Acer Aspire 7741G Memory Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2021
Hey tweakers!

Ik ben Vincent, ik ben een jongen van 14 jaar, en bezit de laptop: Acer Aspire 7741G.
Omdat mijn RAM geheugen heel raar doet, en ik vind het heel traag. Ben ik van plan om dit te upgraden.
Ik heb al wat filmpjes gezien op YouTube hoe je dit kan doen, maar ik heb ook gelezen dat je niet zomaar alles in je laptop kan doen.
Daarover gaat mijn vraag. Welke geheugen upgrades kan ik doen?
Geld maakt niet uit , Het liefst zo hoog mogelijke GB

Dit zijn mijn specs:
Acer Aspire 7741G
Windows 7 64 Bit Ultimate Edition
Installed memory : 4gb - 3.86gb usable
Intel Core i3-330M CPU M350 @2.27GHz 2.27 GHz 3mb cache
Ati Mobility Radeon HD 5470 Up to 2234 MB hypermemory
17.3"
4gb DD3
300 gb hardeschijf - (eerst 500gb maar die is kapot )
Acer Nplify 802.11b/g/n
6-cell Li-ion Battery

Hopelijk heb ik genoeg specs gegeven. En ik hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen! _/-\o_
Vincent

Edit:
Volgensmij heeft mijn pc 2x 2gb memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

auto16 schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:04:
Omdat mijn RAM geheugen heel raar doet, en ik vind het heel traag. Ben ik van plan om dit te upgraden.
Wat doet dat geheugen dan precies volgens jou? Waaruit maak jij op dat het geheugen traag is? Ik heb zomaar het vermoeden dat de traagheid niet aan het geheugen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
:) Toen ik windows 8 had, kon ik precies zien hoeveel % ram er werd gebruikt, en hij stond altijd op 99 procent

En als ik nu allemaal onzin praat..
Hoe kan ik dat probleem dan oplossen?

Bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Traagheid wordt denk ik eerder veroorzaakt door wat er bewust en onbewust geinstalleerd is. Allerlei toolbars en driver-utilities die 'gratis' meegeinstalleerd worden, meerdere virusscanners, spy/malware en zo.

Ik zou dus eerst eens een complete schone installatie uitvoeren, dus windows met alle beschikbare updates. Is het dan ook traag? Dan zou er inderdaad iets met de hardware mis kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Open in win 7 eens even taakbeheer (ctrl+alt+delete), ga naar prestaties en klik op broncontrole. Wat staat daar precies over het geheugengebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
1298mb in use
2614mb available

modified 47 mb
standby 2595
free 19 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Lijkt dus niet dat je (op dat moment) een tekort aan geheugen had, met 2.6GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
Maar als je je ram upgraded. Dan kan je toch beter gamen?
Of is daar een andere oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:54

Nemesizz

Untouchable

auto16 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:21:
Maar als je je ram upgraded. Dan kan je toch beter gamen?
Of is daar een andere oplossing voor
Voor gamen zijn videokaart en processor vaak belangrijker wat betreft prestaties. Tuurlijk heeft RAM ook wel wat invloed, maar over het algemeen moet je met 4GB (of 3,86GB was je in de specs bovenin aangeeft) toch redelijk uit de voeten kunnen.

Het punt is, je CPU is wel redelijk (niet monsterlijk, maar ook niet de sloomste), de videokaart is een beetje low/mid range, en de hardeschijf is waarschijnlijk (zoals bij veel laptops) 5400 RPM.

Achtergrond programma's zijn ook een aanslag op de snelheid. Heel vaak lopen er weet ik hoeveel programma's tegelijk open (virusscanner, toolbars, chat programma's, enz enz).

Veel mensen denken dat RAM upgraden veel invloed heeft op de snelheid, maar in veel gevallen komen ze van een koude kermist thuis. Veel vaker is een trage/volle (en soms beschadigde) hardeschijf de grootste boosdoener van een traag systeem. Een snellere videokaart (wat meestal niet te upgraden is bij laptops) heeft ook veel meer invloed op de snelheid met games dan meer RAM.

Vanaf Windows Vista maakt Windows gebruik van Superfetch, hij laadt dan vaak veel gebruikte programma's al in je RAM geheugen. Daarom lijkt het net of alles vol is, maar eigenlijk zijn je meest gebruikte programma's dan al geladen en starten dan sneller op (dit werkt overigens beter in Windows 7, in Vista kon ie soms overdrijven).

Al met al denk ik dat je niet heel veel zal opschieten met een RAM upgrade, daar zijn een aantal andere onderdelen al een grotere bottleneck naar mijn idee (hardeschijf waarschijnlijk de grootste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
Oke! Bedankt voor je lange reactie!
En wat nou als ik...
Een ssd kaart koop, en daarop mijn games installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:35
Wat wil je? Meer FPS in games? Sneller laden van games?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
Dat allebij ja,
Maar als ik ram upgrade,
wat voor gevolgen heeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:35
Heeft geen impact. Meer fps gaat niet lukken zonder de grafische kaart te vervangen door een snellere, iets dat in een laptop niet zo makkelijk gaat.

SSD geeft de hele laptop een boost in algemeen gebruik, maar games gaan er niet beter van draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561788

Spam

[ Voor 95% gewijzigd door iisschots op 09-12-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561788

Spam

[ Voor 95% gewijzigd door iisschots op 09-12-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:37
Het enige wat je in je laptop gemakkelijk kunt upgraden is je geheugen en een ssd plaatsen. Beide gaan echter niet veel invloed hebben op je in game prestaties. Je zult wel programma's sneller kunnen laden maar voor gamen is het zeker niet het geld waard.
Pagina: 1