 watt voeding te zetten?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

500W heb je echt niet nodig, ik zit met een R9 270X op 343W max, op een geOCde i7 4770K, op een 1200W PSU (dus het kan efficienter).

Een goede 400W zal beter zijn dan een mindere 500W.

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar komen de andere onderdelen nog boven op dus dan is een 400 watt te weinig, zelf heb ik nog even rond gezocht en kwam dan op deze uit: pricewatch: Corsair Builder CX600 V2 Of is deze ook niet goed genoeg?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, 343W is het hele systeem, niet alleen de videokaart (dat zou wel erg veel zijn voor zo'n ding).

Verwijderd

Topicstarter
Oowh, dat klinkt al beter, dan zal ik even kijken naar een goede 400 watt, zelf heb ik nog een thermaltake 480 watt voeding liggen, zou deze dan ook nog kunnen?

Verwijderd

Ligt eraan welke Thermaltake van 480W je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De w0014, een wat oudere versie, niet meer te verkrijgen jammer genoeg

Verwijderd

Een moderne 300W voeding van 30 euro kan nog meer leveren op de 12V, levert betere prestaties en is een stuk efficiënter. Al met al is die dus stukken minder dan bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W en kan die ook een minder zware PC aan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan het best om te nemen, 400 500 of 600 watt en van welk merk?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

400W is op zich zat, 500W heb je al meer dan zat ruimte, 600W is denk ik overkill.
Pak iets van bijv be quiet! of Seasonic, die worden vaak genoemd als vrij betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, dan weet ik genoeg

Verwijderd

Het gaat bij een voeding om kwaliteit en het aantal ampère op de 12V.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En met name oude voedingen hadden een veel zwakkere 12Vlijn dan nu, omdat er heden ten dage veel meer aan de 12Vlijn hangt dan vroeger. Dus zelfs een A-Merk voeding van 500W van tig jaar geleden kan onvoldoende zijn voor een setup die veel van de 12V lijn vraagt.

Gewoon een nieuwe kopen dus, dan zit je altijd goed (en is nog efficienter ook nog).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekozen voor de voeding die ik al in mijn lijstje had staan, na een paar reviews gelezen te hebben. Deze zou meer dan voldoen voor mijn settup, als ik het goed heb

Verwijderd

Vertelden die reviews er ook bij dat die voeding is gemaakt door CWT en van het GPA design is. Dat die intern van erg goedkope kwaliteit is en niet echt een aanrader? Als dat er niet bij staat was het vast een flut review.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De eerste review die ik tegenkwam was die van Hardware.info die zeggen
De Cooler Master B500 is de goedkoopste van het drietal, maar laat ook de meeste steken vallen. Het feit dat de voeding al bij de 400W test onder de 11,4V op de 12V rails zakt is eigenlijk onvergeeflijk. Positief is wel de lage prijs en de zéér lage ripple. Het klinkt wellicht suf, maar als je een voeding zoekt voor een PC waar een 300W model voldoende voor is, dan is deze B500 een mooi alternatief. Maar wie echt richting de 500W belasting wil gaan, moet verder kijken.
Als die 12V lijn zover terugvalt, dan zou ik er niet eens aan beginnen, nog ongeacht van welke fabrikant of welk design het ding afkomt.

Verwijderd

Topicstarter
hebben jullie nog suggesties voor een 500 watt voeding?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
http://www.techpowerup.co...0_Direct_Cu_II_OC/24.html
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2305741
De videokaart zit op 100-120W (verschillend per versie), de rest van de pc zit op 100-110W.

Je hebt nog steeds minder dan 250W nodig (piekbelasting), een beetje extra is wel lekker, maar een goede 350+W voeding zou al ruimschoots moeten voldoen.
Als je perse een 500+W voeding wilt kun je kijken naar: http://tweakers.net/price...;279914;319916/categorie/
Ik zou zelf de XFX pakken, die heeft de meeste garantie (en is intern voor 99% gelijk aan beide seasonic's).

Deze voldoen ook prima voor dit systeem:
http://tweakers.net/price...;291975;159193/categorie/
De seasonic 360 is kwalitatief wat beter en zuiniger (en nog steeds ruim voldoende voor dit systeem, al gaat de fanspeed wel wat omhoog boven de 250W en is ie iets minder stil).

[ Voor 54% gewijzigd door mitsumark op 09-12-2013 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee heel erg bedankt, koos vooral voor de 500 watt omdat de site van msi aangaf dat een 500 watt voeding nodig zou zijn, waarom zeggen ze dat dan zo?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:24:
Okee heel erg bedankt, koos vooral voor de 500 watt omdat de site van msi aangaf dat een 500 watt voeding nodig zou zijn, waarom zeggen ze dat dan zo?
Omdat ze niet weten wat voor een voeding dat men zal kopen, er is een heel groot verschil tussen een seasonic g series & een naamloze brol voeding ;)
en men weet ook niet of de persoon nog 10 harde schijven en dergelijke zal gebruiken.
Daarnaast doen ze altijd wat extra zodat ze zeker nooit van hun leven problemen erbij zullen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 09-12-2013 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik het nu zo staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 65,50€ 65,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 49,10€ 49,10
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 157,99€ 157,99
1Cooler Master N300 (Closed)€ 32,94€ 32,94
1Kingston ValueRAM KVR16N11/4€ 26,80€ 26,80
1XFX Pro 450W v2€ 42,41€ 42,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,74

En vormt de cpu geen bottleneck voor de gpu?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 15:13 . Reden: Extra vraag ]

Pagina: 1