Ik wil zelf een HTPC voor bij de tv gaan bouwen, maar ik wil er graag de kijk van anderen op aangezien dit nou niet bepaald dagelijkse kost voor mij is. Het te draaien OS word windows 7 of 8, maar dit hoeft niet in de prijs meegenomen te worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De HTPC gebruiken als klassieke HTPC (mediacenter), maar daarnaast in de toekomst ook wellicht de Ziggo decoder vervangen, radio (streaming) afspelen zonder tv, centrale media opslag en eventueel ook wat cassual gaming met steam big picture. 3D content hoeft niet afgespeeld te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 euro is de richtprijs, liever minder, maar als er een goede reden is om eroverheen te gaan is dat ook niet echt een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog 4x 2GB DDR3 RAM liggen (in perfecte staat en getest) uit een oude game PC, lijkt me zonde om die niet te gebruiken. Daarnaast een bluray speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder heb ik alvast een lijstje gemaakt. De reden om voor een i3 te kiezen in plaats van de AMD oplossing zoals in de BBG HTPC word gedaan is om wat meer toekomst proof te zijn en ook het gamen iets beter te kunnen trekken. Mocht ik met deze keuze de plank mis slaan hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Hoewel ik de afgelopen jaren erg tevreden ben over ASUS producten. De bovenstaande SSD gebruik ik ook in m'n PC en daar ben ik erg tevreden over, vandaar de keuze voor de Samsung EVO
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De HTPC gebruiken als klassieke HTPC (mediacenter), maar daarnaast in de toekomst ook wellicht de Ziggo decoder vervangen, radio (streaming) afspelen zonder tv, centrale media opslag en eventueel ook wat cassual gaming met steam big picture. 3D content hoeft niet afgespeeld te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 euro is de richtprijs, liever minder, maar als er een goede reden is om eroverheen te gaan is dat ook niet echt een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog 4x 2GB DDR3 RAM liggen (in perfecte staat en getest) uit een oude game PC, lijkt me zonde om die niet te gebruiken. Daarnaast een bluray speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder heb ik alvast een lijstje gemaakt. De reden om voor een i3 te kiezen in plaats van de AMD oplossing zoals in de BBG HTPC word gedaan is om wat meer toekomst proof te zijn en ook het gamen iets beter te kunnen trekken. Mocht ik met deze keuze de plank mis slaan hoor ik het graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 111,80 | € 111,80 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Lian Li PC-Q08 Zwart | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,60 | € 24,60 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 28,62 | € 28,62 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,56 | € 32,56 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 530,08 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Hoewel ik de afgelopen jaren erg tevreden ben over ASUS producten. De bovenstaande SSD gebruik ik ook in m'n PC en daar ben ik erg tevreden over, vandaar de keuze voor de Samsung EVO
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Moet in een kastje passen (uit het zicht), de behuizing mag dus niet groter zijn dan: 52cm breed, 37cm diep en 32cm hoog.
- Er is geen plek in huis voor een NAS, ik wil dus minimaal 2 harde schijven erin kwijt kunnen en als het even kan nog plek overhouden voor een eventuele toekomstige upgrade. Daarnaast moet er ook een 5.25" dvd/bluray speler in passen die ik hier nog heb liggen.
- Om snel op te kunnen starten moet er een SSD in.
- Stil en relatief zuinig
- minimaal 5.1 audio en gigabit LAN