Toon posts:

computer maakt ongevraagd connectie met netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Mijn buurvrouw heeft ooit eens op mijn netwerk gezeten. Nu maakt haar computer uit zichzelf verbinding met mijn netwerk. Ze heeft er oorspronkelijk op gelet het wachtwoord niet op te slaan en heeft al enkele malen de gegevens van het netwerk van haar computer afgehaald. Alsnog verkiest haar computer ervoor om verbinding met mijn netwerk te maken boven dat van zichzelf. (Volgens mij is dit ook bij andere computers het geval, maar dat weet ik niet 100% zeker).
Uiteraard kan ik het wachtwoord van mijn netwerk veranderen en dat zal ik ook zeker doen als zich geen andere oplossing voordoet.
Maar ik wil graag weten of iemand dit kan verklaren. Anders blijf ik mijn wachtwoord wijzigen elke keer als zij (of iemand anders) mijn netwerk leent.

Mijn netwerk wordt gemaakt door een Cisco E900.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je zou bij draadloze netwerken moeten kunnen aangeven dat het netwerk vergeten wordt / het connectieprofiel van jouw netwerk verwijderen.

Maar zolang ze het wachtwoord weet kan ze er op.
Wijzigen is een structurelere oplossing.

Abort, Retry, Quake ???

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Zij moet op haar computer jouw netwerk 'weggooien', 'deleten', 'vergeten' of hoe dat ook moge heten in haar besturings-systeem.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Misschien overijverige software van de WLAN-kaart? Het is natuurlijk mogelijk dat je buurvrouw het netwerkprofiel wel heeft verwijderd, maar dat de software van haar netwerkkaart deze op de een of andere manier weer herstelt.

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:38:
Je zou bij draadloze netwerken moeten kunnen aangeven dat het netwerk vergeten wordt / het connectieprofiel van jouw netwerk verwijderen.

Maar zolang ze het wachtwoord weet kan ze er op.
Wijzigen is een structurelere oplossing.
Ze doet het niet express, ze vind het zelf ook irritant. Ik vind het ook niet erg dat ze erop zit als dat nodig is...
Fiber schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:39:
Zij moet op haar computer jouw netwerk 'weggooien', 'deleten', 'vergeten' of hoe dat ook moge heten in haar besturings-systeem.
Done that...
citomaster schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:40:
Misschien overijverige software van de WLAN-kaart? Het is natuurlijk mogelijk dat je buurvrouw het netwerkprofiel wel heeft verwijderd, maar dat de software van haar netwerkkaart deze op de een of andere manier weer herstelt.
Enig idee hoe we daar achter kunnen komen? en hoe we het dan kunnen fixen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dit kan je op meerdere manieren benaderen... sowieso heb ik het vermoeden dat jouw signaal wordt geprefereerd omdat de netwerkkaart van de buurvrouw het signaal sterker/beter vind... zeker als beide netwerken zijn ingesteld dan zal er altijd voor het sterkste signaal worden gekozen. Als er ook daadwerkelijk met wachtwoord wordt ingelogd dan is of de verbinding bij de buurvrouw nooit goed verwijderd... of ze neemt je gewoon in de maling en blijft gebruik maken van jouw netwerk, maar dat is uiteraard erg slecht gedacht.

Maar jij kan het ook aan jouw zijde blokkeren op MAC niveau... je kan die gegevens van haar uitlezen in je router zodra ze is ingelogd en dan is het eenvoudig die gegevens in de block-lijst gooien. Dan blijft het probleem alleen wss wel bestaan aan haar zijde, want als telkens werkelijk die verbinding wordt geprefereerd dan wordt die telkens afgeketst.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

Felyrion

goodgoan!

Hoe is de naam van je netwerk? Misschien dat daar nog wat fout kan gaan.

Vaak blijven netwerknamen op standaard waardes staan zoals "Linksys". Dan kan het zo zijn dat ze bij iemand anders verbinding maakt met een netwerk met dezelfde naam. De PC denkt dan met hetzelfde netwerk te maken te hebben en probeert hier verbinding mee te maken.

Maar sowieso zou het wachtwoord vergeten moeten zijn als je het profiel weggooit. Krijgt ze wel de wachtwoord vraag na dit weggooien?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Fiber

Fiber

Het is sowieso wel veilig om je eigen router een keer opnieuw in te stellen met een nieuwe draadloos netwerknaam en nieuw wachtwoord.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Welk OS gebruikt je buurvrouw?
onder Windows 8(.1) kan je de commando's gebruiken zoals in dit artikel vermeld staat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Kan je een screen dumpen van haar draadloze netwerken lijst?
Zodat we zeker weten dat je over de juiste lijst praat.

Misschien handig:
http://computertotaal.nl/...ruimen-in-windows-7-21152

Certified Google Teacher.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:36
Verander desnoods het wachtwoord van je netwerk even, dan is het probleem sowieso opgelost.

• flipkipse

flipkipse

Google it

WWAS schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:49:
Verander desnoods het wachtwoord van je netwerk even, dan is het probleem sowieso opgelost.
Los het probleem niet op, los de situatie op
and for that, we thank you |:(

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 23:05
lier schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:57:
Welk OS gebruikt je buurvrouw?
onder Windows 8(.1) kan je de commando's gebruiken zoals in dit artikel vermeld staat.
Werkt ook onder Windows 7 (net getest ;) )
Handig, tnx voor de link!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Het kan zijn dat ik in de verkeede hoek zit te denken, maar helpt het als je buurvrouw flusdns eens uitvoert?

CMD (admin rechten) ipconfig /flushdns
Boot dan voor de zekerheid het systeem opnieuw op.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Je dns vertaald alleen een domein naar een ip adres, geen idee hoe je dat hier gaat helpen dit te legen

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle tips!
Is het trouwens ook mogelijk dat mijn netwerk dit zelf doet?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 17:12
Wellicht is het een optie dat jij jouw netwerk een ander naam geeft. Kan de buurvrouw er per definitie geen connectie meer mee maken,

• aZuL2001
De volgorde van voorkeursnetwerken kun je beïnvloeden.
Check of heir eigen netwerk boven het jouwe staat.

En of waar ze wil internetten ze nog wel signaal heeft van haar eigen netwerk.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:59:
Check of heir eigen netwerk boven het jouwe staat.

En of waar ze wil internetten ze nog wel signaal heeft van haar eigen netwerk.
zo'n anderhalve meter vanaf haar eigen router vs twee muren en een trappenhuis naar de mijne

• aZuL2001
Staan de antenne's wel goed gericht?
Of als het één doosje is zonder sprieten, draai dat ding eens 90 graden.

Abort, Retry, Quake ???

• Fiber

Fiber

aZuL2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:59:
Check of haar eigen netwerk boven het jouwe staat...
Die van jou direct deleten in dat lijstje lijkt me nog handiger... ;)

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:42
flipkipse schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:25:
[...]

Los het probleem niet op, los de situatie op
and for that, we thank you |:(
Het probleem is dat iemand anders het wachtwoord van jouw netwerk heeft, dus als je naar de echte bron van het probleem kijkt wordt het wel zeker opgelost :)

Maar niet iedereen heeft een apart SSID met vlan voor quests waar per user accounts op aangemaakt worden denk ik :)
Pagina: 1