Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor thuisgebruik 17” - Max €800

Pagina: 1
Acties:

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:12
Beste medetweakers,

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Hij wil graag een nieuwe laptop om mee aan de eettafel te zitten of aan een bureau. De laptop zal dus weinig verplaatst worden, laat staan buiten het huis komen en dus is de accuduur en het gewicht niet echt van belang.

De laptop wordt vooral gebruikt voor internet, office, telewerken en wat hobbymatig Autocad. Foto’s worden nog wel is bekeken of heel licht bewerkt, films of games wordt de laptop niet voor gebruikt. Er is een sterke voorkeur voor een grote laptop, 17 inch lijkt me het meest praktisch. Het is de bedoeling dat er over 5 jaar nog mee gewerkt kan worden, dus bouwkwaliteit en koeling moet redelijk tot goed zijn en Windows 8 lijkt me het meest toekomstgericht voor dit gebruik.

Het budget is redelijk flexibel, zolang er maar een goede laptop komt. De laptops beginnen zo rond de €500, maar met zinvolle extra’s is €800 ook nog acceptabel. Om een snelle ervaring te geven dacht ik eraan om meteen een 120/128GB SSD te installeren, het liefst in een extra slot zodat de HDD behouden blijft (en DVD drive ook behouden blijft?). Deze SSD moet dan wel binnen het gestelde budget vallen.

Kijkend in de pricewatch valt het aantal Haswell laptops met deze eisen me een beetje tegen, net zoals het aantal full HD-modellen. Er zijn erg veel vergelijkbare i3 31x0M of i5 32x0M, 4GB, 1600*900, 500GB laptops te vinden zonder duidelijke onderscheiding. Hierbij ook veel Toshiba laptops. De modellen van Toshiba die ik in het verleden gezien heb waren niet van het niveau dat ik ze zelf zou kopen, ik weet niet of dit inmiddels veranderd is?
Dell laptops is niets meer aan te configureren en gebruiken allemaal energiezuinige processors voor zover ik zie en Lenovo doet niet met 17” modellen in Nederland via de site.

Samenvattend:
-Degelijke 17” laptop van maximaal €800 incl. SSD (120/128GB V300/M500/840 EVO etc.)
-Gemiddeld thuis gebruik, accu/gewicht niet van belang.
-Tweede 2,5” schijf mogelijkheid.
-Goed leverbaar.
-Zaken als FHD of mat scherm, Quadcore processor, losse videokaart zijn voordelen, maar niet noodzakelijk en vaak niet in deze budgetklasse te vinden.
De modellen die ik gezien had en waar ik graag jullie mening over wou hebben zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 771-53234G50Makk€ 599,99€ 599,99
1Asus R704A-TY260H€ 585,05€ 585,05
1Asus X Series X750JA-TY006H€ 729,-€ 729,-
1HP Pavilion 17-e004ed€ 589,05€ 589,05
1HP Pavilion 17-e099ed€ 739,05€ 739,05
1Toshiba Satellite 13R€ 512,98€ 512,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.755,12

Van meerdere van deze laptops kan ik niet vinden hoeveel HDD’s erin passen, dit staat bijvoorbeeld niet in de gebruiksaanwijzing of er zijn geen reviews van de modellen. Iemand enig idee hoe je hier verder achter kunt komen?

Volgens mij heb ik een redelijk beeld geschetst wat ongeveer de bedoeling is, zo niet laat het me weten dan pas ik het direct aan.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij is het bij laptops niet (meer) zo gebruikelijk dat er ruimte is voor een extra hdd. Een optie is om een losse 2,5" behuizing te kopen, waar je dan de hdd uit je laptop in doet. Qua bouwkwaliteit heeft Dell in deze prijsklasse toch wel goede laptops. Misschien is dit wat? Dan kan je evt. nog kiezen voor een 256GB ssd. Voor full-hd schermen zal je in een hogere prijsklasse moeten kijken.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Wat dacht je van de dell inspiron 17r met full hd scherm en core i7 4500u voor 719? Heb je nog geld over voor een ssd. Ik geloof dat die ook erbij past in de behuizing (er zijn namelijk nog redelijk wat 17 inch modellen waar wel 2 2,5" drives in kunnen). Ik heb deze prijs en specs uit de sheet die je hier kan vinden: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Als alles klopt lijkt me dat je niet verder hoeft te kijken (in ieder geval niet naar 900p modellen)

• Veldje123
Dat topic had ik nog niet gezien. Was een geweldige optie met i7-4500U, 16GB, 8870M, Full HD, 1TB, maar als ik het goed begrijp is die nu €80 duurder geworden (geen twee kortingsacties tegelijk mogelijk). Dan is het de vraag waar je meer aan hebt: de Dell zonder SSD of bijvoorbeeld een Asus X750JA i7-4700HQ, 6GB, 1600*900, 750GB met een 120 GB SSD (blijkt 2 2,5” slots te hebben volgens asus.com) Dan heeft de Dell veel wat kracht die eigenlijk niet gebruikt wordt, in plaats van een SSD. Maar wel het betere scherm.. Zal de prijs even in de gaten houden.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Gezien de taken lijkt het betere scherm van de dell veel meerwaarde te bieden en zou ik daarvoor gaan. De asus heeft een veel snellere processor, maar daar ga je niet heel veel profijt van hebben vermoed ik.
Ik zou zeggen, alles wat je met dit budget haalt zonder full hd scherm zou ik in de meeste gevallen afraden. In het geval van een 17 inch laptop lijkt full hd mij helemaal een must.

• Veldje123
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch de Dell besteld voor €764. Laptop is inmiddels binnen. Prima ding met mooi scherm (en wat een verbetering boven mijn eigen oude Dell laptop met 1366*768 scherm :9 ). SSD komt later nog wel, deze laptop is al een stuk sneller als wat hij gewend was.
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1