Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2013] Upgrade CU3 of niet

Pagina: 1
Acties:

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Lezers,

Ik zit in dubio, op het moment heb ik 3 verschillende Exchange 2013 CU2 omgevingen draaien, alle drie zonder enig probleem. Twee simpele omgevingen (combi servers) en 1 omgeving met een 4 node DAG omgeving.

Nu heb ik de release notes eens zitten lezen, maar ik vind CU3 nu niet echt zo spectaculair en bepaalde functionaliteit en bugs zijn we nooit tegen aan gelopen. Nu is een migratie van Exchange 2013 niet even iets wat je tussen door doet, bijvoorbeeld, de eenvoudige omgevingen waren snel al 4 uur per stuk (doorlooptijd en wat naconfiguratie). Richting een klant is dat een fiks bedrag, dus vraag ik mij af, moet ik dat wel aanraden of gewoon wachten op CU4 en alleen naar CU3 als het echt niet anders kan.

Voor de andere klant wordt het helemaal een uitdaging, even 6 servers updaten en gezien de fixes/features niet echt een reden om budget los te peuteren.

Wat is jullie visie?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, CU4 wordt SP1 gelabelt dus je mag er normaal gesproken vanuit gaan dat dat de mijlpaal wordt. 2012 R2 ondersteuning etc.
CU2 is over het algemeen vrij stabiel (een stuk meer dan RTM en CU1 ieg). Ik ben wel alle bugs tegen gekomen die nog steeds in CU2 zaten (incl BSOD door health service), dus al een week CU3 draaiend. Upgrade ging vrij soepel, geen fouten gezien.
Ik zou zeggen, als je niet tegen problemen oploopt die gefixt zijn in CU3 dan kun je ook prima op SP1 wachten.

edit: er zijn mogelijk zelfs redenen om CU3 niet te installeren, zie hier een nieuwe lijst met mogelijke problemen: http://blog.jasonsherry.n...p3-ru3-2013-cu3-released/

En nog wat achtergrond op CU3: http://windowsitpro.com/b...quality-exchange-2013-cu3

[ Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 09-12-2013 00:43 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In CU3 zit dacht ik ook OWA support voor IE11 .... dus waarom niet?

https://discord.com/invite/tweakers

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik raad mijn klanten pas een upgrade aan als ik:

1.zie dat er features zijn die de klant werkelijk waarde brengen
2. ik er van overtuigd ben dat het product stabiel is en 'volwassen'

Ik zie behoorlijk wat klachten van Enterprise users op de Exchange blogs, en echte killer features kan ik ook niet echt vinden in vergelijking met ex2010... Ik wacht het nog even af voordat ik mijn klanten aanraad over te schakelen...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Overtuigd, geen CU3.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.