Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen vertrouwen in VW-dealer

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Even het volgende wat ik vandaag meegemaakt heb en of mijn gevoel daarbij terecht is, of dat ik een beetje zeur.

Ik heb een VW Golf Variant uit 2009 (6 januari om precies te zijn). Vandaag ging ik voor een zgn. longlife beurt naar de dealer. Op hun webpagina staat dat zo'n beurt 249 euro kost.

Ik kom daar en alles wordt met mij doorgenomen en uiteindelijk krijg ik de prijsopgave: 520 euro.

Ik reageer dat op hun website een ander bedrag staat en verwijs ernaar. Hij geeft aan dat die prijs alleen is voor auto's van 5 jaar of ouder en die van mij is dat niet.

Op één maand na.
Ik geef dus aan dat het voor die prijs niet gaat gebeuren en vraag of hij dat aan kan passen naar die 249 euro. Hij zegt dat het niet kan omdat mijn auto nog geen 5 jaar oud is, dat het systeem dat zo aangeeft.
Waarop ik zeg dat ik denk dat hij dat wel kan, maar als hij dat niet wil, dat we dan klaar zijn en ik naar een andere garage ga.

Toen ging hij verder kijken in de computer en kon het alsnog. Na veel gezeur, dat wel.
Maar bovenop deze 249 euro kwam dan nog wel het luchtfilter, wat 40 euro extra was.

Zucht... het vertrouwen was helemaal weg en ik vraag mij af of ik met die 40 euro extra, niet alsnog genaaid word. Maar goed, ik zei dat het akkoord was.
Hij zou bellen als er uit de controle nog iets anders zou volgen wat gerepareerd moest worden.

Zojuist ben ik gebeld met twee adviezen:

- remblokken achter zijn voor 70% versleten. Was niet per direct nodig, maar de volgende beurt gingen ze niet redden. Het vreemde is dat ik twee weken geleden de winterbanden eronder heb gezet en toen nog naar de blokken gekeken heb. Die zagen er goed uit en geen/weinig verschil met voor (ik moet hierbij zeggen, dat ik verder geen verstand heb van blokken).
- De waterpomp die lekt een heel klein beetje. Dat is niet erg op dit moment, maar het moet in de gaten gehouden worden, want zal op den duur vervangen moeten worden.

Ik krijg hierbij een naar gevoel. Kan ik ze wel vertrouwen? Zijn deze twee adviezen niet gewoon om de volgende keer te kunnen zeggen: "Nu moeten ze echt vervangen worden?"

Ik vertrouw ze voor geen meter! En ben niet van plan om de volgende keer weer naar deze dealer te gaan.
Stel ik mij nu aan of is er iets niet pluis hier?

Het kan toch niet dat die gast eerst 520 euro wil rekenen en daarna het toch voor 299 kan (incl. die filter, die ik ook dubieus vind)?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:40

CeesKees

I rest my Kees

Ik mis wat info...

Hoeveel kilometers heeft je auto gereden
Hoeveel kilometers sinds de laatste beurt
Wat is er gedaan die laatste beurt
Wat voor blok? (diesel, benzine, inhoud)

Oh ja, luchtfilter moet (volgens mij) rond de 90k km. (benzine)

Kijk hier eens wat onderdelen kosten: http://www.mister-auto.nl/fl/

Luchtfiltertje zou nooit meer dan EUR 20 moeten kosten volgens mij, het onderdeel dan. Dat de monteur er vervolgens een minuut of 10-15 mee bezig is (werkplaatstarief 85 excl,BTW p/u) rechtvaardigd die EUR 40 wel, denk ik.

CeesKees wijzigde deze reactie 09-12-2013 13:44 (37%)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

En als ze die prijs alsnog niet hadden willen aanpassen, gewoon maandje later terugkomen, want dan was hij wel 5 jaar oud geweest. Two can play that game....
quote:
Galois schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:38:
Ik vertrouw ze voor geen meter! En ben niet van plan om de volgende keer weer naar deze dealer te gaan.
Prima toch? dat is de enige manier om je onvrede te uiten. Ik doe het ook met bandenwissels. Dealer die er doodleuk ineens 50% meer voor vraagt met vage redenen.

Voor hun tien anderen.

Gunner wijzigde deze reactie 09-12-2013 13:48 (58%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Klopt volgens mij wel dat je je luchtfilter apart moet betalen:

http://www.volkswagen.nl/...reparatie/onderhoudsbeurt

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Galois
quote:
CeesKees schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:42:
Ik mis wat info...

Hoeveel kilometers heeft je auto gereden
Hoeveel kilometers sinds de laatste beurt
Wat is er gedaan die laatste beurt
Wat voor blok? (diesel, benzine, inhoud)

Oh ja, luchtfilter moet (volgens mij) rond de 90k km. (benzine)

Kijk hier eens wat onderdelen kosten: http://www.mister-auto.nl/fl/

Luchtfiltertje zou nooit meer dan EUR 20 moeten kosten volgens mij, het onderdeel dan. Dat de monteur er vervolgens een minuut of 10-15 mee bezig is (werkplaatstarief 85 excl,BTW p/u) rechtvaardigd die EUR 40 wel, denk ik.
Daar gaat het op zich niet zozeer om. Het meest vreemde van dit verhaal vind ik dat de eerste prijsopgave 520 euro is, en na wat zeuren deze opeens 300 wordt. Hier staat zelfs dat auto's met bouwjaar t/m 2009 (dus ook mijn auto) voor die 249 euro mogen. Anders dan wat die gast beweerde.
Daar kan ik heel boos om worden en met de reputatie dat garages hebben, heb ik het gevoel dat ik bewust genaaid word.
Of stel ik mij aan? Dat is een beetje de discussie die ik hier op wilde starten.

Maar je mag best antwoord op jouw vragen:
95.000 km op de teller en 25.000 km sinds de laatste beurt (23 maanden geleden). Dat was een complete longlife beurt (wat exact gedaan is, weet ik niet. Ze blijven daar vaag in op hun website wat een longlife beurt inhoudt). Het is een benzine auto.
quote:
Gunner schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:44:
En als ze die prijs alsnog niet hadden willen aanpassen, gewoon maandje later terugkomen, want dan was hij wel 5 jaar oud geweest. Two can play that game....

[...]

Prima toch? dat is de enige manier om je onvrede te uiten. Ik doe het ook met bandenwissels. Dealer die er doodleuk ineens 50% meer voor vraagt met vage redenen.

Voor hun tien anderen.
Dat was wat hij ook voorstelde een maand later terugkomen. Maar als het zo moet, dan hoeft het van mij niet meer. En dat gaf ik ook aan. Dat als hij het niet kon aanpassen, dat we dan klaar waren en ik zou gaan. En zeker niet meer terug naar deze garage. In mijn ogen hoor je niet zo met klanten om te gaan.

En dan die twee 'adviezen'.
Ik moet als klant er toch op kunnen vertrouwen dat ze 'terecht' zijn? En niet dat ze het bewust zeggen nu, om de volgende keer die onderdelen wel te kunnen vervangen (500 euro totaal nl).

Ik haal vanmiddag mijn auto op en eigenlijk zou ik moeten vragen of ze die adviezen voor mij op papier willen zetten. Dan naar een andere garage gaan en mijn remblokken na laten kijken...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Nou, vaag over wat ze doen:
quote:
Wanneer?
Bij maximaal 30.000 kilometer of na twee jaar, afhankelijk van wat u als eerste bereikt.

Wat wordt er gedaan?
Wat wij doen tijdens deze beurt hangt af van het model, het aantal gereden kilometers, de leeftijd van uw Volkswagen en uw rijstijl. Wat wij in ieder geval doen tijdens de Long Life onderhoudsbeurt:
• Controle van alle vitale onderdelen en functies van de auto, zoals banden, uitlaat, accu en remmen
• Lampen bijstellen
• Vloeistoffen bijvullen
• Nieuwe long life olie en oliefilter
• Motorafstellingen checken en eventueel bijstellen
• Controle accu, uitlaatsysteem, ophanging, schokdempers, koelsysteem, V-snaar/multiriem en distributieriem
• Scharnieren en sloten smeren
Dat valt wel mee...

Maar het staat je altijd vrij om een ander bedrijf te zoeken voor je onderhoud.

Overigens is blokken op 70% bij 95k niet extreem hoor.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:21
In principe doen ze bij die longlife beurt niet veel meer dan olie vervangen met nieuw oliefilter, en daarbij controleren wat voor het grootste gedeelte bij de APK ook al wordt gedaan. Als extra hangen ze nog even je auto aan de computer en lezen ze evt storingen uit of doen ze zelfs een software update (alhoewel ik met die laatste nooit akkoord zou gaan als mijn auto gewoon werkt zonder problemen).

Persoonlijk vind ik 249 euro voor een beurt waarbij alleen wordt gekeken en afgezonderd het bijvullen van wat vloeistoffen die je zelf ook hoort bij te houden nogal een flink bedrag. Bij de universele garage heb je voor rond de 100 euro een beurt met APK waarbij ze ook alleen olie+filter vervangen en wat dingen nakijken. In jouw geval is de olie dan wat duurder omdat het longlife is, voor 5 liter Kroon Helar SP 5W30 LL betaal je zo'n 80 euro, een universele garage met standaard olie gaat uit van 10 euro per liter.

• Galois
quote:
CeesKees schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:31:
Nou, vaag over wat ze doen:

[...]

Dat valt wel mee...

Maar het staat je altijd vrij om een ander bedrijf te zoeken voor je onderhoud.

Overigens is blokken op 70% bij 95k niet extreem hoor.
Jij knipt en plakt het zelfs:
quote:
Wat wij doen tijdens deze beurt hangt af van het model, het aantal gereden kilometers, de leeftijd van uw Volkswagen en uw rijstijl.
Vind ik behoorlijk 'vaag'. Dat daaronder enkele standaard dingen staan, maakt het iets concreter.

Maar wel goed van je dat je ze verdedigt :)

• Saab
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2018
Wat ze precies moeten gaan doen kunnen ze van te voren niet zeggen aangezien dat afhangt van hoe je rijdt. Daar is niets vaags aan. Wat wel helpt in een relatie klant-garagebedrijf is vertrouwen. Als je bij voorbaat al denkt dat ze je gaan naaien wordt het nooit wat. Misschien heb je wel gelijk en heeft je garage een bedenkelijk reputatie maar om nu te denken dat ze je moedwillig nieuwe remblokken aansmeren is wat erg achterdochtig.

Grappige is dat je bij je laatste wiel wissel vond dat je blokjes er nog aardig uitzagen maar dat je eigenlijk niet weet wanneer ze versleten zijn..als je je garage niet vertrouwd zou ik even nagaan hoe je dat soort zaken zelf kunt checken. Je olie zal ik misschien ook nog wel aardig uit zien maar na 24 maanden is het echt wel tijd om die te vernieuwen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

quote:
Galois schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:50:
Vind ik behoorlijk 'vaag'. Dat daaronder enkele standaard dingen staan, maakt het iets concreter.

Maar wel goed van je dat je ze verdedigt :)
Het is me wel opgevallen dat de prijzen er sinds kort er niet meer op staan. Waar eerst nog 99 euro stond voor een kleine beurt voor bepaalde types zijn de prijzen nu in het geheel verdwenen. Wel toevallig dat ze tegelijkertijd ook dat hebben laten samenvallen met een prijsverhoging heb ik via via vernomen, dus maak er van wat je wil :F

offtopic:
Sowieso met 99 euro adverteren maar dan nog er 10% bovenop gooien vanwege 'klein materiaal werkplaats' zou verboden moeten worden.

Blijkbaar gaat het zo goed met ze dat ze daar mee weg komen blijkbaar. ;w

Gunner wijzigde deze reactie 09-12-2013 15:04 (17%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Galois
quote:
Saab schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:58:
Wat ze precies moeten gaan doen kunnen ze van te voren niet zeggen aangezien dat afhangt van hoe je rijdt. Daar is niets vaags aan. Wat wel helpt in een relatie klant-garagebedrijf is vertrouwen. Als je bij voorbaat al denkt dat ze je gaan naaien wordt het nooit wat. Misschien heb je wel gelijk en heeft je garage een bedenkelijk reputatie maar om nu te denken dat ze je moedwillig nieuwe remblokken aansmeren is wat erg achterdochtig.

Grappige is dat je bij je laatste wiel wissel vond dat je blokjes er nog aardig uitzagen maar dat je eigenlijk niet weet wanneer ze versleten zijn..als je je garage niet vertrouwd zou ik even nagaan hoe je dat soort zaken zelf kunt checken. Je olie zal ik misschien ook nog wel aardig uit zien maar na 24 maanden is het echt wel tijd om die te vernieuwen.
Heb jij wel de openingspost gelezen? 8)7

Toen ik vanochtend naar de dealer reed, had ik wel vertrouwen. Nadat ze mij een beurt willen geven van 520 euro die vervolgens toch ook voor 300 kon, ging mijn vertrouwen omlaag. Dus niets bij voorbaat aan hier.

Dat vervolgens adviezen volgen uit wat ze waarnemen, kan ik het niet voorkomen om het in relatie te zetten tot wat mij overkomen was die ochtend.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:35
Maar wat is nu 't punt dan? :P Je vertrouwt ze niet meer, wel begrijpelijk. Daar gaat niemand hier meer iets aan veranderen. Dus moet je op zoek naar een garagist waar je wel met een goed gevoel je auto kunt achterlaten, en je niet bij het afrekenen het gevoel krijgt belazerd te zijn.

Naar mijn idee zit in dit laatste trouwens het enige verschil. Je hebt garages waar je het gevoel krijgt belazerd te worden, en garages waar je ook belazerd wordt, maar je toch met een goed gevoel en een glimlach de knip trekt :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-11 16:35

flipkipse

Google it

Wij kunnen niet van af hier onder de motorkap van jou auto kijken. Dus wat wil je nu precies weten?
zijn mijn rekblokken versleten na 5 jaar? kan zo zijn... ik weet niet hoe hard jij op de rem trapt met wat voor snelheden.

kost een luchtfilter vervangen 40 euro?
Als je hem laat vervangen door een garage rekenen ze er niet zuinig mee met man uren.
kan je dit goedkoper zelf? als je een beetje vuil aan de handen en 15 minuten werk niet erg vind? met gemak.

Dit is net als een sandwitch kopen in een restaurant en dan zeggen; kost dit nu 9 euro? ik kan het zelf makkelijk voor 3 euro. Ja, de luxe dat het voor je wordt gedaan kost nu eenmaal geld. Zelf werk je ook niet voor niks neem ik aan...

Kunnen wij het vetrouwen van jou in die garage herstellen? don't think so...

Dus wat vraag je nu eigenlijk?

Certified Google Teacher.

• Galois
Ik zou nu eerder de vraag willen stellen: "Waarom reageer jij eigenlijk flipkipse?" :)
Als je hier niets mee kunt, dan klik je toch verder naar een andere topic?

Ik vraag helemaal niets. Ik deel gewoon mijn ervaring. Net zoals ik deze zal delen als ik morgen met collega's aan het lunchen ben of van het weekend in de kroeg een verhaal vertellen zal.

Jammer dat er mensen zijn die dat vervelend vinden en dat zo nodig moeten melden... Ik lees zoveel topics waar ik niets mee kan. Wat ik dan doe? Wegklikken en niet reageren. Reageren met "Wat wil je nou?" lijkt mij onzin en niet de bedoeling van een forum. Maar goed. Iedereen is anders.

• Saab
quote:
Galois schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:03:
[...]

Heb jij wel de openingspost gelezen? 8)7

Toen ik vanochtend naar de dealer reed, had ik wel vertrouwen. Nadat ze mij een beurt willen geven van 520 euro die vervolgens toch ook voor 300 kon, ging mijn vertrouwen omlaag. Dus niets bij voorbaat aan hier.

Dat vervolgens adviezen volgen uit wat ze waarnemen, kan ik het niet voorkomen om het in relatie te zetten tot wat mij overkomen was die ochtend.
Zeker wel maar schijnbaar zijn die voorwaarden zo bij een VW garage. Dat dit door jouw neus wordt geboord omdat je auto een maand jonger is...het zij zo. Als ik 65 - 1 maand ben mag ik helaas ook nog niet met korting reizen, flauw maar het is zo.

Met hierboven, wat wil je nu horen, zoek gewoon een andere VW garage, en stel dezelfde vraag, kijk of ze het direct voor 300 euro doen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:02
quote:
Galois schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:03:
[...]

Achteraf praten is uiteraard makkelijk maar als je vertrouwen omlaag gegaan is omdat het ineens voor veel minder geld kon dan had je simpelweg met je voeten moeten stemmen en weg moeten gaan.
Niemand hier kan jou dat vertrouwen weer terug geven en het gevoel dat je genaaid bent zal altijd aan je blijven knagen wat men hier ook roept, dat zit tussen je oren en je zult wat dat betreft je "verlies" moeten nemen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ok, dus je punt is, dat als ze toch weer 520 euro rekenen voor die beurt, je vertrouwen weer in hen is hersteld?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-11 16:37

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kijk als je al jaren zaken doet dan moet je inderdaad eens kunnen onderhandelen zeker met dit soort zaken.
Ik ben het met je eens dat als je eerst 520 euro te horen krijgt en later 249 maar er moet nog dit en dit ... aan gebeuren dat je wel even raar staat te kijken.

Je kan altijd even langs een andere garage gaan en vragen of ze die dingen na kunnen kijken voor je. Kost misschien wel een paar tientjes (brug ed) maar dan weet je misschien wel of ze de waarheid spraken of niet.

Frostbite wijzigde deze reactie 09-12-2013 16:01 (78%)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• Saab
Als je ze nu echt een slechte dag wil bezorgen moet je eens vragen waarom het wisselen van een accu voor een Golf Variant duurder is dan voor een gewone Golf, ik geloof niet dat een Variant direct een andere accu nodig heeft. Voor een Passat en Bora is er geen verschil tussen sedan of variant...

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:39

Kraz

What does this button do?

Ik ben na 7 jaar VW te rijden ook overgestapt op ander merk. Dit mede door de soms belachelijke prijzen voor bepaalde beurten.
Het vertrouwen dat er écht naar mankementen gekeken wordt had/heb ik niet meer.

Wat dat betreft kun je beter naar een 'mannetje' of een universele garage gaan. Die rekenen ten minste nog Uurtje Factuurtje + onderdelen.

Bij de VW dealer had ik echt het idee dat ik keer op keer gen**id werd. Heb zelfs 3x gehad dat ik 1 maand!! ná de beurt mankementen kreeg die tijdens de beurt niet waren opgevallen.

Ik ben nu overgestapt op een ander merk. Voor mij de komende 10 jaar geen VW (+dealer) meer.

• _JGC_
Is bij een merkdealer van een ander merk niet anders. Zullen altijd uitzonderingen zijn, maar meestal betaal je vnml voor het glazen paleis ipv service en kwaliteit.

Verder staat de afstand me tegen. Kom ik bij de universele garage, dan spreek ik voor en na de werkzaamheden met degene die aan mijn auto sleutelt. Niks werkplaatschef, niks baliesnol.

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Je probeert aanspraak te maken op een beurt voor 249e waarbij geldt dat de auto ouder dan 5 jaar moet zijn. Vervolgens geeft de garagist aan dat jouw auto jonger is dan 5 jaar en dat het tarief van 249e dus niet geldt. Daarna geef jij aan dat je geen 520e voor een beurt wil betalen en beticht je de garagist van onwelwillendheid. De garagist rekt de grenzen van wat mogelijk is, komt jou tegemoet en vervolgens vertrouw jij de garagist niet meer. Had hij je een lolly moeten geven ofzo? Mind is blown.

249e beurt + 40e filter is 289e. Dat terzijde komt je signature vrij slecht overeen met de metafysica uit de TS.

Nog even een stukje om het aantal Ik's uit de TS wat te compenseren.
code:
1
Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik.

Je stelt je aan.

Oyster wijzigde deze reactie 11-12-2013 07:10 (13%)

Officially certified

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-10 13:54
Onderdelen ga je apart moeten betalen, dus die filter is normaal.
Dat die filter duurder is als iets dat je online vindt is ook normaal ... een garage moet die bij VW inkopen en waar maken fabrikanten nu net winst op? ... inderdaad, die onderdelen.

Nu, ik vind het op zich wel raar dat voor een auto > 5 jaar het bedrag nog maar de helft is.
Anderzijds, als je wagen nog maar 1 maand verwijderd is van die 5 jaar ... wat belette je dan om niet gewoon 1 maand te wachten?

Voor de rest, of die adviezen kloppen is altijd lastig te achterhalen.
Laat je een controle uitvoeren bij iemand anders kan je heel andere adviezen krijgen omdat die mens minder/meer competent is.

Om nu achter dat advies direct een stok te gaan zoeken waarmee ze je de volgende keer wat geld uit je zak kunnen kloppen is nogal ver gezocht.
Ze zien je wsl pas terug over 2 jaar ...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Let wel dat als hij altijd dealer onderhouden is je dan mobiliteits garantie hebt. Dit betekend dus dat je geen ANWB abbo nodig hebt. In het geval van pech etc bel je met volkswagen en dan sturen ze de ANWB alsnog naar je toe. Enkel hoef je hier dan dus niet voor te betalen

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-11 15:54
Ik snap het probleem niet. Remblokken, waterpomp etc etc zijn onderhevig aan slijtage. Het kan dus heel goed zijn dat die versleten zijn. Onderhoud kost nou eenmaal geld. Je weet dat je bij een dealer meer betaald (originele OEM onderdelen) dan bij een standaard BOVAG garage. Dat is de keuze die je maakt.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:59
Wantrouwen zou ik pas krijgen als ze ineens alles wilde vervangen. Nu zeggen ze eigenlijk, de volgende keer misschien. Maar dat is helemaal geen garantie voor hen dat ze jou weer terug zien de volgende keer. En ja, personeel moet voortaan regeltjes naleven, dat hebben slimme mensen zo bedacht. En het regeltje zegt 4 jaar en 11 maanden is geen 5 jaar.

Overigens heb ik ook geen vertrouwen meer in de dealer (in dit geval BMW). Vervangen alles wat los en vast zit bij het minste of geringste. En dan kan ik voor iemand die zowat alleen vervangt 110€ incl. per uur betalen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-11 22:53
quote:
Oyster schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:01:
Je probeert aanspraak te maken op een beurt voor 249e waarbij geldt dat de auto ouder dan 5 jaar moet zijn. Vervolgens geeft de garagist aan dat jouw auto jonger is dan 5 jaar en dat het tarief van 249e dus niet geldt. Daarna geef jij aan dat je geen 520e voor een beurt wil betalen en beticht je de garagist van onwelwillendheid. De garagist rekt de grenzen van wat mogelijk is, komt jou tegemoet en vervolgens vertrouw jij de garagist niet meer. Had hij je een lolly moeten geven ofzo? Mind is blown.

249e beurt + 40e filter is 289e. Dat terzijde komt je signature vrij slecht overeen met de metafysica uit de TS.

Nog even een stukje om het aantal Ik's uit de TS wat te compenseren.
code:
1
Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik.

Je stelt je aan.
Met ^^ , het is me nu niet echt duidelijk wat nu het probleem is. Als je ze niet vertrouwt
Had je uberhaupt geen beurt daar moeten laten doen.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 08:20
Interessant topic. Toch dan even mijn gedachtes erover.

Je auto kwam technische gezien niet in aanmerking voor de actie. Jammer, maar ze moeten toch ergens de grens trekken. Dit had je kunnen weten. Dat je dan alsnog de korting hebt gekregen is misschien omdat de garagist over zijn hart streek, of omdat je je gigantisch liep aan te stellen in de showroom.

Overigens zijn er bij onderhoudsprijzen van 249 euro voor een beurt altijd kleine lettertjes lijkt mij. Dan worden er gewoon bepaalde zaken uitgesloten omdat anders het niet rendabel zou zijn. Staar je nooit blind op dit soort leuke acties.

Dealers zijn doorgaans duurder dan specialisten of universele garages. Maar goed, ze hebben ook meer kosten. De importeur stelt eisen aan een dealer. Hun pand moet er op een bepaalde manier uitzien, ze zijn verplicht een X aantal auto's per jaar af te nemen van de importeur. Trainen voor de monteurs voor nieuwe modellen moeten verplicht gevolgd worden, maar ze moeten ervoor betalen bij de importeur. Onderdelen mogen alleen bij de importeur besteld worden. Herstel acties of terugroep acties onder garantie krijgen ze een vast bedrag per auto voor, ongeacht hoe lang ze er mee bezig zijn. Duurt het anderhalf keer zo lang omdat er een paar bouten vast zitten? Jammer dan dealer. Ze zitten redelijk vast zo. Ook leasewagens verdienen ze weinig aan. De maatschappijen hebben gewoon afspraken gemaakt en de marges daarop zijn klein voor de dealers.

Een universele garage kan in elk pand zich vestigen en mag kopen bij wie ze willen. Een deel van die winst kunnen ze aan hun klanten doorberekenen.

Alles goed beschouwd vind ik de prijs meevallen. Bij VW kan je dacht ik ook 2 jaar of 30.000km doen tussen beurten met dat longlife spul. Valt het nog meer mee. Als je niet zelf kan sleutelen zal je toch iemand ervoor moeten betalen.

• Jellabie
  • Laatst online: 00:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

quote:
CMD-Snake schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:33:

Herstel acties of terugroep acties onder garantie krijgen ze een vast bedrag per auto voor, ongeacht hoe lang ze er mee bezig zijn. Duurt het anderhalf keer zo lang omdat er een paar bouten vast zitten? Jammer dan dealer. Ze zitten redelijk vast zo.
mmwooaaaaaaa.... daar kan ik tussen komen.

Bij mij was mijn uitlaatspruitstuk gescheurd bij mijn Honda Accord van 2006.
Die was op dat moment 6 jaar met 150.000km op de teller. Maar op dat onderdeel zit 7 jaar of 200.000km garantie wegens een productiefout.

Dus ik naar de dealer en het werd idd onder garantie vervangen. Maaaaarr.... als ze er langer over zouden doen dan de gegeven tijd van Honda Japan, moest de klant de rest bij betalen.
Dit werd op voorhand gezegd en staat ook in alle papieren.

Achteraf 1.5 uur kunnen betalen.

De Nederbelg !

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Dat is wel heel krom Jellabie.

Het is een productiefout = niet jou probleem afgezien van dat je de auto ff kwijt bent
De garage doet er langer over dan dat ze vergoed krijgen = niet aan jou te wijten.

Maar toch moet je bij betalen, slecht geregeld door Honda.

En wat is de gegeven tijd die ze hadden voor het vervangen van het spruitstuk? Want in anderhalf uur moet je toch wel een spruitstuk vervangen hebben (tenzij die tussen het blok en de firewall zit, dan ben je inderdaad wat langer bezig)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Garages zijn nou eenmaal duur en over het algemeen krijg je vaak het gevoel dat ze je zaken proberen aan te smeren of dure prijzen rekenen. Tja, als je er zelf geen verstand van hebt.

Persoonlijk vind ik een advocaat/accountant voor 200 euro per uur ook veel geld, maar het is nou eenmaal zo.

Dealers en dan zeker BMW en andere duren merken zijn nou eenmaal duur. Het kan zo zijn dat ze 60-80 euro per gewerkt uur arbeidskosten rekenen. Als je het daar niet mee eens bent ga je naar een andere garage, daar betaal je misschien 40/50 euro. Je kan ook nog naar de beunhaas.

Ik verbaas me er altijd over dat mensen vallen over dit soort zaken. 2 Uur rekenen voor het nalopen van diverse zaken op een auto lijkt misschien veel, maar daar zit je al snel aan. Zit zelf ook bij de VW dealer.

Die advertenties van APK voor 35 euro zijn leuk, maar in de praktijk vinden ze altijd wel wat zaken die vervangen kunnen worden, dus uiteindelijk maken ze daar weer winst op.

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-11 11:31
quote:
Viper® schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:55:
Dealers en dan zeker BMW en andere duren merken zijn nou eenmaal duur. Het kan zo zijn dat ze 60-80 euro per gewerkt uur arbeidskosten rekenen.
De audi dealer waar ik kom, rekent €90 p/u ex btw :o :o
Blij dat ik een leasebak heb, dat zijn toch geen bedragen meer!

Maarja, dat glazen pand langs de snelweg moet toch ergens van worden betaald he...

• Jellabie

Jellabie

quote:
FastFred schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:44:
Dat is wel heel krom Jellabie.

Het is een productiefout = niet jou probleem afgezien van dat je de auto ff kwijt bent
De garage doet er langer over dan dat ze vergoed krijgen = niet aan jou te wijten.

Maar toch moet je bij betalen, slecht geregeld door Honda.

En wat is de gegeven tijd die ze hadden voor het vervangen van het spruitstuk? Want in anderhalf uur moet je toch wel een spruitstuk vervangen hebben (tenzij die tussen het blok en de firewall zit, dan ben je inderdaad wat langer bezig)
Geen idee wat de opgegeven tijd was eigenlijk. Maar Honda Japan geeft de uren op hoelang het zou mogen duren bij een nieuwe auto. Mijn bak had dan al 6j en 150.000km ervaring.

Het spruitstuk zit achterop het blok. Dus tussen blok en spruitstuk firewall. En daar zit dan nog een turbo tussen (want turbodiesel) die er dus ook af moet en iedereen weet hoe warm een turbo word en dus ook die bouten + dat alles onder het roet hangt.

De Nederbelg !

• chime
quote:
Jellabie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:28:
[...]

Geen idee wat de opgegeven tijd was eigenlijk. Maar Honda Japan geeft de uren op hoelang het zou mogen duren bij een nieuwe auto. Mijn bak had dan al 6j en 150.000km ervaring.

Het spruitstuk zit achterop het blok. Dus tussen blok en spruitstuk. En daar zit dan nog een turbo tussen (want turbodiesel) die er dus ook af moet en iedereen weet hoe warm een turbo word en dus ook die bouten + dat alles onder het roet hangt.
Voor iets dat onder garantie vervangen wordt mag je dat eigenlijk geen moer/reet schelen.

Dat Honda een te korte tijd geeft is puur een besparing/extra winst operatie voor Honda zelf, dat is eigenlijk pech voor de dealer in kwestie.

Eigenlijk kan je tegenwoordig beter geen dealer meer worden:
- verplichte afname van dure wisselstukken / banden / ...
- bij garantie, rekening houden met opgeleverde tijden/kosten van de maatschappij
- verplicht extra auto's aanschaffen om in de toonzaal te plaatsen ... leuk voor de verkoopscijfers
- de eigen marge op verkoop wagen is amper de moeite waard
- je vindt nog amper mecaniciens en ander technisch personeel

• Jellabie

Jellabie

quote:
chime schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:45:
[...]

Voor iets dat onder garantie vervangen wordt mag je dat eigenlijk geen moer/reet schelen.

Dat Honda een te korte tijd geeft is puur een besparing/extra winst operatie voor Honda zelf, dat is eigenlijk pech voor de dealer in kwestie.
Dat zei ik dus ook. Maar toen kreeg ik als antwoord dat ze het spruitstuk zo meegeven en dat ik het zelf maar moest vervangen.

De Nederbelg !

• _JGC_
quote:
Jellabie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:54:
[...]

Dat zei in dus ook. Maar toen kreeg ik als antwoord dat ze het spruitstuk zo meegeven en dat ik het zelf maar moest vervangen.
Zou exit dealer zijn voor mij. Het kan ook anders: je krijgt een klant met een Opel Zafira bij de garage, ding voor de APK: afkeur, subframe verrot. Uiteindelijk bij Opel dealer een nieuw subframe bestellen en dan als antwoord krijgen: "Stuur die klant hier maar ff langs, dat is garantie, ondanks dat die auto al tig jaar oud is".

• chime
quote:
Jellabie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:54:
[...]

Dat zei ik dus ook. Maar toen kreeg ik als antwoord dat ze het spruitstuk zo meegeven en dat ik het zelf maar moest vervangen.
Dat is het moment om Honda zelf te contacteren en zeggen dat 1 van hun dealers geld probeert te kloppen uit garantie gevallen.

Of je knikt braafjes en protesteert achteraf de factuur - die je in 1 trek ook even doorstuurt naar Honda.

• psy
  • Laatst online: 00:12

psy

Kennis is macht

Nadeel van die longlife beurten is dat er veel te veel kilometers tussen de beurten inzitten. Dan krijg je dus het probleem dat bijvoorbeeld de remmen volledig versleten kunnen zijn vóórdat jij de volgende duurbetaalde longlife beurt wil laten uitvoeren. In dat opzicht is het terecht dat ze je daarvoor waarschuwen.

Overigens betaal ik voor mijn Nissan bij de dealer slechts € 53 per uur ex BTW :)

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-11 11:43
Lol bij m'n bedrijfsbus kon ik 500Km na de long life beurt +apk opnieuw naar de volkswagendealer omdat de schijven en blokken achter op waren. Hoe ze dat ding 3 dagen eerder door de APK hebben gekregen is me een raadsel.

Heb bij 3 verschillende volkswagendealers in anderhalf jaar tijd 23x gestaan (waarvan de meeste keren voor slecht of niet uigevoerde werkzaamheden) dus mijn vertrouwen in volkswagen dealers is sindsdien veranderd.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• FastFred
Ik heb m'n auto ook al eens voor de APK gedaan, zonder problemen goedgekeurd (na er eerst wel voor € 700,- aan verspijkerd te hebben, voornamelijk roest en 2 lekkage's in stuurbekrachtigingssysteem verholpen). 2 maand later moest ie een beurt hebben. Wordt me verteld dat schijven en blokken aan vervanging toe zijn (zouden nog 3k km mee kunnen) en dat het ophangrubber van de uitlaat vervangen moet worden. In ieder geval het ophangrubber van de uitlaat is APK-afkeur of had in ieder geval gemeld moeten worden bij de APK, ook niet over de remmen...

APK & beurt bij de zelfde garage (notabene merk-dealer) gedaan.

• _JGC_
quote:
martijn_tje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:21:
Lol bij m'n bedrijfsbus kon ik 500Km na de long life beurt +apk opnieuw naar de volkswagendealer omdat de schijven en blokken achter op waren. Hoe ze dat ding 3 dagen eerder door de APK hebben gekregen is me een raadsel.

Heb bij 3 verschillende volkswagendealers in anderhalf jaar tijd 23x gestaan (waarvan de meeste keren voor slecht of niet uigevoerde werkzaamheden) dus mijn vertrouwen in volkswagen dealers is sindsdien veranderd.
Zolang je remmen nog functioneren mogen ze hooguit een adviespunt noteren, afkeuren mogen ze niet. Ik had destijds APK bij de Peugeot dealer, kreeg ook te horen dat mijn remmen matig tot slecht waren. 1000km later bij de beun nieuwe blokken en schijven erop laten zetten, heb de oude zien liggen: als er 1mm schijf over was, was het veel. Blokken was ook nog maar een randje.

Verder is zo'n longlife beurt gewoon olie vervangen, oliefilter vervangen, potjes bijvullen, hier en daar wat smeren en de boel nakijken, als ze dingen vinden geven ze je advies het te vervangen, maar als jij daar geen toestemming (en geld) voor geeft doen ze niks.

Overigens laatst bij de universele garage, hadden ze een VW staan die steeds in storing schoot. Dealeronderhouden met elke 15.000km keurig een stempeltje. Inmiddels al flink wat geld aan nieuwe sensoren, probleemopsporing en dergelijke gestoken, schuiven ze hem bij die garage naarbinnen omdat ze geen vertrouwen meer in de andere garage hadden. Motorkap komt open, zaklamp erbij, mooi origineel brandstoffilter uit 2002. 11 jaar oude auto, 120K op de teller, altijd netjes dealeronderhouden geweest en nog nooit een nieuw brandstoffilter gehad... Weet niet hoe dat bij VAG's TDI's zit, maar mijn auto mag elke 60.000km een nieuw dieselfilter, onder de voorwaarde dat je om de 20.000km even het filter aftapt zodat vocht eruit kan.

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-11 11:43
Met de APK hebben ze op z'n minst de dikte van de schijven moeten meten. Niks melden en geen andvies punten. Dus als de boel al zo ver heen is dat het binnen 500Km vervangen moet worden dan doe je volgens mij iets fout.

Het doel van een beurt + APK is volgens mij dat ie weer door kan rijden tot de volgende beurt. Niet dat je om het hondsgezeik weer bij de garage staat omdat er iets versleten of kapot is waarvan ze het gezien moeten hebben dat het er zeer binnenkort aankwam.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• _JGC_
Apk is een momentopname. Als op dat moment de dikte van een schijf nog 1mm is, remt die auto nog prima en mag je het niet afkeuren. Banden precies hetzelfde: minstens 1.6mm. Als je dicht bij de grenzen komt zijn het alleen adviespunten.
Wat betreft beurt+apk: genoeg garages die daaronder verstaan apk+schone olie. Sommigen bieden dat zo scherp aan dat ze oliefilter laten zitten. Kan ik geen kleine beurt noemen, zonder nieuw filter kan je net zogoed de olie niet verversen.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26
quote:
Met de APK hebben ze op z'n minst de dikte van de schijven moeten meten.
nee hoor.

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

quote:
martijn_tje schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:36:
Met de APK hebben ze op z'n minst de dikte van de schijven moeten meten. Niks melden en geen andvies punten. Dus als de boel al zo ver heen is dat het binnen 500Km vervangen moet worden dan doe je volgens mij iets fout.

Het doel van een beurt + APK is volgens mij dat ie weer door kan rijden tot de volgende beurt. Niet dat je om het hondsgezeik weer bij de garage staat omdat er iets versleten of kapot is waarvan ze het gezien moeten hebben dat het er zeer binnenkort aankwam.
Nee hoor. Ik denk dat je beeld van APK verkeerd is. :)

Officially certified

• FastFred
Ze testen hooguit de remmen op zo'n remtest station, als daar een waarde uitkomt die boven X zit, dan is het goed. De remmen zelf worden hooguit met het blote oog gecontroleerd op lekkage's o.i.d.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True