kan UDMA 66+33 HD op 1 66 kabel?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Kan ik een UDMA 33 en een UDMA 66 harddisk samen aan een UDMA 66 kabel hangen, waarbij de UDMA 66 disk dan ook op 66 draait en niet op 33? (Of een CDROM met de UDMA 66 HD)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nope, Dan zal die U66 schijf wel herkent worden door je Bios als een U66 schijf, maar zal op U33 draaien. Maar dat verschil merk je toch haast niet.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dat is errug brak. De meeste mobo's hebben toch maar 2 IDE aansluitingen, 1x33 en 1x66. Aangezien ik een CDROM, een brander en dus een 33 en een 66 HD heb gaat dit dus niet (3 UDMA33 apparaten).
En dit lijkt me toch niet zo'n uitzonderlijke configuratie. Ik zal dus op zoek moeten naar een mobo mee 4 IDE aansluitingen (duur zeker). (Die UDMA66 HD draait nu dus gewoon op 33 want mijn huidige mobo kent geen 66, maar ik heb dat ding niet voor niets gekocht. Destijds kon je nog kiezen uit 33 en 66 en ik wil dus dat ie gewoon op 66 gaat draaien als ik een nieuw mobo koop.)

Verwijderd

Duur? Abit verkoopt ze voor 50 gulden meerprijs.

Ik heb ook 4 IDE poorten, ruled wel, maar je stikt gewoon in de flatcables :)
Ik heb een Abit KA7-100 (Athlon) met 2 ATA66Ultra, beter bekend als ATA100 poorten en ATA33 poorten, CD-Rom Primary Master, Burner Secondary Master, HDD ATAController Primary Master :)

Verwijderd

Ow ja, maar dan nog iets, als je je mobo niet heel erg haat (lees: geen Hardware monitoring & FSB in bios instellen :) ) dan zou ik gewoon een U/A66 controllertje kopen voor 80? piek ofzo

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Mijn BE6 heeft twee UATA66 controllers van highpoint erop zitten. Mijn HD is UDMA66 en aangesloten op IDE3(UATA66 kanaal)met een UDMA66 kabel. Mijn CD-rommetje is aangesloten op IDE4(ook UATA66 kanaal), maar dan met standaard UDMA33 kabel.
Alles werkt naar behoren.
Max burst rate HD:58,1Mbs

Het werkt dus wel!!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Hier ook een BE6-II met zowel een ata33 als een ata66 op dezelfde kabel, word gewoon als zodanig herkend en mee gewerkt

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

PowerPee:
Tuurlijk werkt het. Je gebruikt de 2 aparte controllers. Dan werkt het ja.

Botoo: Tuurlijk werkt. Alleen beide apparaten babbelen nu UDMA 33.
Pagina: 1