VPS / VPN of iets anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje. Ik zit in het buitenland en samen met een vriend die gewoon in Nederland woont delen wij een account bij een bepaald spel/pokerroom etc.
We moeten hiervoor hetzelfde IP hebben, dat uniek is. Er mogen dus niet meer mensen met dat IP zijn. Verder moet het IP adres Nederlands zijn. Mijn vraag is of het dan handig is om een VPS te huren en daar openVPN op te zetten of toch een dedicated VPN te huren.
Mijn vraag is ook of een VPS server een gedeeld IP adres heeft of dat iedereen die bij deze hosting huurt verschillend IP adres heeft.

Of heeft iemand een ander idee?

Alvast bedankt en ik hoop op wat reacties en uitleg die mij verder kan helpen. Ikzelf ben nog een klein beetje een leek op dit gebied.Mijn budget is max rond de 10e per maand.

Nielles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 21:19
Nielles schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:37:
Mijn vraag is of het dan handig is om een VPS te huren en daar openVPN op te zetten of toch een dedicated VPN te huren.
Dat kun je alleen zelf bepalen.
Mijn vraag is ook of een VPS server een gedeeld IP adres heeft of dat iedereen die bij deze hosting huurt verschillend IP adres heeft.
Je kunt ervan uitgaan dat je een 'eigen' IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt bij een VPS ook een eigen IP.

Verder is het denk ik goedkoper als jij aan je vriend vraagt of hij een VPN wilt opzetten.
Deze VPN kan "desnoods" op zijn eigen pc gedraaid worden door middel van L2TP/IPSEC. (heel veilig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Het probleem is dat ik dan niet ten alle tijden kan spelen.
Dus bij een vps heeft niemand anders hetzelfde IP als ik?
Want dat is het voornaamste probleem dat ik twijfel. Het gaat dan voornamelijk om te browsen. Wat zouden jullie dan aanraden qua geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 20:49
Nielles schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:48:
Dus bij een vps heeft niemand anders hetzelfde IP als ik?
Inderdaad, niemand heeft hetzelfde IP adres als jij.
Nielles schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:48:
Wat zouden jullie dan aanraden qua geheugen?
Als je voor OpenVPN kiest heb je aan 256 MB geheugen ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Oke bedankt voor de informatie.
Kan ik op elke VPS server OpenVPN installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nielles schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:11:
Kan ik op elke VPS server OpenVPN installeren?
Als er Linux op draait wel, als er Windows op draait niet altijd.

Je bent misschien het beste af met een pfSense installatie op een VPS.
Je kan bij de meeste VPS / Cloud providers zelf een installer image uploaden, pfSense heeft een webGui die het heel makkelijk maakt om een veilige OpenVPN server op te zetten en accounts bij te houden.

Je kan bijvoorbeeld voor 13 euro per maand ene LeaseWeb Cloud - S nemen, dan heb je 1 Core, 1GB RAM en 40GB storage, met een gigabit link en 200GB gratis traffic per maand.

Installatie is simpel, je bestelt, je krijgt een paar uur later logingegevens voor het SSC, daarna ga je naar Cloud management, klik je op Reinstall en dan upload je een installer ISO van je software naar keuze (*bijv pfsense), en klik je op reinstall en daana op console waarna je met een IPKVM in je browser (HTML5) de installatie kan doen en kan herstarten en klaar bent voor gebruik!

Het kan ook met gewoon Linux, maar dan moet je vrij veel zelf instellen en installeren en heb je vaak geen simpele webinterface.

[ Voor 40% gewijzigd door johnkeates op 08-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Ik heb een VPS gevonden voor ongeveer 4e per maand. 256mb ram en kan linux automatisch erop zetten met verschillende Linux systemen zoals Ubunto en Debian. Is het dan moeilijk om vanuit daar OpenVPN te installeren? Of kost het gewoon veel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Als je dat niet zelf kunt bepalen, zou ik er niet aan beginnen. Je klinkt namelijk niet alsof je verstand hebt van linux systeembeheer.
Bedenk: je hele doel is iets veiligs te maken, waarom zou je dan jezelf als de zwakste schakel er tussen zetten?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Idd je hebt gelijk. Ik zal eens gaan zoeken naar zo'n hosting. Het zit alleen wel iets boven mijn budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57

Lulukai

God's gift to women

Het gemakkelijkst voor jou is ergens een VPN abonnement nemen met een statisch IP in Nederland. Google daar gewoon op, aanbieders genoeg.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nielles schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:44:
Idd je hebt gelijk. Ik zal eens gaan zoeken naar zo'n hosting. Het zit alleen wel iets boven mijn budget....
Er zijn genoeg VPN aanbieders die doen wat jij wilt, waarom je gaat klooien met een VPS snap ik niet helemaal.

http://www.vpnxs.nl kost bv 10 euro per maand als je een eigen IP wilt hebben, al heb je vast ook genoeg aan VPN starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Oke bedankt mannen. Dan ga ik een google naar aanbieders.
Pagina: 1