Toon posts:

High-end Game pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het samenstellen van een high-end game pc en wil hierover graag advies inwinnen.
Het is namelijk de eerste keer dat ik zelf en pc samenstel.

Het is de bedoeling om de komende 2-3 jaar alle games op full te kunnen spelen.
Verder vindt ik het belangrijk dat de pc vrij stil is dit omdat het systeem in mijn woonkamer komt te staan.
Het systeem mag ongeveer €1650,- kosten

Het gaat om de volgende Samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 270,70€ 270,70
1Gigabyte GA-Z87N-WIFI€ 122,90€ 122,90
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 442,-€ 442,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 51,50€ 51,50
1Corsair Carbide 330R€ 73,50€ 73,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 78,05€ 78,05
1Scythe Mugen 4€ 31,-€ 31,-
1Crucial CT2KIT102464BF160B€ 130,68€ 130,68
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,62€ 13,62
1Seasonic G-Serie 750Watt€ 114,95€ 114,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,64€ 139,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.468,54

Heb ik hier te maken met High-end game pc? En zouden jullie nog wat aanpassen/veranderen?

Als jullie nog tips of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag.

Mvg,

Rubunny

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 19:10 ]

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zet alles even in een wenslijstje en post die RML hier, dat werkt wat fijner ;)

Verder, als je er alleen mee gaat gamen: CPU is overkill. Een goede i5 is prima voor games, aan een i7 heb je werkelijk niks. pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed is goed genoeg. Verder is de voeding ook veel te duur als je daar geen specifieke wensen voor hebt, een Seasonic 620W moet werkt ook :) Verder is je moederbord ook te duur. pricewatch: MSI Z87-G41 PC Mate is prima als je geen aparte wensen hebt. Als laatste heb je ook niks aan zoveel geheugen als je alleen gaat gamen. Daarnaast is RAM op dit moment relatief duur, dus kan je als je per se wilt beter later upgraden. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU doet het goed genoeg. Wil je gaan overclocken trouwens?

Wat is trouwens de resolutie waarop je gamet? Als het FHD is, dan is een 780 waarschijnlijk ook geldverspilling.

Met al dat uitgespaarde geld kan je andere dingen kopen, zoals (als je het nog niet hebt) een mechanisch toetsenbord of een beter scherm :)

[ Voor 5% gewijzigd door Beroemdheid op 08-12-2013 17:46 ]

Fractal Design Core 1100 review

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een mooi RML lijstje is altijd wel gewenst, en nee, ik ga hem niet maken,

Als je niet gaat overklokken kun je al veel goedkoper af door een Xeon en een goedkoop H bordje te nemen[je mist zo te zien ook een mobo]

Welke games ga je spelen? Een i7 is nog niet heel nuttig, misschien later bij somige games.

Maar, onderstaand systeem is leuk als je niet gaat overklokken, en dan heb ik de gok genomen dat komende jaren HT wel eens nuttig wordt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 222,10€ 222,10
1Asus H87M-E€ 74,99€ 74,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 341,99€ 341,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 98,50€ 98,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,77€ 86,77
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Fractal Design Silent R2, 140mm€ 12,60€ 12,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,95€ 59,95
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,90€ 14,90
1Seasonic S12G 650W€ 88,40€ 88,40
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 128,50€ 128,50
1Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards)€ 32,-€ 32,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,30

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe pc, ik stel hier even een paar vragen, die voor hem maar ook voor mij van belang kunnen zijn.

als ik het zo lees is zijn budget voor de pc 1600.

wat ik me dan afvraag, waarom is een cpu i7 overkill, zit hij dan niet over twee jaar nog met een pc die goed mee komt. of lukt het met een i5 ook nog 3 jaar met alle spellen die nog uitkomen?

klopt het dat een nvidea kaart stiller is dan een AMD, vooral bij hoge belasting. dus beter voor in de huiskamer! ?

de resolutie, waarop je gamed, is het niet handig als je vooruit denkt, om nu het hoogste van het hoogste te kiezen, zodat je over drie jaar nog normaal kan spelen

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijstje is nu een stuk overzichtelijker inderdaad. bedankt voor de tip.

Ik vroeg me alleen af of het niet verstandig is om vooruit te denken. Want stel dat ik over 3 jaar niet alle spellen meer op high kan spelen dat ik dan alleen mijn videokaart hoef te vervangen omdat de rest nog goed mee komt?

De voeding zou ik inderdaad kunnen aanpassen aan een lagere watt.

Verder wil ik een nieuw scherm kopen met een full hd resolutie en eventueel 3d.

De games die ik wil gaan spelen zijn onder andere:

- Bf4
- Tom clancy's the division
en wat volgt

Verder wil ik ook mijn tv aansluiten op de pc voor het kijken van films.

Overklokken was ik niet van plan en heeft dat veel zin?

@vasZaitsev bedoel je met mobo, moederbord? want die heb ik er wel in. (Gigabyte GA-Z87N-WIFI)

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-04 16:36
i7 is inderdaad pure overkill. Ik heb 1,5jaar geleden een i7 2600k gekocht. Als ik nu games ga spelen, wordt hij nog steeds maar maximaal 35% belast. Dus i7 is echt niet nodig.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 16:01
een i7 is inderdaad overkill omdat tot nu toe games nauwelijks gebruik maken van hyperthreading. Daarom is een i5 meer als genoeg voor gaming.

wat het overclocken betreft, dit is gewoon een manier om meer performance te halen uit een product. Als je dit niet van plan bent te doen dan is zelfs de 4670k overbodig en zou ik voor een 4670 gaan(zijn zelfde processor maar de ene kan je overkloken, de andere niet).

Het verschil qua geluid is afhankelijk van de stress waar je de videokaart op laat draaien en welke cooler erop zit. De stock coolers van AMD kunnen inderdaad behoorlijk veel lawaai maken. Maar neem je een aftermarket cooler die komt op kaarten zoals bijv de MSI r9 280x, dan valt het erg mee.

De i5 de zeker wel die paar jaar mee. Dus je zou inderdaad na 3 jaar de videokaart aan kunnen passen.

3d schermen zijn trouwens niet echt fijn om op te spelen. maar dat moet je zelf weten natuurlijk

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

de vraag is alleen wat de komende jaren gebeurd. In een paar jaar tijd zijn veel games van single/dualcore naar quad core en nu al octocore gegaan. Het budget is er om een Xeon te nemen, een goedkopere i7.

3D heeft 120fps nodig, en is dus eigenlijk niet te halen met 1 kaart op fullhd. Ik zou gewoon een mooi IPS of AMVA fullHD nemen.

BF4 heeft voor het mooie een AMD kaart nodig, die zijn sneller in BF4 en over een paar dagen komt de Mantle patch uit, die de performance nog meer zou moeten boosten. In mijn lijstje staat ook een videokaartkoeler die de boel stiller en koeler houdt.

Voor BF4 is mijn lijstje ongeveer ultiem.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik toch wel voor een i7 ga met het oog op de toekomst. Omdat de ontwikkelingen vrij snel gaan en ik dan in de toekomst alleen een nieuwe of tweede videokaart koop.

3d raden jullie dus af?

Wat voor een grote Scherm zouden jullie adviseren 24 inch of 27 inch? En hebben jullie een merk voorkeur?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een Xeon is een i7 die niet echt lekker overklokbaar is, maar wel goedkoper is, dus ik zou een Xeon nemen.

27" schermen zijn leuk met 1440p, anders hooguit 24" nemen.

Zelf vind ik de BenQ AMVA schermen erg goed. Vooral het hoge contrast zorgt voor erg mooi beeld, pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is dan een leuke keus. IPS schermen van LG en Dell zijn ook goed.

Wil je een avontuurtje hebben, dan kun je een koreaans IPS paneel halen, dan kun je 27" 1440p krijgen voor totaal 300 ongeveer.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Geen idee waarom 3D persé wordt afgeraden. Het is natuurlijk duur (omdat je een duurder scherm en een duurdere videokaart nodig hebt), maar kan best wel leuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voorkeur gaat uit naar een asus omdat deze van zichzelf al stiller zijn en mij meer aanspreken.

Maar mijn grootste vraag blijft: afgezien van de prijs vinden jullie dat ik dan met het oog op de toekomst een goed draaiend systeem heb samengesteld?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik merk net dat je een mini-ITX bord hebt geselecteerd in combinatie met een ATX kast.
De kast ondersteunt wel mini-ATX, maar volgens mij is dat niet hetzelfde als mini-ITX.

Je zou dus kunnen kijken naar een ATX/m-ATX bord in combinatie met een aparte wifi kaart.
bvb: MSI Z87-G41 PC Mate + TP-Link TL-WDN4800

Verwijderd

Topicstarter
@Robbedem bedankt voor je opmerking.

Ik heb nog eens gecheckt maar de kast ondersteund gewoon Mini-itx. Volgens mij moet dit dus passen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
ITX is vaak onnodig duur en je hebt weinig uitbreidingsmogelijkheden, ik zou dus alsnog een ander bord uitzoeken.
Kijk eerst eens naar welke features je nodig hebt en begin dan bij het goedkoopste bord dat uit de pricewatch filter komt.
Pagina: 1