Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:10
Hallo!

Ik heb de laatste tijds iets geks met mijn linker speaker(kanaal). Het betreft de Concept C 200 USB van Teufel welke via de bijgeleverde USB geluidskaart verbonden is met mijn pc.

Af en toe kraakt mijn linker speaker bij hoge tonen bij bijvoorbeeld stukjes piano in nummers (het begin van Armin van Buuren - This is what it feels like). Bij zowel youtube/mp3/flac. Ook wil de speaker nog wel is kraken bij stemmen in filmpjes op youtube/mkv films.

Het rare is dat dit soms heel erg is en andere keren weer minimaal/niet.

Als ik linker speaker omwissel met de rechter dan kraakt hij bij het rechter kanaal niet en gaat de verwisselde speaker op het linkerkanaal ook kraken. Aan de speaker(s) ligt het dus niet.

Kan het wellicht liggen aan de speakerwires? Of lijkt het er op dat er iets intern aan de versterker (verwerkt in de sub) kapot is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

Raar probleem. Staat het hard of geldt het voor alle volumes?
Probeer de kabels eens te wisselen om te kijken of het probleem dan verschuift.

Wat voor kwaliteit muziek speel je af? Is het steeds bij dezelfde stukjes of echt variabel?

[ Voor 25% gewijzigd door mr.paaJ op 08-12-2013 22:08 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Met name de conclusie dat het niet aan de speaker zelf ligt maakt het een raar probleem. Dan zou het of bekabeling of receiver moeten zijn.

Toen je de speakers qua kanaal verwisselde, heb je toen ook de positie van de speakers veranderd? Met andere woorden: kan het gekraak veroorzaakt worden door de plaats waar de speaker in de kamer staat? Ik heb zelf met mijn B&W's ooit gehad dat het niet de speaker was die kraakte, maar dat de vloer kraakte bij bepaalde frequenties. Afhankelijk van het volume van de kraak (bij mij was dat zeeeeer minimaal, eigenlijk was ik de enige die het hoorde) is de oorsprong soms moeilijk te vinden.

De kans dat het de kabels zijn lijkt me zeer klein, maar is makkelijk te testen door niet de speakers, maar de kabels even om te wisselen en dan kijken of het probleem zich verplaatst. De kabels kunnen alleen het probleem zijn wanneer de connectie niet goed is en die bij bepaalde frequenties trilt en slecht contact maakt. Dan blijft de receiver over als mogelijke boosdoener, als tenminste het probleem zich voordoet bij geluid van verschillende verschillende bronnen.

Edit: slecht gelezen, dacht dat je hem aan een receiver had hangen, maar hij zit aan je computer.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoppa! op 09-12-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik had dergelijke kraak-problemen ook met een CL Soundblaster. Dat was uiteindelijk een driver probleem.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:10
Heb de speakerkabels verwisselt en opnieuw vastgezet aan beide kanten en het probleem lijkt nu verholpen te zijn. De klemmetjes waar de speakerkabel ingaat zijn nogal strak dus de kabels (1,5mm²) werden bijna doorgedrukt leek het wel. Heb nu de uiteinden wat beter om zijn as gedraaid in een mooie punt misschien dat dat ook geholpen heeft. Anders haal ik wel wat dikkere speakerkabels in de toekomst!

In ieder geval bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
--edit--
laat maar, is al opgelost zie ik nu :')

[ Voor 90% gewijzigd door kroegtijger op 09-12-2013 16:53 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1