• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Hey,

Al tijden ervaar ik het volgende probleem, zou graag wel eens willen weten wat het zou kunnen veroorzaken, ik vermoed dat dit aan het moederbord ligt, maar kan het niet verklaren.

Telkens als ik mijn PC gebruik, en internet onderbreekt (bewust of spontaan i.v.m. ISP uitval o.i.d.) valt mijn gehele PC uit. Op het moment dat dit gebeurt zal de PC zichzelf willen gaan rebooten, je hoort hem steeds even de vents stroom doorvoeren, maar na nog niet eens een seconde valt het weer uit.

Pas als het internet d.m.v. de internetkabel terug erin te steken weer hersteld word, zal het weer werken. Hetzelfde probleem ontstaat als alles aangesloten blijft en bijv. mijn provider een storing ervaart in de buurt, en internet uit is gevallen.

Het is een onboard netwerkkaart, en ik vermoed dat hier het probleem in zit. Kom er echter niet achter :+

Als iemand iets weet, hoor ik het graag!

Toegevoegd mijn systeem:

1 Asus P5KC iP35, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB GDDR3 2xDVI
2 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX Dominator
1 Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4MB Box
1 OCZ Powersupply StealthXStream 600W
1 Western Digital 500GB SATA300 16MB, WD5000AAKS
1 Zalman Processor Koeler CNPS7700-Cu AMD & Intel

Is al een oud beesie, maar werkt nog prima buiten dit probleem om!

[ Voor 20% gewijzigd door aerowyn88 op 08-12-2013 09:15 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Voeding? En hoe zit het met de aarding?

• aerowyn88
Voeding werkt prima, buiten dit om geen uitval en lijkt stabiel te werken als internet werkt. Ik snap je vraag echter niet m.b.t. de aarding?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
Hij bedoelt: steekt je computer in een geaard stopcontact?
Zo nee, probeer dit eens. Afwezigheid van aarding kan rare effecten hebben.

Ik zou gewoon een los PCI(-e) kaartje gaan halen bij de lokale pc boer, kans is groot dat dat het probleem oplost.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De aarding controleren is inderdaad een goed punt. Probeer om te testen ook eens de onboard kaart uit te schakelen in je BIOS, maar de kabel er wel in te laten. Verbreek de verbinding dan eens (via je modem bijvoorbeeld). Als de PC dan nog uitvalt is er echt wel een hardwarematig probleem. Dan zou ik eens naar de kabel kijken.

Indien dit geen soelaas brengt zou ik inderdaad kijken naar een aparte netwerkkaart en de onboard kaart niet meer gebruiken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Uitvallen van je internet/pc verhaal klopt natuurlijk niet.
Bij het uitvallen je internet van je provider, of het uittrekken van je netwerkkabel mag je pc natuurlijk niet uitvallen. Zeker als internet stopt bij de provider kan het niks beteken tav uitvallen.

Test je pc met een ubuntu livecd(opstarten van livecd), valt de pc nu ook uit?

Indien je pc uitvalt met uittrekken van je internetkabel, probeer dit dan op te lossen.
Moederbord verkeerd ingebouwd, ergens kortsluiting.
Slechte netwerkkabel, andere proberen.
Voeding ook uitwisselen, een lenen dus.
Losse netwerkkaart proberen.
Andere pc's wat doen deze.
Misschien heeft je router kortsluiting?
Misschien andere hardware, verwijder zoveel mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 08-12-2013 12:21 ]

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04

Wvr

heb je Firefox geïnstalleerd?

• aerowyn88
Jep, gebruik Firefox thuis.

Daarnaast is voeding getest, kabels ook, andere PC's ervaren dit niet.

Ik weet 100% zeker dat het aan dit systeem ligt, alleen de vraag is hoe dit kan voorkomen. Nooit internetproblemen, echt nooit. Maar als ik de kabel wil gebruiken voor een ander apparaat en ik disconnect deze uit mijn eigen PC, dan valt hij per direct uit. Probeert zich te rebooten maar geen effect.

Dus mijn vermoeden is dat het moederbord en/of de aansluiting van het netwerkgedeelte het probleem veroorzaakt, maar klinkt dit probleem logisch? Waarom zou bij het wegvallen van een internetverbinding de PC uitvallen?

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04

Wvr

hou ander eens in de gaten waarneer de pc uit valt, is dat als je het internetten ben of een spelletje......

ik had het zelfde probleem, firefox er afgehaald en het probleem is op gelost.

• aerowyn88
Het is niet spontaan, dit is puur als de gehele internetconnectie in het hele huis verliest (door storing van provider; denk aan een wijkstoring o.i.d.) of dat ik bewust de internetkabel ergens uittrek. Of dit nou aan de PC is, of juist aan het modem. Of zelfs als ik de modem van de coax afhaal, gebeurt dit ook.

M.a.w. heeft niets met Firefox te maken :p

[ Voor 6% gewijzigd door aerowyn88 op 08-12-2013 16:12 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb je een router of zoiets er tussen? Of direct modem-> pc?

• aerowyn88
Werk via router, maar komt ook voor direct op modem.. Ligt niet aan de connectie zelf ^^ Is ook het enige systeem welke dit ervaart

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Klinkt als een kortsluiting die je in je NIC krijgt. Heel vaag probleem trouwens...

• aerowyn88
Ik denk dat het tijd is voor een volledige vervanging :-)
Pagina: 1