Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-05 22:15
Beste Tweakers,

allereerst even. Het gaat om een Corsair CX430M

Ik heb nu een aantal maanden een nieuwe computer. Zelf in elkaar gezet met behulp van mijn neef (want zelf ben ik niet zo geweldig goed in al dat soort dingen), maar wat blijkt nou. Mijn voeding maakt soms oppeens een raar geluid.

Het geluid komt volledig 'random' de ene keer begint het na een uur mijn computer aan gehad te hebben de andere keer pas na 4 uur of soms zelf helemaal niet. Geschrokken sloot ik de 1e keer mijn PC gelijk af en na een half uurtje zette ik hem weer aan en er was niets meer te horen. Helaas heb ik er af en toe nog steeds last van.

Het geluid komt 100% zeker uit de voeding. Het klinkt alsof de fan aanloopt. Het is een beetje een zwaar zoemend geluid, maar het klinkt zeker niet gezond.

Mijn vraag dus: wat kan ik hier aan doen? Is het schadelijk? en moet ik een nieuwe voeding vragen met mijn garantie bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Zeer waarschijnlijk is het een draadje van de voeding die tegen de ventilator aan loopt, of dat de ventilator zelf zoals je zelf al zegt, ergens aanloopt.

Enfin, oplossing is in twee mogelijkheden:
- Voeding uitbouwen en garantie op aanvragen
- Voeding openschroeven en zelf de ventilator inspecteren / vervangen.

In ieder geval zul je toch even met de hardware aan de slag moeten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
Ik heb gehoord dat het open schroeven van een voeding nogal gevaarlijk kan zijn als je niet precies weet hoe het moet, dus dat spreekt mij niet zo aan. Is het eventueel mogelijk om de voeding even zo te laten of is dat gevaarlijk? Ik heb namelijk deze computer nodig voor school werk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:08

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Is niet gevaarlijk, Ergste wat kan gebeuren is dat je geëlektrocuteerd word :p

Ik zou het gewoon via de garantie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Wellicht is het handig dit verhaal voor te leggen aan de (web)shop waar je de onderdelen aangeschaft hebt. Misschien kunnen die een vervangende voeding regelen. Anders zou je zelf waarschijnlijk een andere voeding aan moeten schaffen, aangezien de tijd dat je de voeding kwijt bent, best wel een paar weken zou kunnen zijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
M2M schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:13:
Wellicht is het handig dit verhaal voor te leggen aan de (web)shop waar je de onderdelen aangeschaft hebt. Misschien kunnen die een vervangende voeding regelen. Anders zou je zelf waarschijnlijk een andere voeding aan moeten schaffen, aangezien de tijd dat je de voeding kwijt bent, best wel een paar weken zou kunnen zijn.
een PAAR WEKEN?! Ik heb hem bij Azerty gekocht. En in neem aan dat ze geen paar weken nodig hebben om te zien of dat ding daadwerkelijk kapot is. Bovendien is de voeding pas 2 maanden oud.

In ieder geval bedankt ik ga kijken of ik wat kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:34
Je kunt eenvoudig kijken of het de fan is door deze even stil te houden met een rietje of tandenstoker.
*Niet met een metalen voorwerp*

Als het dan nog steeds klinkt is het een ernstige coil whine en is de voeding niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

oko2708 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:01:
[...]

een PAAR WEKEN?! Ik heb hem bij Azerty gekocht. En in neem aan dat ze geen paar weken nodig hebben om te zien of dat ding daadwerkelijk kapot is. Bovendien is de voeding pas 2 maanden oud.

In ieder geval bedankt ik ga kijken of ik wat kan regelen.
dat ligt geheel aan de garantie afhandelings procedure hoe lang zoiets gaat duren. Als de webshop het product terug stuurt naar de leverancier kan het inderdaad zo lang duren en soms nog wel langer.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:08

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

https://azerty.nl/klanten...garantie-en-defecten.html
Wij streven ernaar zo snel mogelijk te reageren. Wanneer het om het vervangen van een product gaat lukt het ons meestal om dit binnen enkele dagen te realiseren. Het enige wat u hiervoor moet doen is het aanvragen van een servicenummer
Even mailen dus.
Pagina: 1