Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dropbox mapje automatisch legen

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
Ik heb in dropbox een map die automatisch synct met Synobox, een programma'tje op m'n Syno nas. Het bestand dat in dropbox staat wordt zo naar een "uitleesfolder" op de nas gekopieerd, waarna NZBGet het bestand (nzb) verwerkt.

Dit werkt prima, ik kan overal vandaan nzb in de dropbox zetten, waarna het bestand gedownload wordt.
Nu zoek ik een manier om de dropbox folder te legen nadat 'ie gesynct is.
Synobox is zo slim een bestand dat íe al eens gesynct heeft niet nog een keer te syncroniseren, maar het bestand blijft wel in m'n dropbox staan. Ik kan het natuurlijk handmatig verwijderen, maar automatisch zou veel mooier zijn.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
In de taskplanner van je Synology eenmaal per dag, midden in de nacht, een scriptje draaien:
code:
1
rm /volume1/Dropbox/mapje/*

Wist alle files in /volume1/Dropbox/mapje/ (maar niet de structuur van de mappen, zie details rm)

Je zou dit ook met het mv (move) commando kunnen gebruiken naar een archief map o.i.d.

[ Voor 42% gewijzigd door jeroen3 op 08-12-2013 01:14 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
Misschien niet helemaal duidelijk omschreven, maar dropbox zelf draait niet op de Syno. Dat is een clouddienst waarvan de client op verschillende pc's draait.
Ik had de hoop dat er een instelling is binnen dropbox om die folder te legen, of een instelling binnen Synobox om de moedermap te legen na de sync.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ken synobox niet, dus weet niet hoe dropbox geïntegreerd zit. Maar als synobox schrijftoegang heeft op de dropbox folder, dan kan deze toch het bestand verwijderen? Desnoods een cron op je NAS op de folder zoals jeroen3 al zegt. Dropbox doet wat hij moet doen, synchroniseren.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Je kunt dat script op alle apparaten waar je dropbox aan vast zit uitvoeren, mits die map gesynct is.

Synobox is een python programma via de Dropbox API voor een Synology NAS.
Het draait wel degelijk op je nas.

[ Voor 39% gewijzigd door jeroen3 op 08-12-2013 15:47 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:43
Je kunt op je pc ook een bat bestand laten uitvoeren bij het opstarten of 's nachts om 3 uur.
Pagina: 1