Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geforce 8800gt aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:22
Voor mijn zoontje heb ik een HP dc7900 cmt gekocht.
Nu wil ik deze uitbreiden met een GeForce 8800gt.
Deze moet gevoed worden met de 6 polige pcie aansluiting, welke ontbreekt.

Wel heb ik een aantal aansluitingen vrij;

2x sata (aan elk einde van de 2 sata kabels 1)
1x molex
1x 12v; lijkt op een fdd stekker

Mijn vraag is of het mogelijk is om hiermee te combineren naar een 6 polige connector?

Voeding is 365 Watt

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je kunt molex naar 6 pin adapter pakken, maar dan heb je maar iets van 60W + 80W (denk ik) van het PCI slot, ik denk dat dat ruim voldoende is, maar zeker weet ik het niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• s0nik
Dank. Ik las dat de pcie 2.0 75W oplevert en de molex 40W.
De kaart heeft een tdp van 125W. Dat lijkt me net FF te weinig, toch?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, als je helemaal een teringzooi van je kabels wilt hebben, is daar wel een oplossing voor.

Er bestaan vast wel SATA to Molex stekkertjes [want andersom bestaan ze ook] en je kan dan een 2 molex naar 1 PCI-power kopen.

Is wel een erg slordige oplossing, maar ach. Zo moet het wel goed gaan.

People as things, that’s where it starts.

• s0nik
VasZaitsev schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:57:
Nou, als je helemaal een teringzooi van je kabels wilt hebben, is daar wel een oplossing voor.

Er bestaan vast wel SATA to Molex stekkertjes [want andersom bestaan ze ook] en je kan dan een 2 molex naar 1 PCI-power kopen.

Is wel een erg slordige oplossing, maar ach. Zo moet het wel goed gaan.
:P op beide sata kabels zitten de drives. Kan dat geen kwaad? Ik heb nl een 2x satakabeltje naar 6 polige gezien..

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 09:30
Het beste kan je eerst de voeding bekijken:
Aan de zijkant kan je normaal gezien de maximale Ampére op de 12V lijn aflezen.
Daar het zover ik het begrepen is het een HP desktop? Ik heb de ervaring dat die voedingen nogal aan de lichte/zuinige kant zijn. Maw juist goed genoeg voor de hardware die HP erin gestopt had. Daar die 8800GT toch iets van 120Watt (10A op uw 12V lijn) extra kan trekken zou het kunnen dat je daarvoor dus sowieso een nieuwe voeding dient te kopen.
Bij sommige HP reeksen indertijd was de 8800GT juist het maximale dat je met de standaard meegeleverde voeding kon erbij steken.
Mits een beetje geluk zit er bij je 8800gt kaart gewoon een 2x molex naar pci-e 6-pin kabel bijgesloten. (Vraag desnoods aan de verkoper als je 2de hands aankoopt om deze ook mee te geven).
Indien de 12v lijn van je voeding wat wil meehelpen(de niet gebruikte sata powerlijnen zitten op dezelfde lijn als je vrije molex aansluiting) kan je dat kabeltje op uw 1ne molex aansluiten en werkt het.
Indien niet zal je dan idd een sata naar molex kabel extra moeten aankopen :(

Specs

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 21:52

Infant

It's a floating Dino!

Ik kan deze kabeltjes aanraden:
Sata -> 6Pin
Molex -> 6Pin

Verder noemt nVidia 105W als maximum voor de 8800GT.

Wat ik zou doen, is dan zo'n sata naar pcie ding halen, en de video kaart op een kabel aansluiten, en al het andere grut op de andere kabel.

Moet prima gaan, want ik gok dat die PC zonder video kaart zo tussen de 80 en 100W trekt.

• s0nik
Infant schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:50:
Ik kan deze kabeltjes aanraden:
Sata -> 6Pin
Molex -> 6Pin

Verder noemt nVidia 105W als maximum voor de 8800GT.

Wat ik zou doen, is dan zo'n sata naar pcie ding halen, en de video kaart op een kabel aansluiten, en al het andere grut op de andere kabel.

Moet prima gaan, want ik gok dat die PC zonder video kaart zo tussen de 80 en 100W trekt.
Dit gaat 'm worden. Ik had de 125W info van een verzamel site over videokaarten. Kan beter naar de bron gaan voortaan ;)
Volgens de voedingspecs van HP kan ik idd het beste 1 sata rail vrij maken ivm amperage. De twee drives ga ik koppelen middels de vrije molex en de kaart met de sata naar 6 pin kabel.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik denk dat dit topic in Overige Hardware meer op z'n plaats is. Mocht je je voeding zelf willen omsolderen ben je in EL altijd welkom :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1