Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV_25
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01-2024
Mijn ma had een iphone besteld via ebay die gisteren binnen gekomen is. Toen ze het wou installeren wees ik haar erop dat dat ding geen sim-kaart slot heeft. Na wat googlen blijkt dat dus een cdma versie te zijn, wat als ik mij niet vergis hier niet te gebruiken is? Een complete miskoop dus! 8)7
Ze gaat het probren te retouren omdat dat het toestel hier niet meer is dan een veredelde ipod touch :)
Maar heeft iemand een idee of er uberhaupt toch iets van de belfunctie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Wat denk je zelf als er geen sim-kaart slot in zit? Je kan apps als RingCredible wel gebruiken, is per minuut waarschijnlijk wel goedkoper, maar dan kan je alleen bellen. De ontvangers zien gewoon het 06nummer van de simkaart, deze moet je dus eerst in een ander toestel doen om je 06 te autoriseren. En anders de reguliere VoIP apps zoals MobileVOIP (uitgaand) en Bria (gebeld worden op een lokaal nr). Maar voor die laatste twee verwijs ik je naar Google, dan moet je eerst nummers registreren etc en de juiste instellingen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Maar dan moet je wel oppassen met datakosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet gewoon een nepper? Ik heb nog nooit gehoord van een iPhone zonder SIM-slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:41:
Is het niet gewoon een nepper? Ik heb nog nooit gehoord van een iPhone zonder SIM-slot.
Afbeeldingslocatie: http://www.iorgsoft.com/images/article/data-recovery-for-mac/Iphone-CDMA-And-GSM.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mick1990 op 10-12-2013 19:47 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, bij een iPHONE zou je toch zeggen dat er een SIM-kaart in kan. Maar ja, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wie zegt dat je met CMDA niet kan bellen? Het is, voor zover ik weet, een alternatief voor SIM. Alleen een alternatief welke, wederom voor zover ik weet, niet in Nederland werkt :p

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het oude ATF3/NMT en voorgangers werkte ook zonder sim. Is dus niks vreemds, gewoon anders. Zo rijden ze in Engeland links, voor hun is dat normaal :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDMA has the carrier’s information they want you to use the phone on stored in the phone’s programming, whereas GSM phones have a semi-universal software security lock placed on the SIM card slot that tells the phone what SIM card is allowed to be used.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vage beschrijving 8)7 Alsof elk GSM geschikt toestel een SIM lock heeft. Een GSM toestel wisselt gewoon eenvoudig van netwerk. SIM locked toestellen zijn vrij zeldzaam tegenwoordig..(uitgezonderd prepaid).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CDMA is de concurrent van GSM en is vooral populair in de VS. Voor zover ik weet werken CDMA telefoons niet in Nederland (of Europa). Je kunt er dus niet mee bellen (of internetten, wel via WiFi), omdat de hele techniek niet compatible is met wat we hier in Nederland hebben.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:52:
Vreemd, bij een iPHONE zou je toch zeggen dat er een SIM-kaart in kan. Maar ja, weer wat geleerd.
De wereld is groter dan alleen Europa.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Soms verbaas je over mensen hoe overtuigt ze zijn over iets.
Alsof ze de wereld uitgevonden hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door kevinl op 13-12-2013 12:24 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Glashelder schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:48:
Vage beschrijving 8)7 Alsof elk GSM geschikt toestel een SIM lock heeft. Een GSM toestel wisselt gewoon eenvoudig van netwerk. SIM locked toestellen zijn vrij zeldzaam tegenwoordig..(uitgezonderd prepaid).
Nee, maar als er geen SIM lock op zit, dan gaat de 'security lock' gewoon akkoord met alle SIM kaarten. Dus, in plaats van dat 'usable SIMs' op alleen 'KPN' staat, staat-ie op 'all' (uiteraard zullen de echte variabelen iets andere namen hebben :P). Neemt niet weg dat de lock-functionaliteit er niet uitgesloopt is voor SIM unlocked toestellen ;)

Rail Away!

Pagina: 1