Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe TV - Ik kom er niet uit! Max € 1.500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Noem het besluiteloos, maar ik kom er maar niet uit welke TV het beste bij ons past..!

Inmiddels al meer dan een week niets anders doen dan het lezen van reviews en IRL kijken naar de toestellen in de elektronicazaken waar je, door de vaak belabberde instellingen en splitters, nooit een echt goed oordeel kan vellen over een toestel.

Wij zitten thuis op zo'n 3.5 á 4 meter afstand van de Televee en mijn voorkeur gaat uit naar een 50"/55" toestel, echter past door mijn eisen een 46" vaak beter in het budget. Zoals iedereen wil ook ik het beste voor het minste geld, maar wat is nu de beste keuze i.c.m.. mijn budget.. Ik kom er niet meer uit dus wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Eisen:
- Minimaal 46" en maximaal 55".
- 3D ondersteuning is een must. (Zover ik weet is Active hierin de beste keuze?)
- Een redelijke goede smart functie is wenselijk. Eis van mijn vriendin ivm uitzendinggemist e.d.
- LED of Plasma maakt in principe niet uit.
- DLNA is een vereiste.
- Geschikt voor casual gamen op PS4, denk aan GTA V en FIFA (geen hardcore online FPS gamer, daar heb ik een PC voor) maar zou de input lag graag niet wel een béétje binnen de perken houden.

Overig:
- Afstand bank <---> TV bedraagt zo'n 3.5 á 4 meter.
- Wij hebben gelukkig niet erg veel last van 'verkeerde' belichting en dus reflecties e.d.
- Geluid is niet heel belangrijk, dat loopt over andere apperatuur.
- Energieverbruiks is weinig relevant, die paar euro's die het per jaar scheelt..

Wij zijn beiden best kritisch, vooral ik ben een zeur. Ik wil best geld uitgeven maar dan moet het wel goed zijn. Ik geef liever een paar honderd euro meer uit dan dat ik me erger aan bijvoorbeeld (volgens mij valt het onder ghosting of judder) die 'traagheid' van een TV waardoor het kijken van een voetbalwedstrijd bijvoorbeeld een soort van onrust geeft. Vooral goed te zien bij snellie bewegingen waarbij het lijkt alsof er een soort vertraging in de benen zit.

Nu dacht ik voor mijzelf de keuze vast te hebben gezet op een Philips 46PFL8008. Ik ben erg gecharmeerd van Ambilight (hoewel geen vereiste maar wel leuke toevoeging) en vond de TV een mooi beeld geven in de winkel. Echter kan ik vrij weinig Nederlandse reviews vinden over dit model welke voor mij de doorslag geven dat ik hier een goede koop aan doe voor de komende 5/6 jaar.

Inmiddels is de twijfel weer toegeslagen of ik niet tóch beter voor de koning der Smart functies Samsung (F8000) moet gaan, of toch de W905 van sony, maar misschien is toch de minder op smart gerichte 50GT60 van Panasonic mijn nieuwe maatje. Ik weet het niet meer..

Uiteindelijk is de beeldkwaliteit natuurlijk het belangrijkst maar de overige eisen zij niet voor niets eisen. Zoals jullie merken, ik kan wel wat hulp gebruiken van kenners en/of ervaringsdeskundigen!

Your help will be much appreciated!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
1 tip neem geen smarttv !! Scheelt je heel veel geld en als ik zo je specs lees ben jij voor max 700 klaar. Laat je niets gek maken en koop een gewone TV en koop daar een smart add on bij (Appletv/Chromecast/Androistick/etc).

Ik heb vorige maand een LG TV 47" 3D voor 499 gekocht, kan je je geld besteden aan leuke extra's ;-)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 00:53
Mwah, SmartTV is niet ideaal, maar wel vrouwvriendelijk met betrekking tot UitzendingGemist.
Bij Philips is SmartTV vanaf de 5500 of 6000 (?) serie included volgens mij.
Zelf zou ik ook sowieso boven de 6000 serie kijken, maar voornamelijk vanwege het design. De LG die in je profiel staat, zou ik bijvoorbeeld puur vanwege estetische redenen niet in mijn woonkamer willen hebben. Dan maar een paar euro meer voor een mooie TV.

Ik zie geen minpunten van de Philips. Verschil met de Samsung is het ontwerp en ambilight. Dat laatste komt alleen goed tot z'n recht op een witte/lichte muur overigens.

Met Samsung's Smart functies heb ik alleen ervaring dmv mijn home cinema: Dat werkt net zo goed / net zo belabberd als bij Philips.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smart-functies zijn in mijn ogen zwaar over-rated. Het is een extra functie van een tv en geen basisfunctie. Op zich werkt het soms redelijk maar in de meeste gevallen is het aan te raden om gebruik te maken van een losse mediaspeler of htpc. Dat is veel betrouwbaarder en werkt gewoon beter.

Een tv moet een goed beeld geven en op basis van je omschrijving zou ik de 50GT60 adviseren. Je kan met je budget imho geen tv kopen met een betere beeldkwaliteit. En daar koop je toch een tv voor, voor het beeld en niet voor allerhande randverschijnselen.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover dank voor de reacties. Smart is in mijn ogen ook niet echt een toevoeging maar mijn vriendin wil het graag en voor haar is dit wel in enige mate belangrijk. Zie het idd ook liever via een HTPC ofzo lopen :)

Design van de TV is voor mij in slechts beperkte mate belangrijk, beeldkwaliteit en geen vertragingen etc zijn voor mij veel belangrijker. GT60 heeft steeds bovenaan mijn lijstje gestaan, echter ben ik wel een beetje bang voor inbranders e.d.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Uitzending gemist kun je beter regelen via een ander apparaat. Denk aan een AppleTV, Chromecast of aan een interactieve decoder. Uiteindelijk goedkoper en een stuk beter dan de ingebouwde SmartTV functionaliteit. Desnoods gebruik je er je console voor.

Focus je gewoon puur op beeld (aangezien smarttv en geluid door externe apparaten geleverd worden) en je bent voor de helft van je budget klaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:07

M2M

medicijnman

Janoz schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:09:
Uitzending gemist kun je beter regelen via een ander apparaat. Denk aan een AppleTV, Chromecast of aan een interactieve decoder. Uiteindelijk goedkoper en een stuk beter dan de ingebouwde SmartTV functionaliteit. Desnoods gebruik je er je console voor.

Focus je gewoon puur op beeld (aangezien smarttv en geluid door externe apparaten geleverd worden) en je bent voor de helft van je budget klaar.
let wel dat de kans aanwezig is dat je met meer dan 1 afstandsbediening moet werken. Ik ben destijds ook voor een "smart" tv gegaan, alleen omdat ik dan slechts 1 afstandsbediening nodig heb.

-_-

• S1NN3D
  • Niet online
Smart-functies zouden in mijn ogen nooit de deal-maker of -breaker mogen zijn. Daar het is platform gewoonweg niet volwassen genoeg voor. Je kan beter een tv kopen met een goede beeldkwaliteit en het smart-gebeuren via een andere weg regelen dan een tv kopen met een matige beeldkwaliteit en dan ook nog eens ervaren dat de smart-functies ook maar matig zijn.

Qua inbranders zou ik me ook niet al te druk maken. Heb hier een GT30 staan (2 generaties) terug en die staat al een dikke 2 jaar perfect te spelen. Zou zelf nooit meer een lcd kopen. Ter upgrade wil ik nog een GT60 gaan halen zodat ik voorlopig vooruit kan.

De afstandsbedieningen kwestie is ook geen probleem. Gebruik een CEC-adapter of een Logitech Harmony en dit probleem is ook uit de wereld.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

^Met iedereen hier, ga niet voor een SmartTV wanneer dit echt meer dan 150 euro scheelt. Voor dat geld lekker een Boxee Box o.i.d. halen. Werkt een stuk beter en is makkelijker te vervanger :-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

M2M schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:13:
[...]

let wel dat de kans aanwezig is dat je met meer dan 1 afstandsbediening moet werken. Ik ben destijds ook voor een "smart" tv gegaan, alleen omdat ik dan slechts 1 afstandsbediening nodig heb.
HDMI-CEC ;), of een harmony remote. Echter vermoed ik dat de TS daar al wel een oplossing voor heeft aangezien er nu al gebruik wordt gemaakt van een TV en een receiver.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Janoz schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:27:
[...]

HDMI-CEC ;), of een harmony remote. Echter vermoed ik dat de TS daar al wel een oplossing voor heeft aangezien er nu al gebruik wordt gemaakt van een TV en een receiver.
Of hij zit er niet mee, net als ik (Receiver, TV + Humax)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Een tijdje geleden voor dezelfde keuze gestaan en ik ben toch gegaan voor de Samsung F7000. Ik vond de F8000 niet bijzonder veel meerwaarde hebben en het design van de voet vond ik niet mooi. De Panasonics heb ik lange tijd overwogen maar zijn qua prijs een stukje duurder en de bezel is veel groter. Daarnaast is het verschil in beeldkwaliteit minimaal (F8000), welke op de film modus prima ingesteld staat. Qua smartfuncties, zit er geen verschil tussen beide. DLNA en smartfuncties zijn prima in orde, daarnaast werkt de TV ook als chromecast icm android, wat toch wat handiger is, als de aparte smartfuncties. 3D is actief, maar niet echt mijn ding, werkt voor de rest prima.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover dank voor alle reacties.

Heb de GT60 helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen, wel de VT50 en deze leek mij een klein beetje last te hebben van de snelheid van het getoonde potje voetbal.

Voordeel 50GT60 tov 46PFL8008
50" ipv 46"
Plasma (hoewel ik me afvraag of ik het mbt kwaliteit kan zien dat het beter is)
3000hz (200hz paneel) zou sneller en vloeiender moeten zijn dan de 1400hz van Philips
Lagere inputlag
Kleuren dichter bij werkelijkheid

Voordeel 46PFL8008 tov GT60
Goedkoper (ivm 100 euro cashback)
Ambilight
Design (o.a. veel dunnere bezel)
Betere/meer omvangrijke smart omgeving

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:50:
Heb de GT60 helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen, wel de VT50 en deze leek mij een klein beetje last te hebben van de snelheid van het getoonde potje voetbal.
Dan zullen de beeldverbeteraars op maximaal hebben gestaan. Deze doen doorgaans meer kwaad dan goed. In principe zou de plasma met bewegende beelden superieur moeten zijn.
Voordeel 50GT60 tov 46PFL8008
50" ipv 46"
Groter is altijd beter/leuker. :+
Plasma (hoewel ik me afvraag of ik het mbt kwaliteit kan zien dat het beter is)
Plasma geeft imho een veel beter en natuurlijker beeld. Bij mij komt er geen enkele lcd in huis.
3000hz (200hz paneel) zou sneller en vloeiender moeten zijn dan de 1400hz van Philips
Moet je niet op letten is allemaal marketing bullshit.
Lagere inputlag
Kleuren dichter bij werkelijkheid
Klopt!
Voordeel 46PFL8008 tov GT60
Goedkoper (ivm 100 euro cashback)
Besparen is altijd leuk.
Ambilight
Design (o.a. veel dunnere bezel)
Is erg persoonlijk natuurlijk.
Betere/meer omvangrijke smart omgeving
In mijn ogen zouden smart-functies nooit een deal-braker of -maker moeten zijn. In zijn algemeenheid staat het in de kinderschoenen en ben je beter af met een mediaspeler of htpc.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:50:
De paneelfrequenties van LCD en plasma zijn niet te vergelijken. Geheel andere werking en ook een ander doel. Hertz heeft bij LCD als doel om voornamelijk motion blur tegen te gaan waar dit bij plasma gaat om het tegen gaan van flikkering en motion blur sowieso vrijwel niet voorkomt bij plasma. Een 50Hz plasma heeft bijvoorbeeld hetzelfde effect als 200Hz LCD paneel zoals in de Philips 8008 serie.

Het paneel bij plasma is overigens geen 200Hz maar neemt verschillende frequenties aan die afhankelijk zijn van de bron tot 100Hz. Meer dan genoeg overigens en nog meer Hz zou negatief kunnen werken en juist motion blur kunnen inbrengen.

Die hoge cijfers zijn overigens marketingwaardes. Heb je niets aan.
Ambilight
Zeker een voordeel bij LCD, bij plasma is het niet nodig omdat het niets toevoegt en zelfs negatief meespeelt met betrekking tot de beeldkwaliteit. Maar in donkere ruimtes waar Ambilight pas interessant wordt, presteert plasma nog altijd veel beter.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

En als je dan voor Smart kiest, neem dan geen Philips. Menu en smart zijn echt tergend langzaam in vergelijk met een Samsung.
Zelf zou ik kiezen voor een ipad/apple tv combi voor zaken als uitzendinggemist. Dat kan tegenwoordig ook met android overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2013 17:38 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Miyamoto schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:27:
[...]

Mwah, SmartTV is niet ideaal, maar wel vrouwvriendelijk met betrekking tot UitzendingGemist.
Bij Philips is SmartTV vanaf de 5500 of 6000 (?) serie included volgens mij.
Zelf zou ik ook sowieso boven de 6000 serie kijken, maar voornamelijk vanwege het design. De LG die in je profiel staat, zou ik bijvoorbeeld puur vanwege estetische redenen niet in mijn woonkamer willen hebben. Dan maar een paar euro meer voor een mooie TV.

Ik zie geen minpunten van de Philips. Verschil met de Samsung is het ontwerp en ambilight. Dat laatste komt alleen goed tot z'n recht op een witte/lichte muur overigens.

Met Samsung's Smart functies heb ik alleen ervaring dmv mijn home cinema: Dat werkt net zo goed / net zo belabberd als bij Philips.
Zelfs bij mijn Philips 3258 zit Smart, zo speciaal is dat nu ook niet meer...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou zeker een plasma nemen, ik vind het vooral een natuurlijker en rustiger beeld geven dan LCD. Plasma vind ik qua kleuren en rustigheid heel goed vergelijkbaar met CRT. Ook is het zo goed als oneindige contrast echt veel mooier dan wat LCD voor elkaar kan krijgen. Heb op mijn slaapkamer een LCD scherm staan, en het gebrek aan contrast valt mij nog wel het meest op.

People as things, that’s where it starts.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verkijk je niet op Smart functies, die voegen niet zoveel toe. Daarbij komt dat je DLNA als eis hebt staan, en bij mijn Samsung is de ondersteuning van DLNA niet zo geweldig. Veel codec's kent hij niet en ook ondersteuning voor ondertitels is matig. Als ik lees dat je er ook serieus 3D content mee af wilt spelen, kom je al snel bij een aparte mediaspeler uit. Theoretisch kun je van alles op de TV zelf, in de praktijk kun je er net niet genoeg mee.
Nu heb ik een goedkope samsung uit 2012, misschien dat nieuwere en duurdere modellen beter werken, maar ik ben bang dat het tegenvalt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Dank @ alleen voor de reacties.

Inmiddels mailcontact gehad met Foka in Rotterdam en daar de GT60 besteld. Is aan de andere kant van het land maar moet deze week toch in de buurt zijn dus dat komt dan goed uit :)

En nu maar eens kijken of ik toch een keer een HTPC in elkaar ga zetten of gebruik ga maken van een Mediaspeler...

Zal uiteraard mijn bevindingen met jullie delen ;)

Nogmaals dank allen! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 10:22 ]

• Dimens
Laat maar weten wat je er uiteindelijk van vindt.

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:06
Zit met een vraag en ik denk dat dit aardig aansluit op dit topic dus bij deze een kleine hi-jack :-)

Heb zelf een budget van ongeveer €1.250 beschikbaar en heb de keuze wel zo goed als gemaakt (en ik ben al een tijd bezig). Steeds blijft de Panasonic terugkomen als een keuze waar ik geen spijt van ga krijgen dus dat gaat hem denk ik dan ook worden. 50 inch is het formaat (zit ook zo'n 3,5 meter van de tv dus dat lijkt mij een prima maatje maar ik zit te twijfelen tussen de 50ST60 en de 50GT60. Uiteraard zal de GT60 betere prestaties leveren maar is dan ook zo'n €200 duurder dan de ST60, wat is in jullie ogen de betere prijs/kwaliteit verhouding of ligt dit erg persoonlijk en is dat lastig te bepalen?

Verwijderd

Topicstarter
Toestel inmiddels in bezit en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de beeldkwaliteit, snaarstrak!
Heb nog niet met settings zitten spelen maar dat zal later zeker wel komen, evenals (3D) films kijken en het gamen. Tot nu toe nog geen tijd voor gehad.

In de winkel wel even mijn twijfels gehad en bijna alsnog met de Philips de deur uit gelopen maar blij dat ik dat niet gedaan heb! Staar je idd niet blind op de kwaliteit in de winkel, een x-aantal tv's via een splitter aangesloten met een bronsignaal van lik m'n vestje doet je eerste indruk geen goed.

Uiteraard, later meer!
Rabbiej schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:28:
Zit met een vraag en ik denk dat dit aardig aansluit op dit topic dus bij deze een kleine hi-jack :-)

Heb zelf een budget van ongeveer €1.250 beschikbaar en heb de keuze wel zo goed als gemaakt (en ik ben al een tijd bezig). Steeds blijft de Panasonic terugkomen als een keuze waar ik geen spijt van ga krijgen dus dat gaat hem denk ik dan ook worden. 50 inch is het formaat (zit ook zo'n 3,5 meter van de tv dus dat lijkt mij een prima maatje maar ik zit te twijfelen tussen de 50ST60 en de 50GT60. Uiteraard zal de GT60 betere prestaties leveren maar is dan ook zo'n €200 duurder dan de ST60, wat is in jullie ogen de betere prijs/kwaliteit verhouding of ligt dit erg persoonlijk en is dat lastig te bepalen?
Zeker voor de GT60 gaan. Ik heb de tv gekocht bij Foka in Rotterdam. Moest er sowieso in de buurt zijn dus kon het mooi combineren met een andere afspraak.

Mocht het voor jou te ver weg zijn gewoon een leuk dagje van maken met iemand. Sowieso even mailen voor hun afhaalprijs, voor die korting alleen al is het ritje te rechtvaardigen ;)

• Dimens
Goed om te horen. Veel plezier met je nieuwe televisie.
Pagina: 1