R9 270x (Msi twin frozr) laag fps in battlefield 4

Pagina: 1
Acties:

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
Hallo allemaal

Ik heb gister mijn R9 270 X MSI twin froz gaming edition 2gb oc ontvangen, maar ik heb een probleem mijn frame rates zijn vrij laag vergeleken met benchmarks ik zit rond de 35 fps op medium met een resolutie van 1440 x 900 ik heb al geprobeerd de driver te updaten maar dat heeft niet geholpen :(

Rest van de specs:

Amd FX 6100
OCZ 600w voeding
MSI 760GM-p23FX
8 GB ram
250 GB hdd
1 TB Hdd

[ Voor 4% gewijzigd door moijamie op 09-12-2013 08:46 ]

const { signature } = await fetchProfile()

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Het kan liggen aan de processor die is gebruikt tijdens de benchmark, zo weet ik dat een intel processor iets meer aan totaal FPS opleverde uit de benchmarks (5 a 10 fps)

Van welke fabrikant heb je deze kaart trouwens?

Verklaren kan ik de lage FPS trouwens nog niet.

Ik zie wel dat de benchmark waar ik nu naar kijk, zij een FX 8350 gebruiken en een gemiddelde FPS ontvangen van 65..

Wat je nog zou kunnen proberen is om de FX 6100 even te kietelen, klein beetje te overclocken als je daarmee FPS groei ziet, zal het hem daar in zitten :( Het probleem is dat BF4 nogal CPU intensief is mits je multiplayer speelt. Je ervaart de lagere FPS tijden multiplayer hoop ik?

Tevens is de FX6100 een wat goedkoper AMD model. Ik heb zelf een FX6300 en een nieuwe kaart besteld, ben benieuwd of ik ook bottlenecks krijg en anders een EVO 212 cooler op die CPU knallen en overclocken maar :)

Ik had ook iets gehoord dat AMD's nieuwe Mantle-technologie wordt binnenkort ondersteund gaat worden door updates in BF4.. dat zal dus ook weer performance opleveren. Maar dat verklaart jouw lagere FPS momenteel niet, ik denk nog steeds: CPU FX6100.

Welk besturingsysteem gebruik je trouwens?

[ Voor 79% gewijzigd door Dr.Root op 09-12-2013 08:33 ]

• moijamie
boeles schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:10:
Het kan liggen aan de processor die is gebruikt tijdens de benchmark, zo weet ik dat een intel processor iets meer aan totaal FPS opleverde uit de benchmarks (5 a 10 fps)

Van welke fabrikant heb je deze kaart trouwens?

Verklaren kan ik de lage FPS trouwens nog niet.

Ik zie wel dat de benchmark waar ik nu naar kijk, zij een FX 8350 gebruiken en een gemiddelde FPS ontvangen van 65..

Wat je nog zou kunnen proberen is om de FX 6100 even te kietelen, klein beetje te overclocken als je daarmee FPS groei ziet, zal het hem daar in zitten :( Het probleem is dat BF4 nogal CPU intensief is mits je multiplayer speelt. Je ervaart de lagere FPS tijden multiplayer hoop ik?

Tevens is de FX6100 een wat goedkoper AMD model. Ik heb zelf een FX6300 en een nieuwe kaart besteld, ben benieuwd of ik ook bottlenecks krijg en anders een EVO 212 cooler op die CPU knallen en overclocken maar :)
Ja dit is inderdaad op multiplayer ;)
heb ook geprobeerd mijn porcesoor overteclocken maar elke keer als ik dan een programma opende crashde dat programma....

• Dr.Root
moijamie schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:38:
[...]

Ja dit is inderdaad op multiplayer ;)
heb ook geprobeerd mijn porcesoor overteclocken maar elke keer als ik dan een programma opende crashde dat programma....
Welk programma gebruik je?

Je kan ook via de BIOS overclocken, let wel: Gebruik er een goede guide voor als je er niet mee bekent mee bent!! Je kan je spullen gemakkelijk kapot maken, het gaat slechts om heel even overclocken om te kijken of dat wat FPS winst geeft..

Heb je al settings geprobeert als: 1024x.... en dan alles op low? Wat voor FPS heb je dan?

• moijamie
boeles schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:51:
[...]

Welk programma gebruik je?

Je kan ook via de BIOS overclocken, let wel: Gebruik er een goede guide voor als je er niet mee bekent mee bent!! Je kan je spullen gemakkelijk kapot maken, het gaat slechts om heel even overclocken om te kijken of dat wat FPS winst geeft..

Heb je al settings geprobeert als: 1024x.... en dan alles op low? Wat voor FPS heb je dan?
Ik kan het nu even niet testen maar toen ik op high speeld was de frame rate het zelfde als op medium voor mijn gevoel maar dat weet ik niet 100% zeker dus dat zal ik wanneer ik thuis kom even testen en heb geprobeerd overteclocken met amd overdrive door die multipier slider wat hoger te zetten.

Verwijderd

Ik heb op meerdere forums vernomen dat er een probleem is met bepaalde AMD processoren en BF4. Het probleem ligt dus waarschijnlijk eerder bij je processor dan bij je videokaart.

• Dr.Root
Het kan ook het Ram geheugen zijn, check even je taakbeheer bij performance, hoeveel GB aan ram BF4 opslokt.. als je een minder snelle harddisk hebt en je cache geheugen van RAM vol zit, schrijft hij dit over naar je HDD... en als die sloom is kan dit resulteren in stotteren / fps verlies (denk ik)

• moijamie
boeles schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:52:
Het kan ook het Ram geheugen zijn, check even je taakbeheer bij performance, hoeveel GB aan ram BF4 opslokt.. als je een minder snelle harddisk hebt en je cache geheugen van RAM vol zit, schrijft hij dit over naar je HDD... en als die sloom is kan dit resulteren in stotteren / fps verlies (denk ik)
Battlefield staat op een andere schijf dan mijn OS, en die schijf zou moeten draaien op 7200 rpm volgens de specs dat lijkt me wel voldoende. Ik heb 8 Gb ram dus denk niet dat dat vol loopt maar kan altijd kijken ;) wanneer ik vanmiddag rond een uur of 5 thuis ben zou ik wel even testen

• Dr.Root
moijamie schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:58:
[...]

Battlefield staat op een andere schijf dan mijn OS, en die schijf zou moeten draaien op 7200 rpm volgens de specs dat lijkt me wel voldoende. Ik heb 8 Gb ram dus denk niet dat dat vol loopt maar kan altijd kijken ;) wanneer ik vanmiddag rond een uur of 5 thuis ben zou ik wel even testen
Het lijkt me inderdaad ook erg sterk hoor! Maar you never know :)

Check ook even of V-sync uit staat in zowel je grafische opties en in BF4 zelf ;)

• moijamie
boeles schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:00:
[...]

Het lijkt me inderdaad ook erg sterk hoor! Maar you never know :)

Check ook even of V-sync uit staat in zowel je grafische opties en in BF4 zelf ;)
Zal ik ook checken ! :*)
maar is vsync niet 60 fps lock? en ik zit rond de 35 :(

Verwijderd

Je geeft niet heel veel info over je BF4 settings. Met die processor ga je als je het spel op Ultra laat staan bijvoorbeeld geen goeie framerates halen. Verder vertel je niets over full screen ambient occlusion, anti aliasing, resolution scaling en motion blur bijvoorbeeld, terwijl dat allemaal settings zijn die je framerate enorm kunnen laten inkakken.

Die videokaart, eigenlijk élke videokaart van de laatste anderhalf jaar, moet in die lage resolutie met gemák de 60 fps vast kunnen houden als je de details settings laag genoeg zet. Ik zou dus eens watposten over je detail settings.

Even ter vergelijking, de mijne:
Resolution scaling op 100% (niet hoger!)
Motion blur uit
Anti aliasing, occlusion, en alles wat verder uit kan: uit.
Alle settings verder op Low,
behalve Terrain deco (medium) en mesh detail (medium) en anisotropische filtering (maximaal).
Ook vSync uit.

In de driver maximale pre-render frames op 1 gezet, (kan niet lager, nvidia) en daar vsync aan geforceerd.

Spel loopt op 60 fps continue op een I7-960 met 12 GB Ram en een 770GTX
in 2560x1600
Toegegeven, mijn processor is wat ruimer bemeten dan de jouwe, maar de resolutie is zóveel hoger dat het daar niet in kan zitten.

• moijamie
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:16:
Je geeft niet heel veel info over je BF4 settings. Met die processor ga je als je het spel op Ultra laat staan bijvoorbeeld geen goeie framerates halen. Verder vertel je niets over full screen ambient occlusion, anti aliasing, resolution scaling en motion blur bijvoorbeeld, terwijl dat allemaal settings zijn die je framerate enorm kunnen laten inkakken.

Die videokaart, eigenlijk élke videokaart van de laatste anderhalf jaar, moet in die lage resolutie met gemák de 60 fps vast kunnen houden als je de details settings laag genoeg zet. Ik zou dus eens watposten over je detail settings.

Even ter vergelijking, de mijne:
Resolution scaling op 100% (niet hoger!)
Motion blur uit
Anti aliasing, occlusion, en alles wat verder uit kan: uit.
Alle settings verder op Low,
behalve Terrain deco (medium) en mesh detail (medium) en anisotropische filtering (maximaal).
Ook vSync uit.

In de driver maximale pre-render frames op 1 gezet, (kan niet lager, nvidia) en daar vsync aan geforceerd.

Spel loopt op 60 fps continue op een I7-960 met 12 GB Ram en een 770GTX
in 2560x1600
Toegegeven, mijn processor is wat ruimer bemeten dan de jouwe, maar de resolutie is zóveel hoger dat het daar niet in kan zitten.
Ik zal alles posten zodra ik thuis kom kan alleen laten weten wat ik zelf ook weet zo uit mijn hoofd :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Ik zou niet proberen die processor over te klokken op dat bord. Het bord support 'slechts' 95W TDP processors en dat heeft je FX6100 standaard al, als je gaat overklokken heb je kans dat je de VRM's van je moederbord beschadigt (of als ze goed beveiligt zijn, zal het moederbord je processor underklokken).

Wat je nog kan checken/proberen:

- draai geen internetbrowser op de achtergrond als je aan het gamen bent (geen Youtube of iets dergelijks), sommige browsers (bijna allemaal tegenwoordig) gebruiken hardwareversnelling van de videokaart, dan wil het nog wel eens gebeuren dat de videokaart 'vast' komt op medium snelheden (AMD videokaarten werken vaak met 3 of 4 standen, idle, medium load, heavy load, full load, als je browser open staat dan kan het zijn dat ie vast blijft op medium load en dan krijg je slechte FPS in games).

- check met GPU-z of de kloksnelheden van de videokaart ook naar de juiste waardes gaan. Ik heb zelf gehad dat de kaart nooit naar full-load ging ondanks dat GPU gebruik op 100% zat (bleef vast op de 'heavy load' zeg maar, in mijn geval 600Mhz ipv 850Mhz).

- check met CPU-z (of een ander programma dat real-time je CPU snelheid in de gaten kan houden) of je processor ook op de juiste snelheid blijft en niet gaat 'throttelen'.

- check temperaturen van zowel CPU als GPU.
Ik heb gister mijn R9 270 X MSI twin froz gaming edition 2gb oc ontvangen
Welke kaart had je hiervoor? En heb je de drivers goed verwijderd van die vorige kaart? (alleen uninstall is vaak niet genoeg, vaak moet je een driver cleaner gebruiken in Veilige Modus om de boel goed schoon te krijgen, ook als je van AMD naar een andere AMD kaart gaat is dit sterk aan te raden).

• moijamie
Hallo allemaal Dit is heel erg raar maar het spel moest zo net bij gewerkt worden en kan nu op de high preset spelen met een frame rate tussen de 40 en de 120 ligt er maar net aan welk stukje maar meestal zit ie rond de 70 fps dus denk dat ze iets gepatched hebben ofzo ! :D

Pagina: 1