Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

gebruiksvriendelijke mediaspelers advies graag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik ben nieuw geregistreerd hier, maar ik maak al een jaar of 2 gebruik van deze site voor revieuws en het forum enz...

Ik ben dus op al een paar maanden op zoek naar een nieuwe mediaspeler...
Mijn oude WD Elements Play heeft een micro-usb poort welke is afgebroken en de interne 3.5" hdd heb ik kunnen recupereren maar heeft ondertussen ook de geest gegeven (zoontje heeft die 1m laten vallen en over and out).

Vereisten :Liefst alle formaten (realtek 1186) van video en vooral een gebruiksvriendelijk menu, eventueel in het nederlands zodat de kinderen er ook mee weg kunnen.Moest er een 2.5" inkunnen is een pluspunt. Streamen over LAN hebben ze allemaal wel? k heb 1 pc waar ik torrents op download en geen router, enkel 1 switch aan de pc en 1 aan de tv. Eigenlijk is de telenet kabelmodem in de kelder wel een router denk ik waar ik fixed IP's kan geven.
indien geen interne harddisk mogelijkheid dan wel een USB3.0 poort voor een externe disk of een sata.

Zelf leek mij Xtreamer Sidewinder, iconBIT XDS73D, Mede8er500 of 600(600 usb3.0?) wel wat, ik wil niet meer dan 200€ spenderen.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Xtreamer Sidewinder 3 voldoet aan je eisen en is goedkoop, hoewel gebruiksvriendelijk nogal relatief is vind ik het menu prima voldoen. Wat kinderen ermee kunnen hangt af van hun interesse, slimheid en leeftijd denk ik. ;) Op marktplaats vind je ze van een gerenommeerde verkoper voor 6 tientjes inclusief garantie dus een buil kan je je er niet aan vallen.

Verwijderd

Dune maakt ook mooie spelers (Sigma). Biedt het beste gebruiksgemak/ bediening.
Xtreamer hoor ik persoonlijk niet al te beste berichten van, met Popcorn Hour heb ik persoonlijk ook zeer slechte ervaringen (imo beide behoorlijk Beta).
Mede8er maakt naar mijn ervaringen (ik heb niet alles gezien) als enige bedrijf betrouwbare mediaspelers die simpel te bedienen zijn. Ook een videowall maken is een optie (doe ik voor de kids en de oudste kan heb bedienen (6j). Zwak punt is de interne DAC, mocht je die nodig hebben.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is er mis met zelf wat (goedkope) hardware zoeken en daar bijvoorbeeld XBMC op zetten? (buiten 't feit dat je 't niet as-is kunt aanschaffen.).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 16-12-2013 23:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Is niks mis mee, als je die handigheid hebt en de tijd ervoor wilt nemen om dat netjes in te regelen. ;)

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
als je zoekt naar XMBC, dan zou je kunnen denken aan The little black box. Ik heb m vandaag ontvangen, ga 'm vanavovnd installeren (na de kerstborrel :)). Ik heb die gekocht omdat ie volgens mij makkelijk te bedienen is, flexibel qua instellingen en airplay (beeld en geluid) ondersteunt.

Maar hoop dat ie in de praktijk jook zo mooi werkt als ze doen voorkomen :D

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Boxee box, prima speler.
Pagina: 1