Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is 'onontbeerlijk' dat de katholieke kerk vruchtbaar gebruikmaakt van internet om het evangelie te verspreiden.
Dat heeft paus Franciscus zaterdag in een toespraak gezegd.

Franciscus zei dat degenen die zich inzetten voor het geloof internet kunnen gebruiken om 'echte vrouwen en mannen' te ontmoeten 'die vaak pijn lijden of zich verloren voelen' en hun 'ware redenen voor hoop' te bieden.

Franciscus, die een Facebookpagina en een Twitteraccount heeft, zei ook dat de kerk zich op internet vooral op jonge mensen moet richten, omdat internet voor hen 'een soort levensomgeving' is. Hij stelde voor om internet te gebruiken om bewustwording te creëren over 'de niet te onderdrukken vragen van het hart over de zin van het bestaan' en om internetgebruikers op Christus te wijzen.

Bron

Ik vind het dat ze erg te laat zijn met het : jongeren te bereiken via Facebook. Maar hoe willen ze dan doen ? een online Pastoor op te zetten en dat ze niet naar de kerk hoeven te gaan om hun zonden te vergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Niet zo heel raar. Er komen in Nederland waarschijnlijk meer mensen 1x per week of vaker op tweakers dan in de (katholieke)kerk. Daar zal de paus wel jaloers op zijn ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De nieuwe Paus is moderner dan zijn voorgangers. Maar ik mis in de openingspost een stelling of een discussiepunt. Alleen een nieuwsbericht is niet voldoende. Vandaar het verzoek om dit wat meer uit te werken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:57:
Ik vind het dat ze erg te laat zijn ...
Wie is "ze"?
Jouw eigen betoog gaat over één vent, de paus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Jaren geleden ben ik op Netlog (Facebook-voorloper in Belgie) wel eens een jonge pastoor tegengekomen.
Die blogde regelmatig over verschillende dingen, waarbij antwoorden dan rechtstreeks of onrechtstreeks naar het geloof leiden.
Ook stond hij steeds open voor discussies of vragen.

Dat lijkt me allesinds wel een geslaagde manier om in contact te komen met geinteresseerden.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram