Alternatieve videokaart voor het BBG basis gamesysteem?

Pagina: 1
Acties:

• ManchurianC
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-02 17:19
Hallo tweakers,

Ik heb eindelijk besloten een nieuwe PC in elkaar te zetten (voor het eerst, dus dat wordt nog spannend). Ik heb de BBG erbij genomen en de onderdelen op een rijtje gezet. De videokaart (Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost) is minder goed leverbaar (op zijn vroegst 4 januari via Mycom).

Weet iemand nog een alternatief welke binnen ongeveer dezelfde prijscategorie valt en minimaal dezelfde prestaties heeft?

Van het BBG basissysteem wijzig ik verder nog de opslag: ik haal de hybride HDD eruit en plaats er een 1TB schijf in en een 128 GB SSD.

Het doel van het hele systeem is een vernieuwing (ik heb nu nog een Dell pc op XP) en ik wil world of tanks gaan draaien.

Ik hoop dat iemand een alternatief heeft, ik sta te popelen om aan de slag te gaan...

Alvast bedankt!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:58
Ik wilde zeggen een HD7870XT is praktisch hetzelfde... alleen een oudere serie. Maar gek genoeg zijn die kaarten bijna niet meer te krijgen t.o. oudere modellen die nog wel volop te krijgen zijn.

Dan zal je denk ik toch bij het groene kamp moeten gaan kijken...

Een GTX760 is iets duurder, maar ook ietsje sneller. Misschien zal de beste keuze een GTX660 zijn... die ligt qua prijs sowieso op hetzelfde niveau, qua prestatie wel ietsje minder.

Overigens, wil je de videokaart perse bij Mycom bestellen? Andere webshops claimen de kaart binnen een paar dagen te kunnen leveren of zelfs op voorraad hebben. Afuture heeft er volgens de website RUIM voldoende op voorraad, meer dan 50 blijkbaar.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G zelfde kaart, maar betere koelprestaties en minder geluid en deze is wel goed leverbaard.