SSD of HDD bijplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Graag wil ik een advies over het volgende:
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen en ik heb daarbij het oog laten vallen op de Akoya P7628. Weliswaar bij de Aldi, maar het lijkt mij gezien de specificaties een goede aankoop.
Nu zit er in die laptop een 1000 GB SSHD incl. cache (8 GB Flashgeheugen). Bovendien is er ruimte om nog een HDD of SSD bij te plaatsen.
Ik heb in mijn huidige laptop een SSD ingebouwd (Samsung 840 EVO 250 GB), de HDD die daar uit kwam heb ik nog liggen (500 GB).
Mijn vraag is nu wat is het beste:
1. SSD bijplaatsen in de nieuwe laptop.
2. De “oude HDD bijplaatsen in de nieuwe laptop en SSD verkopen.
3. Als ik de SSD inbouw kan ik daar dan het beste het OS (windows 8.1) opzetten of kan ik dat beter op de SSHD laten staan.

Alvast dank voor de reacties.

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik zou OS op SSD zetten.. en dan inderdaad een Samsung 840 EVO ivm Rapid mode functie die in de magician software verwerkt zitten.. Er is geen andere losse SSD die tegen die snelheid op kan.
Dus ik zou persoonlijk de SSD dan van je huidige laptop in de nieuwe plaatsen met de 500GB hdd,
en de SSHD in de oude laptop zetten.
Want ik neem aan dat je met de nieuwe het meest gaat werken.

Edit: eventueel ook mogelijk de huidige SSHD te clonen naar de SSD ( ook dus mogelijk met de magician software ) dan behoud je mogelijk ook nog enige recovery partities mochten die erop staan.

[ Voor 20% gewijzigd door NasT89 op 09-12-2013 12:22 ]

• RoelofVos
  • Niet online
NasT89, bedankt voor je reactie. Waarom kies je ervoor om in de nieuwe laptop de 500 GB hdd te zetten naast de SSD. Zou het niet meer voor de hand liggen om de SSD er in te zetten met OS en de SSHD als opslag gebruiken?

• NasT89
Nou, dat lig er dus aan.. Ga je je oude notebook nog gebruiken? Zoja, als die nog veel gebruikt gaat worden zal snelheid ook leuk zijn erop. Daarnaast is 250 GB een uitstekende grootte om je OS en veelgebruikte programma's op te installeren en de HDD dan eventueel om je data op te slaan.

• RoelofVos
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.
Oude notebook gaat weg. Ik denk dat ik daarin de oorspronkelijke hdd plaats. In de nieuwe komt dan naast de SSHD de SSD met daarop het OS.

• NasT89
Dat is dan een goede keuze.. Succes ermee!

• RoelofVos
  • Niet online
Helaas: notebook was uitverkocht! Zaterdag stond er nog één.
Nu maar wachten op de volgende aanbieding, of iets vergelijkbaars zoeken.
Pagina: 1