Beste Tweakers,
Ik krijg van mijn medebewoners klachten dat de thuis PC enorm traag is.
Deze PC is een tijd geleden aangekocht als game PC en qua hardware is deze zeker bovengemiddeld.
Alleen de HDD zorgt ervoor dat het systeem enorm traag werkt.
Binnenin zit een WDC WD10EARS-00Y5B1 schijf.
Ik heb al meerdere diagnostic checks laten uitvoeren en deze zijn allemaal positief.
De schijfactiviteit is bij gebruik constant 100% wat ik wel verdacht vind.
Ik heb wat gegoogled over dit type schijf en lees alleen maar vernietigende commentaren.
Ik heb ondermeer ook met crystaldiskinfo een test laten uitvoeren :

Ik weet niet of de resultaten hiervan "normaal" zijn? Zelf beschik niet over de nodige kennis om deze resultaten te interpreteren. Heb ook nog een screenshot toegevoegd van de schijfactiviteit:

Als iemand mij kan zeggen of dit normaal is. Opstarten/afsluiten duurt eeuwen. Zelfs bij het doorspoelen van youtube video's moet ik soms minuten wachten.
Ik krijg van mijn medebewoners klachten dat de thuis PC enorm traag is.
Deze PC is een tijd geleden aangekocht als game PC en qua hardware is deze zeker bovengemiddeld.
Alleen de HDD zorgt ervoor dat het systeem enorm traag werkt.
Binnenin zit een WDC WD10EARS-00Y5B1 schijf.
Ik heb al meerdere diagnostic checks laten uitvoeren en deze zijn allemaal positief.
De schijfactiviteit is bij gebruik constant 100% wat ik wel verdacht vind.
Ik heb wat gegoogled over dit type schijf en lees alleen maar vernietigende commentaren.
Ik heb ondermeer ook met crystaldiskinfo een test laten uitvoeren :

Ik weet niet of de resultaten hiervan "normaal" zijn? Zelf beschik niet over de nodige kennis om deze resultaten te interpreteren. Heb ook nog een screenshot toegevoegd van de schijfactiviteit:

Als iemand mij kan zeggen of dit normaal is. Opstarten/afsluiten duurt eeuwen. Zelfs bij het doorspoelen van youtube video's moet ik soms minuten wachten.