Toon posts:

AMD FX 8350 overclock. welk mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb absoluut geen verstand van moederborden maar ik wil een AMD FX 8350 kopen en overclocken.
nu twijfel ik over 2 moederborden, de ene is
- ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0, socket AM3+
of de
- AMD 990FX - USB 3.0, FireWire - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-k
Gigabyte GA-990FXA-UD3 (of UD5 als dat vele malen beter is)

1. passen ze in deze PC behuizing Fractal Design Core 1000 case
2. overclocken?
3. maakt het veel verschil?

Alvast Bedankt

Mvg. Bas

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-02 15:20
Allereerst: beide moederborden passen niet in die kast. In die kast passen enkel micro-ATX (of mini-ITX) moederborden en beide moederborden die jij noemt zijn ATX bordjes. Hier heb je een lijstje met alle moederborden die wel passen in die kast. Zoals je ziet zijn het allemaal redelijk budget borden en niet goed geschikt voor overclocken. Wellicht dus toch even naar een andere kast kijken ;)

Wat verder belangrijk is: wat wil je gaan doen met de pc? Welke componenten heb je verder al? etc.

[ Voor 13% gewijzigd door timmie78 op 08-12-2013 16:09 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De goedkoopste waarmee je leuk kan overklokken is: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3

De 990FXA-UD3 had vroeger wat koelingsproblemen voor zijn mosfets, maar die zijn volgens mij opgelost bij latere revs.

pricewatch: Asus M5A99X EVO R2.0 is ook een goede keus.

Maar, die passen niet in je kast. Dus, of je pakt een zaag [af te raden] of je koopt een wat grotere kast [beter idee]

pricewatch: Fractal Design Core 3000 past bijv. wel. pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed is een wat goedkopere oplossing.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, is er nog een kenmerk waaraan je ziet of je kan overclocken met een mobo?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Bij voorkeur iets pakken met 8+2 power fases en een heatsink op de mosfets.