Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies nieuwe tv, budget 450/500

Pagina: 1
Acties:

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 10:23
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe tv voornamelijk om te gebruiken i.c.m. een PS4.
Op dit moment heb ik een 32 inch TV, maar deze vind ik net te klein. Aangezien ik vrij weinig verstand heb van TV's hoop ik dat iemand mij hier van feedback kan voorzien.

Mijn wensen:

- Minimaal 42 inch
- Goed i.c.m. met de PS4 en af en toe een film kijken
- Budget ongeveer 450-500 Euro
- Smart TV, leuk maar geen must.

Ik heb een beetje rond zitten struinen en ik vind de volgende opties wel interessant:

http://tweakers.net/pricewatch/333486/panasonic-tx-l42e6e-zilver.html

http://tweakers.net/pricewatch/333508/sony-kdl-42w655a-zwart.html

http://tweakers.net/pricewatch/330815/lg-42la6208-zwart.html

Die laatste 2 opties zijn wel iets boven mijn budget, iemand die ervaringen heeft met deze tv's? Is het de iets hogere prijs waard? Zijn er nog betere opties in dit budget welke ik over het hoofd zie?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
+1 voor de Sony.

Heb deze voor mijn ouders gehaald. Top tv, ziet er goed uit (vind ik zelf) en heeft een lage input-lag dus ideaal om te gamen.

• Reyad
Bedankt voor je reactie, ik zag inderdaad in een ander topic dat je deze had aanbevolen. Hij staat nu ook bovenaan op mijn lijstje. Ik zag net echter nog een andere LG Plasma voor ongeveer hetzelfde bedrag:
http://tweakers.net/pricewatch/331971/lg-50pn6504-zwart.html

Geen Smart Tv, maar dat maakt me niet zoveel uit als de beeldkwaliteit beter is. Zou deze beter zijn?
Zijn er eventueel nog andere opties voor ongeveer dezelfde prijs om rekening mee te houden?

• S1NN3D
  • Niet online
Qua plasma televisies ben ik zelf een liefhebber van de Panasonics. Volgens mij loopt LG wat beeldkwaliteit toch wel achter met de plasma's. Deze LG is qua specs ook wel wat karig volgens mij. Maar 2 HDMI-ingangen, geen netwerkmogelijkheden met DLNA, geen smartopties (voor zover deze iets waard zijn). Ik blijf bij de Sony in deze prijsklasse.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
En mocht je ook nog iets naar boven willen kijken? De pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver, de pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart of toch nog iets anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 09-12-2013 12:48 ]

• Reyad
Ik ben er bijna uit, maar zag vanmorgen nog deze aanbieding op Bol.com:

http://www.bol.com/nl/p/s...full-hd/9200000017473448/

Aangezien deze ongeveer dezelfde prijs heeft als de Sony 42W655, zou Sony dan nog steeds de beste keuze zijn?

• S1NN3D
  • Niet online
Dat is persoonlijk. De Samsung is een maatje groter. Maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de Samsungs met hun schreeuwende kleuren. Zelf zou ik nog steeds voor de Sony gaan in deze prijsklasse.

• Reyad
Ten eerste bedankt voor de adviezen tot nu toe. Ik heb inmiddels echter nog geen TV gekocht, aangezien mijn PS4 even op zich laat wachten. Ik heb bij Platte TV naar de prijs geïnformeerd voor de Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver, deze is daar ongeveer 700 Euro.
Maar ik las in een ander topic dat deze niet zo geschikt is voor gamen door de input lag. Is dit echt zo'n groot verschil in vergelijking met de Sony 42W655A?

Ik ga de tv gebruiken voor mijn PS4 maar ook om films te kijken via Plex/ Netflix, en vind een goede beeldkwaliteit erg belangrijk. Maar ja, als de input lag te hinderlijk is om fatsoenlijk mee te gamen dan is de Panasonic dus geen optie.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Reyad schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:00:
Ten eerste bedankt voor de adviezen tot nu toe. Ik heb inmiddels echter nog geen TV gekocht, aangezien mijn PS4 even op zich laat wachten. Ik heb bij Platte TV naar de prijs geïnformeerd voor de Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver, deze is daar ongeveer 700 Euro.
Maar ik las in een ander topic dat deze niet zo geschikt is voor gamen door de input lag. Is dit echt zo'n groot verschil in vergelijking met de Sony 42W655A?

Ik ga de tv gebruiken voor mijn PS4 maar ook om films te kijken via Plex/ Netflix, en vind een goede beeldkwaliteit erg belangrijk. Maar ja, als de input lag te hinderlijk is om fatsoenlijk mee te gamen dan is de Panasonic dus geen optie.
Voorheen zou ik gezegd hebben dat de ST60 serie niet geschikt is voor gamen, maar ik bleek het mis te hebben. Verschillende gamers hebben al laten weten dat de kwaliteit van de televisie zelf dusdanig goed is, dat de hogere input lag geen probleem lijkt te zijn en gewoon responsief aanvoelt.

Helaas kan ik het persoonlijk niet bevestigen daar ik geen ervaring heb met het gamen op deze televisie.

• Reyad
Thanks! Is er misschien iemand hier die ervaring heeft met gamen op de ST60? Lees een hoop verschillende reviews.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica