Verzekering eigen risico huurauto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Binnenkort ga ik naar Australië en wil daar graag een auto huren. Echter, vrijwel alle grote autoverhuurbedrijven (Hertz, Aviz, Europcar, ...) hebben een eigen risico van meer van 2500 euro. Gezien dit eigen risico extreem fors is, zou ik het graag verminderen. Hiervoor zijn de volgende opties:

• Neem een "Collision Damage Waiver" bij de verhuurder om het eigen risico te verminderen. Deze zijn vaak erg prijzig, en kosten soms vrijwel net zoveel als de totale autohuur. Daarnaast heb je vaak nog steeds een eigen risico, en zijn banden en glas niet bedekt.
• Gebruik een tussen verhuurder waarbij je het eigen risico (gedeeltelijk) af kan kopen.
• Sluit een eigen risico voor autohuur verzekering af.

Bij de laatste twee opties sta je zelf garant voor het eigen risico, maar kun je het daarna terugkrijgen via de derde partij, of de verzekeraar. Ik ben zelf vrij sceptisch, en verwacht dat er in al deze drie constructies loopholes zitten.

Wat betreft de derde optie, de meeste van dit soort verzekeraars die ik kon vinden bevinden zich in Australië of de UK. Iemand een idee of dit soort verzekeringen ook bij Nederlandse verzekeringsmaatschappijen afgesloten kunnen worden. Mijn reisverzekering dekt het niet in ieder geval.

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 03:30

_serial_

and there was silence

Heb je al eens gekeken bij sunnycars ?

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het leven zit vol met risico's, al deze risico's zijn af te kopen, of dit slim is is een tweede.

Bij veel verhuurbedrijven kan je het eigen risico verlagen tot 500 euro. Als je deze kosten niet kan dragen is het misschien niet slim om op vakantie te gaan..

Verder is het niet zo dat je bij een klein krasje al direct je eigenrisico kwijt bent. Verder hoe vaak heb je in Nederland een kapot voorraam of band ? In landen als Australië waar grind op de weg ligt, gewoon niet te dicht op je voorganger rijden en als er een steentje van een ander tegen het raam komt direct de verhuurtoko bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Nu online
brilsmurfffje schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:07:
Bij veel verhuurbedrijven kan je het eigen risico verlagen tot 500 euro. Als je deze kosten niet kan dragen is het misschien niet slim om op vakantie te gaan..
Het gaat er niet om of ik die kosten niet kan dragen, ik kan zowel het eigen risico als de prijs om het (gedeeltelijk) af te kopen gemakkelijk betalen. Echter, ik wil het graag kosten en risico minimaliseren: het hebben van een eigen risico van 2500 euro, of 600 euro betalen bij een verhuurder om het eigen risico af te kopen is geen optie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

robbert schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:17:
[...]

Het gaat er niet om of ik die kosten niet kan dragen, ik kan zowel het eigen risico als de prijs om het (gedeeltelijk) af te kopen gemakkelijk betalen. Echter, ik wil het graag kosten en risico minimaliseren: het hebben van een eigen risico van 2500 euro, of 600 euro betalen bij een verhuurder om het eigen risico af te kopen is geen optie wat mij betreft.
Je kan bij veel bedrijven ook het eigenrisico verlagen tot een paar honderd euro, is dat geen optie dan ?
Je hoeft ook maar enkel eigen risico te betalen als jij iets veroorzaakt aan de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Nu online
brilsmurfffje schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:36:
Je kan bij veel bedrijven ook het eigenrisico verlagen tot een paar honderd euro, is dat geen optie dan ?
Ja, hoewel ze daar typisch erg vaag over zijn. Bijvoorbeeld bij Europcar schrijven ze iets als:
Your Damage Liability Fee is reduced to the amount shown in the Rental Agreement , but there is no cover for Damage to the Vehicle’s windscreen, headlights, wheels or tyres. Contact our reservations team to determine the exact amount of your DLF liability
Dit soort "Collision Damage Waivesr" gaan gewoon tig keer over de kop...
Je hoeft ook maar enkel eigen risico te betalen als jij iets veroorzaakt aan de auto
Nee, typisch is het ook van toepassing als de auto gestolen wordt, bij een ongeval zonder schuld, vandalisme, etc ...

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 08-12-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 03:30

_serial_

and there was silence

Toch maar sunnycars eens bekijken :)

Het All-in/FF/AD pakket van Sunny Cars omvat:

Ongelimiteerd aantal kilometers
CDW verzekering (schade aan de huurauto) zonder eigen risico
TP verzekering (diefstal van de huurauto) zonder eigen risico
Dekking glas-banden-bodem en dakschade. Het is dus niet nodig hiervoor lokaal een extra verzekering af te sluiten
WA-verzekering met gegarandeerde minimale dekking van € 7,5 miljoen dankzij de gratis aanvullende Sunny Cars verzekering
Lokale belastingen
Luchthavenbelastingen
Extra bestuurder inbegrepen
Tankregeling FF: Inleveren met benzinestand zoals opgehaald, meestal is dit ´vol-vol´.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Nu online
_serial_ schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:25:
Toch maar sunnycars eens bekijken :)
Dank. Destijds een keer gezien, maar weer vergeten. Net even contact gehad, zij betalen inderdaad het eigen risico terug in het geval van een ongeluk/vandalisme/... Het probleem is echter dat er nog steeds 2500 euro wordt geblokkeerd op mijn creditcard, wat als ik het goed begrijp, betekent daarmee al dicht tegen mijn creditcard limiet aankom (wat niet echt handig is, gezien ik het ding ook voor andere doeleinden nodig heb).

Iemand trouwens ervaringen met Britz, daar is het eigen risico 385 AUD, een stuk acceptabeler wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:18
robbert schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:56:
[...]

Dank. Destijds een keer gezien, maar weer vergeten. Net even contact gehad, zij betalen inderdaad het eigen risico terug in het geval van een ongeluk/vandalisme/... Het probleem is echter dat er nog steeds 2500 euro wordt geblokkeerd op mijn creditcard, wat als ik het goed begrijp, betekent daarmee al dicht tegen mijn creditcard limiet aankom (wat niet echt handig is, gezien ik het ding ook voor andere doeleinden nodig heb).

Iemand trouwens ervaringen met Britz, daar is het eigen risico 385 AUD, een stuk acceptabeler wat mij betreft.
Dan verhoog je toch tijdelijk je limiet?
Als je bij je bank de reden uitlegt + het is tijdelijk zie ik niet direct een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Ik heb twee maal een camper gehuurd bij Britz, dat is prima bevallen. 1x een lekkend ventiel gehad, en de reparatiekosten hiervan zijn door Britz terugbetaald (Het was niet door onze schuld stuk gegaan)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Naar australie gaan met slechts een cc limiet van rond 2500 lijkt me sowieso niet handig. Hotels etc reserveren vaak ook veel meer dan de kamerhuur. En pas na enkele dagen/weken krijg je dat terug.

Kan iemand anders dan niet even je autohuur boeken via zijn cc?

Dat gezegd hebbende, zou ik nooit een extra verzekering afsluiten. Ik reis al 15 jaar, en heb dit nog nooit gedaan. Het enige wat ik een keer heb gehad was een schade achter, en toen moest ik 300 euro betalen. In al die jaren dat ik geen verzekering heb betaald was dit vele malen goedkoper. Zeker down under waar veel meer ruimte is, maak je veel minder brokken.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 08-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
Rondshoppen loont zeker de moeite. Ik heb in Costa Rica een Daihatsu Bego gehuurd voor twee weken en all-risc polis erbij voor een fractie van wat ik bij Hertz en Europcar kwijt was. En toen ik de auto af ging halen stond ik dus gewoon bij Europcar ;-) En ze hadden de Bego niet op voorraad staan dus kreeg ik nog een flink grotere Toyota Rav4 mee voor dezelfde prijs.

Ik had gehuurd bij http://www.cardelmar.nl
Prijzen verschillen ook soms per tijd van de week. Dus meerdere keren kijken en vergelijken.
2500 euro eigen risico is in sommige landen ook een valkuil. Na het terugbrengen komen er allerlei mankementen naar boven die ze op jou afschuiven. 250 vind ik persoonlijk acceptabel. 500 vind ik al veel.
(los van het feit dat ik dat prima kan betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 08:46
brilsmurfffje schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:07:
Het leven zit vol met risico's, al deze risico's zijn af te kopen, of dit slim is is een tweede.

Pfff moet zo'n post nou? je behandelt TS als een klein kind. Hij legt toch uit wat zijn opties en overwegingen zijn?
Als ik TS was zou ik het eigenrisico zeker proberen te verlagen. Heb je gemaild naar de klantenservice? Ik kom net terug uit Maleisie en heb daar via Avis auto's gehuurd en heb via contact met de klantenservice een laag eigenrisico verkregen (verlaging van 5000e naar 500e voor 5 euro per auto... ). Deze optie stond niet op de website maar toen ik er expliciet naar vroeg kwamen ze er ineens mee aan draven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ooit eenzelfde zoektocht als de topicstarter gestart. Mijn uitkomst waren de tussenpersonen/bedrijven SunnyCars en Cardelmar. In mijn laatste vakantie heb ik voor het eerst in mijn leven schade gereden. De 350 euro die ik aan het eind van de rit aan het autoverhuubedrijf moest betalen, had ik binnen twee weken weer op mijn rekening staan. Dit was bij Cardelmar. Bij Sunnycars zag het verhuurbedrijf tijdens het inleveren dat dit mijn tussenpersoon was. Hierdoor hoefde werd de auto niet eens bekeken en hoefde ik alleen maar de sleutel af te geven. Beide goede ervaringen dus.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ja je kan je eigen risico ook verzekeren en ook bij een Nederlandse partij. :)

Ik heb het vorig jaar gedaan. Auto gehuurd in Canada. Eigen risico was 1000 dollar. Ik vertrouw die autoverhuurbedrijven nooit. Ze vinden altijd wel iets. :o Daarom heb ik bij een Nederlandse verzekeraar het eigen risico verzekerd voor een paar tientjes. Je moet - in het geval van schade - de 1000 dollar wel voorfinancieren, maar die krijg je dan weer terug van je verzekeraar.

Ik heb daar wel flink voor moeten lullen, want zo'n vrouw, welke beweerde 30 jaar te werken bij een verzekeraar en een dergelijke verzekering nog nooit gezien had, wilde mij niet geloven |:( , maar de aanhouder wint. Het bestaat. 8)

Ik zal even in mijn mail opzoeken welke het was.

edit: gevonden! Ik heb destijds via vakantieExperts een verzekering bij de Europeesche verzekering afgesloten voor € 4,20 per dag (dus € 58,80 voor 14 dagen) om het eigen risico van 1000,- CAD te verzekeren.

Edit2: Misschien wel handig om de naam van het product erbij te zetten: Ding heet 'Auto/motor Cascoverzekering'

[ Voor 18% gewijzigd door Dionysos op 09-12-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Als ik met een groep vrienden een auto huur koop ik ook graag het eigen risico af. Dit omdat er vaak maar 1 chauffeur is, elke chauffeur kost weer extra geld (terwijl het in praktijk veiliger is, ivm wisselen na een tijdje rijden).
Omdat de vrienden vaak zoiets hebben van jij rijdt, het is jouw schade en willen dan niet er aan mee betalen.
Met het afkopen van het eigen risico voorkom je deze discussie. Want je rijdt tenslotte ook voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12
Even mijn eigen ervaring. In 2012 met een kleine camper 3 weken op stap geweest in Australie.

Ik ging er ook vrij onbezonnen in en had in eerste instantie geen zin om het eigen risico af te kopen. Uiteindelijk hebben we het toch gedaan (was tegen de 800 euro voor 3 weken camper als ik het me goed herinner, maar eigen risico meer dan 2500 euro) en uiteindelijk waren we toch blij met de beslissing:

- we hebben twee bijna een kangaroo aangereden (ze sprongen net voorlangs de weg over). Scheelde een haartje zogezegd. En daar kan je als bestuurder weinig aan doen.
- we hebben een overhangende tak geraakt met het dak van de camper, dat was een duidelijke, doch kleine schade.
- er zitten soms enorme gaten in de wegen en zeker als je meer dan 3000km gaat rijden, kom je die echt wel tegen.
(- zonder zorgen diverse grindpaden en bospaden doorgecrossed :) )

Mijn tip, denk er nog eens goed over na.

[ Voor 6% gewijzigd door rvtk op 09-12-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 13:07
Huur je auto via een tussenpersoon.

billigermietwagen.de
autoeurope.nl
www.vroomvroomvroom.com

Deze bieden veel meer inzicht in verzekeringen dan de directe leveranciers en zijn vaak nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
www.huurautoverzekering.com

[ Voor 9% gewijzigd door Bonkdoos op 09-12-2013 22:46 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49

orf

Mijn creditcard geeft me standaard een verzekering op het eigen risico bij schade. Als ik even snel daarop Google, dan zie ik dat meer creditcards dat bieden.

Master Card ING (Platinum):
Dekking eigen risico bij autohuur: als u uw huurauto met de Platinumcard betaalt, is het eigen risico bij schade automatisch verzekerd tot maximaal € 500 per gebeurtenis. Een ‘gebeurtenis’ is bijvoorbeeld dat u op vakantie met uw gehuurde auto tegen een paaltje aanrijdt.
Gold Card ABN AMRO:
Eigen risico-verzekering:
Als u uw huurauto met de Gold Card betaalt, is het eigen risico bij schade automatisch verzekerd tot maximaal € 500,- per gebeurtenis.
Als je Credit Card dat heeft hoef je het eigen risico dus niet af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Tussen €500 en €2500 zit nogal een gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Nu online
Bedankt voor alle reacties. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo'n eigen risico nogal hoog vindt (het probleem is niet dat ik het geld niet heb, maar het is gewoon een afweging wat betreft risico/kosten), en verhuurbedrijven wantrouwt het te misbruiken. Ik heb uiteindelijk zondag bij Britz geboekt, en ben daarna richting Australie vertrokken. Vrijdag ga ik de auto ophalen, dus ik ben benieuwd hoe het verloopt. Misschien kan ik de ervaringen van anderen nog gebruiken voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik koop mijn eigen risico ook bijna altijd af. Het kost vaak een euro of 2-3 per dag en op 3 weken is dat voor mij het stukje geruststelling dat ik nodig heb om van een vakantie te genieten. Natuurlijk is het verstandig om alleen te verzekeren wat je niet zelf zou kunnen betalen, maar er zijn genoeg louche verhuurbedrijven cq. medewerkers die een tourist die z'n vliegtuig wil halen nadat hij z'n auto inlevert graag een paar honderd euro afhandig maakt.

Vaak krijg je bij dat soort verzekeringen ook bodem- en bandenschade vergoed, wat eigenlijk het grootste risico is op slechte bergwegen e.d.

Maar gezien de minimale kosten via de bekende verhuurders heb ik nooit naar alternatieven gezocht. Interessant topic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681505

Spam voor meuk

[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 30-06-2015 21:22 ]

Pagina: 1