Toon posts:

Tweede HD niet herkend na cold start...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay. De snelheidsproblemen met mijn HD opgelost (thanx for the input!) door mijn IDE kabels anders te verdelen... Maar nu het volgende probleem: Mijn tweede HD wordt na een cold start (je weet wel, als je 's ochtends je PC aanzet nadat 'ie een nacht heeft mogen slapen...) niet goed herkend - Windows ziet hem wel, maar ik krijg geen toegang. Windows herstarten lost alle problemen op.

Iemand enig idee welke feature van Windows dit betreft?

Nog ff mijn (nieuwe) configuratie:
Primary IDE: HD1 + CDRW
Secondary IDE: HD2

Het nu duurt trouwens wel ontzettend lang voordat mijn bios de IDE devices heeft herkend... Kan dat liggen aan de combi HD1 + CDRW op de primary IDE? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt er een CD'tje in je CDRW? Zoja, haal hem eruit... Stel anders de "HDD detect delay" (ofzoiets) hoger in de BIOS.

Combi HDD + CDRW in eenzelfde kanaal is inderdaad niet de meest ideale die je kunt bedenken... Als je beide HDD's zelfde snelheid hebben (UDMA33, 66 enzo) dan kun je ze het beste op eenzelfde kabel leggen.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 17:09
probeer de combo:
Primary IDE --> HD1 + HD2
Secondary IDE --> CDRW

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus eerst HD1+HD2 op de primary en de CDRW op de secondary, maar toen had ik dus het probleem dat ik mijn HDs NIET op de zelfde snelheid wilde laten draaien (want de een is UDMA/ATA66 en de ander niet, een oude 4.5GB).

Dat wordt dus een extra IDE interfaceje in mijn bord prikken of meteen maar een nieuwe HD er tegen aan gooien...