Zelfbouw voedingsissue SSD & Blue Ray doorgefikt

Pagina: 1
Acties:

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-01 17:55
Ben vandaag begonnen met een upgrade : Nieuw moederbord, Nieuwe videokaart en een nieuwe CPU.
Nu heb ik de afgelopen jaren al meerdere systemen zelf gebouwd maar hier ben ik nog niet tegen aan gelopen.

Ergens doe ik iets niet goed met het aansluiten van de stroom voorziening.
Ik heb een deels modulair Coolermaster Real Power M850.

Nu ben ik er in geslaagd om zowel een SSD als een Blueray speler door te laten branden. Ik snap dus niet hoe?! Ik heb er 2 SSD's ,1 Blue ray en 1 Sata HDD inzitten.

Ik heb 2 verschillende kabels waarvan beide 4 pins ingeplugd in de zwarte connectoren. De ene kabel eindigt in 2 x molex beide verlengd naar sata. En de andere is van zichzelf 4 x eindigend in sata.

Nu heb ik ondertussen alles maar losgehaald om eventuele nieuwe schade te voorkomen maar kan iemand mij terug op het goede pad brengen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb je misschien modulaire kabels gepakt van een andere voeding, die een andere pin-out heeft?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 15:23
Weet je zeker dat de PSU nog goed is?

• fafi
Dank voor jullie reacties. De PSU is de bestaande PSU die icm het vorige mobo en rest van de setup geen problemen heeft gegeven. De vraag is dan hoe weet ik zeker dat ie nog goed is. Het "oude" systeem heeft tot eergister nog prima gedraaid. De gebruikte kabels horen bij deze voeding.
Kan het zijn dat een ander sata apparaat sluiting maakt? In dat geval zou het de hdd kunnen zijn. Dat is het oudste onderdeel in de kast.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 15:23
Begin met een kaal systeem en sluit een voor een de andere devices aan. Maar eerlijk gezegd, als je al een aantal dingen opgeblazen hebt, dan heb ik niet veel vertrouwen meer in de voeding.

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 10:09
Allereerst meten! start de pc op zonder drives, maar met de kabels aan de voeding geplugt. met een multi meter vervolgens meten op de pluggen;

Geel: +12 Volt
Zwart: Massa
Zwart: Massa
Rood: +5 Volt

Kan je zien waar de drives op zijn doorgebrand? bij het voedingsgedeelte of bij de S-ata stekker?

• fafi
Alles doorgemeten. Zelfs voor een 2nd opinion maar een pc zaak binnengelopen. Geen vreemde waardes.
Ben niet zo ver gegaan als de drives open maken. Systeem is nu up and running maar wellicht dat ik toch maar nieuwe voeding ga proberen. Lijkt wel of er toch iets van een piek ontstaat als de 220 er een tijdje helemaal af is geweest. Overigens startte de pc de eerste 3 keer niet "door" maar ging deze na 3 a 4 seconden weer op nieuw uit en aan.
Pagina: 1