LinkedIn scant andere sites?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoi iedereen,

In eerste instantie weet ik niet of ik dit bericht op de juiste plek plaats, maar ik heb het volgende.

Ik zit al enige tijd op LinkedIn. Bij LinkedIn heb je (net zoals bij alle andere social media sites) een pagina genaamd "mensen die u misschien kent". Ik heb het gevoel dat LinkedIn die pagina niet baseert op mijn connecties, maar op andere variabelen.

Het valt mij namelijk op dat ik steeds vaker namen zie staan van mensen die ik wel ken, maar het is de persoon niet. Het gaat in dat geval dan om een andere persoon met toevallig dezelfde naam. Alleen dat is nu al een aantal keer voorgekomen en het zijn niet altijd veel voorkomende namen. Ook geven ze suggesties van mensen waarmee ik vroeger ooit eens in mijn game-periode heb samen gewerkt. Het lijkt wel of ze mijn Facebook o.i.d. scannen en dat meenemen in de pagina. Met de suggesties heb ik ook weinig connecties, soms 1 en vaak maar twee. Suggesties met meer connecties worden vele malen lager op de pagina getoond. Ik heb nooit mijn Facebook, e-mail of andere diensten gekoppeld.

Ik vraag mij af of LinkedIn dit echt doet of misschien word ik een beetje paranoia.

Gr.
TwArbo

[ Voor 7% gewijzigd door TwArbo op 14-07-2016 16:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook als jij niet bijv adressenboeken deelt, kans is aanwezig dat een groot deel van je netwerk het wel doet. En als 3 vrienden van jou beide de naam van een vierde in het adressenboek hebben, dan kan ik me voorstellen dat die vierde ook voor jou wordt gesuggereerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:51
Linkedin heeft volgens mij geen widgets waarmee ze kunnen tracken wat voor websites je bezoekt zoals facebook en twitter dat kunnen.

Wat hier waarschijnlijk aan de hand is is dat mensen die jij kent en jouw email in hun adresboek hebben, hun eigen adresboek geupload hebben naar Linkedin. Op die manier worden er dan connecties gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tales schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:21:
Linkedin heeft volgens mij geen widgets waarmee ze kunnen tracken wat voor websites je bezoekt zoals facebook en twitter dat kunnen.

Wat hier waarschijnlijk aan de hand is is dat mensen die jij kent en jouw email in hun adresboek hebben, hun eigen adresboek geupload hebben naar Linkedin. Op die manier worden er dan connecties gelegd.
Leg mij dan eens uit waarom ze dan mensen laten zien met precies dezelfde namen, maar hij of zij is het niet? Een e-mail is persoonsgebonden, dan heb je direct de juiste personen en geen personen met precies dezelfde namen die ik niet ken.

Als de suggesties hun e-mail contacten uploaden dan krijg ik daar ook een bericht van, omdat ze mij uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 10:16
Ik heb de laatste update van de smartphone app van linkedin niet geinstalleerd ... ineens wilde die toegang tot mijn contacten van de gsm zelf ...

Heb het ding er dan ook maar volledig afgegooid.

Maar dat is dus ook een manier hoe ze aan contacten geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
TwArbo schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:06:
[...]

Leg mij dan eens uit waarom ze dan mensen laten zien met precies dezelfde namen, maar hij of zij is het niet? Een e-mail is persoonsgebonden, dan heb je direct de juiste personen en geen personen met precies dezelfde namen die ik niet ken.

Als de suggesties hun e-mail contacten uploaden dan krijg ik daar ook een bericht van, omdat ze mij uitnodigen.
Het kan inderdaad zoals hierboven aangegeven zijn via het adresboek zijn gegaan van iemand anders, waarbij te alleen telefoonnummer - naam hebben. En als jij dan meerdere keren met dezelfde persoon in de lijst staat dan ken je elkaar mischien wel.

Dus prutser A upload zijn adreboek naar linkedin met daarin TwArbo en chime, en prutser B upload ook zijn adresboek waar wederom TwArbo en chime staan, dan kan het zijn dat jij chime kent, en daarom geeft linked je die naam.
Tales schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:21:

Dat heeft linkedin ook.

[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-08-2023 14:26 . Reden: Username in quote gewijzigd op verzoek van gebruiker. ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TwArbo schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:06:
[...]

Kijk, als je het niet wilt aannemen, dan is de discussie vrij snel klaar. LinkedIn gebruikt heel veel bronnen om data te verzamelen. E-mailadressen hoeven niet altijd te kloppen, want ik kan wel een ander e-mailadres gebruiken bij LinkedIn, dan wat mensen van mij hebben of gebruiken.

De truuk zit hem er dus in om zoveel mogelijk info te verzamelen en er een human cloud van te maken. FB doet het en zo ook elk ander sociaal platform die zo goed mogelijk wilt weten wie elkaar kent :)
Ik wil zeggen, da's nou net waar ze van leven :P

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-08-2023 14:25 . Reden: Username in quote gewijzigd op verzoek van gebruiker. ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog een werkwijze is:
Persoon X zoekt op jou en persoon Y.
Persoon Z zoekt op jou en persoon Y.

Uit dergelijke zaken kun je ook een verband deduceren (wel met een wat lagere slagingskans, maar de kans dat ze zo iemand aan je voorstellen in een lijst van zeg 30 mogelijkheden welke je daadwerkelijk kent is 99,9%)

Verder natuurlijk de steekwoorden uit je LinkedIn-profiel, gedeelde groepen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 09-12-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit topic past beter thuis in Internetmarketing & Social Media. Schopje die kant op. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1