Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 10:26
Hallo,

Mijn HTC One liep op Stock Android 4.3 prima totdat ik probeerde te flashen naar Android 4.4. Ik had namelijk niet gezien dat je toestel S-OFF moest zijn.
Ik flashte hem en dat werkte niet. Toen heb ik dat via recovery nog een x geprobeerd de ROM te flashen. En toen kwam ik niet meer in recovey.

Elke x als mijn mobiel opstart (wat hij constant blijft doen, totdat de batterij op is of hij in bootloader is) zie ik in paarse letters Entering recovery.... Dan zie ik voor ongeveer een kwart seconde de recovery en gaat hij weer weg. En weer rebooten.

Ik heb al geprobeerd om andere recoveies erop te zetten en te reinstallen, maar dit blijft zich voor doen.

Iemand enig idee?
Thanks! :)

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is je CID en welke HBOOT heeft de telefoon ? Ik neem aan HTC__E11 (NL) ? Indien je HBOOT niet hoger is dan 1.44 probeer deze RUU eens te flashen.

Je moet je telefoon wel weer locken om de RUU te flashen. In ADB moet je deze command gebruiken om hem weer te locken : "fastboot oem lock".

[ Voor 83% gewijzigd door Ruffzz op 08-12-2013 19:31 ]

• maximiliaan!
En dit valt zeker niet onder garantie? Of wel (nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak)?

Enig idee hoe ik kan unbricken? Met de Root toolkit van Hasoon2000 wordt hij in fastboot wel herkend, maar als ik dus een nieuwe recovery installeer start hij op en krijg je heel even te zien en gaat weer weg.

Een idee? En zou dit te repareren zijn?

• Ruffzz
  • Niet online
Probeer eerst maar eens hetgene wat ik zojuist aan je heb uitgelegd. Garantie kun je wel vergeten in deze staat.

• maximiliaan!
HBOOT is 1.44 en als ik CID probeer te krijgen krijg ik fastboot is not recognized as an internal or external command etc.
Moet ik dan adb installeren?

Verwijderd

Ik zou er sowieso een uitgebreide tutorial bijnemen bij alles wat je vanaf nu doet, bijvoorbeeld via XDA. S-OFF vergeten is een teken van slechte voorbereiding dus ik zou iedere stap die je onderneemt eerst 100% uitzoeken en controleren.

• maximiliaan!
Maar ik weet dus nu niet precies wat ik moet doen. Inderdaad domme fout

• maximiliaan!
CID is HTC__E11

Verwijderd

XDA forum is de beste bron. Daar staan veel guides en tutorials over wat je moet doen en hoe je dingen aanpakt. Voor fastboot bijvoorbeeld heb je ADB nodig en daarvoor heb je weer drivers nodig. Hoe je daar aan komt vind je daar allemaal. Ben er te lang uit om exact te zeggen wat je nu moet doen maar dat vind je ook wel op XDA.

• Ruffzz
  • Niet online
Zo te horen heb ben je niet echt ingelezen en toch ga je roms flashen / rooten etc ? Niet erg hoor die fout maak je maar 1x als je toestel van 700 euro binnen een paar tellen naar de kl*te is :P

Ik zie dat je de juiste cid en hboot hebt. De eerste stap naar herstel heb je al binnen.

Ga je eerst maar even inlezen over ADB en gebruik het om je telefoon te locken. Daarna kijken of je de RUU die ik je voorzien heb kunt flashen, dan is je probleem opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruffzz op 08-12-2013 19:56 ]

• maximiliaan!
Thanks voor je hulp. ADB en fastboot is geinstalleerd. Als ik dat commanda gebruik (fastboot oem lock) krijg ik na een reboot 'relocked' en secuirity warning staan. Is dit goed of juist verkeerd?

• Ruffzz
  • Niet online
maxpusch schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:57:
Thanks voor je hulp. ADB en fastboot is geinstalleerd. Als ik dat commanda gebruik (fastboot oem lock) krijg ik na een reboot 'relocked' en secuirity warning staan. Is dit goed of juist verkeerd?
Dit is goed. Nu proberen de RUU te flashen vanuit de bootloader

• maximiliaan!
Hij heeft een .zip RUU nodig, die link is .exe. Heb je ook een .zip bestand?

• maximiliaan!
Die zie ik hier http://www.htc1guru.com/downloads/ruu-zip-downloads/ .
Welke moet ik hebben?

Edited: Ik neem aan deze: http://www.htc1guru.com/d...se_308001_signed_2_4-zip/

Wat gebeurt er als ik deze flash? Weer HTC Sense?

[ Voor 53% gewijzigd door maximiliaan! op 08-12-2013 20:10 ]

• Ruffzz
  • Niet online
Je moet de telefoon eerst rebooten naar de bootloader. Dan zou het volgende op het scherm zichtbaar moeten zijn "fasboot usb"

Dan de .exe RUU draaien.

• maximiliaan!
Hij is downloaden (gaat vrij traag ~ 200 kb/s)
Maar wat krijg ik als ik dus die RUU flash? Ik zie al een groot HTC logo

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Ruffzz
  • Niet online
maxpusch schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:18:
Hij is downloaden (gaat vrij traag ~ 200 kb/s)
Maar wat krijg ik als ik dus die RUU flash? Ik zie al een groot HTC logo
Dan krijg je een stock sense rom inclusief stock recovery. Aangezien je niet meer in recovery kunt komen is dit noodzakelijk. Je bent op dit moment soft-bricked dus dit is de enigste manier om de telefoon weer bruikbaar te maken.

• maximiliaan!
OK.

Bij het RUU installatieproces krijg ik nadat de mobiel vanuit Fastboot gaat updaten naar het zwarte HTC scherm geen usb connectie meer. ERROR 171 Zie screenshot https://drive.google.com/...mSmhWVFE/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/...1ZWNfMW8/edit?usp=sharing
De mobiel blijft in het zwarte HTC scherm

Enig idee?

[ Voor 14% gewijzigd door maximiliaan! op 08-12-2013 20:38 . Reden: Verkeerd screenshot ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:18

TommieW

Numa numa.

Heb je HTC Sync geïnstalleerd?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• maximiliaan!
Nee, maar wel HTC One driver

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Error 171 lijkt er op te duiden dat de RUU het apparaat niet kan vinden.
Ben je in de bootloader opgestart? Kan je je toestel zien met het commando "adb devices"?

• maximiliaan!
Ja, dat werkt en het proces begint goed met erasing data lukt ook maar in dat zwarte scherm wordt hij niet herkend

• maximiliaan!
Ik ben nu die .zip aan het downloaden. Die kan ik flashen met die All in one tool van Hasoon2000
Hoop dat het lukt :)

• Ruffzz
  • Niet online
Dus verbonden met usb vanuit de bootloader zie je een device inclusief serial nr met command "adb devices" in ADB ? Toch knap dat je dan die melding krijgt alsof er geen telefoon verbonden is in de Rom Update Utility.

• maximiliaan!
Jep, nu krijg ik error 140 Bootloader version error.

Enig idee, ik heb de RUU gebruikt van jouw link?

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 22:18
Heb het zelfde probleem gehad. 8)7
Bij mij was dat de oorzaak de mounting van het intern geheugen.Deze was er niet meer.
Uiteindelijk heb ik eerst met een link van android revolution HD
http://android-revolution.../10/fix-data-htc-one.html
mijn interne harde schijf weer aan de praat gekregen. Met Hassoon2000 eerst een nieuwe bootloader geinstalleerd (TWRP) en met Minimal ADB and fastboot in bootmode de laatste versie van TWRP (2.6.33) erop gezet. Hierna heb ik met Hassoon2000 via de sideloading en TWRP ook op sideloading een nieuwe JB4.3 Rom geflasht.
Uiteindelijk heb ik de KK4.4 erop gezet zonder problemen.
Misschien heb je hier wat aan... :)
maxpusch schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:04:
Hallo,

Mijn HTC One liep op Stock Android 4.3 prima totdat ik probeerde te flashen naar Android 4.4. Ik had namelijk niet gezien dat je toestel S-OFF moest zijn.
Ik flashte hem en dat werkte niet. Toen heb ik dat via recovery nog een x geprobeerd de ROM te flashen. En toen kwam ik niet meer in recovey.

Elke x als mijn mobiel opstart (wat hij constant blijft doen, totdat de batterij op is of hij in bootloader is) zie ik in paarse letters Entering recovery.... Dan zie ik voor ongeveer een kwart seconde de recovery en gaat hij weer weg. En weer rebooten.

Ik heb al geprobeerd om andere recoveies erop te zetten en te reinstallen, maar dit blijft zich voor doen.

Iemand enig idee?
Thanks! :)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• maximiliaan!
Had je ook error 140 bootloader version of wat ik in mijn eerste post zei met S-ON?

Thanks!

• maximiliaan!
Weet iemand waarom als ik ./fastboot getvar all ik alle info over mijn mobiel krijg, bootloader, main version serienummer enz.

Maar als ik ./adb devices doe krijg ik alleen List of devices attached te zien, maar niks daarna.

Dit ervaar ik op Mac OS Mavericks (waar je geen drivers op hoeft te installeren), Windows 7 en Windows 8.1

Weet iemand waarom ik dit niet krijg?

• TommieW

TommieW

Numa numa.

En wat krijg je als je "fastboot devices" doet?

• maximiliaan!
Dan krijg ik het wel goed volgens mij:
FA354W902388 fastboot

Weet je hoe ik een RUU zip kan flashen met OS X terminal?

Verwijderd

als je ADB Devices geen apparaat met serienummer geeft dan is je driver niet goed en dat kan wel eens de reden zijn dat je in die flashtool het toestel niet herkend wordt.

Op je vraag hoe je het in OSX doet krijg ik 2.500.000 resultaten dus dat is eenvoudig op te zoeken. Al kun je jezelf afvragen of je niet beter je toestel naar iemand kunt brengen die er wel verstand van heeft want ik krijg de indruk dat je maar wat aan het doen bent, met een definitieve brick als mogelijkheid.

• maximiliaan!
Inmiddels is het gelukt met de Mac, thanks iedereen!
Pagina: 1