Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Clickonce en obfuscation

Pagina: 1
Acties:

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb een applicatie die ik middels Clickonce de wereld instuur. Nu ik de werking van Clickonce een beetje beter begrijp en de eigenaardigheden uit de weg kan gaan ben ik prima tevreden met de technologie:
Ik doe een bugfix, ram op publish en de update gaat de wereld in. Hoe makkelijk!

Ik ben inmiddels op een forum ergens tegengekomen dat men die applicatie probeert te kraken.
Ik weet dat je dat nooit helemaal tegenhoudt, maar nu worden hele lappen source gepost en zit men te bakkeleien hoe de licentiecheck te omzeilen. Het wordt ze wel erg makkelijk gemaakt allemaal.
Ik denk dat door middel van obfuscation dat toch wel enigszins kan worden teruggebracht. Het is geen app die door 2 miljoen mensen gebruikt wordt en redelijk afhankelijk is van updates dus je zal 'm niet overal gaan tegenkomen op de bekende torrent sites en dergelijke.

Nu de daadwerkelijke vraag: Op het moment doe ik het een beetje houtje touwtje... Ik ram op publish, de build start en er worden credentials gevraagd om het via ftp online te gooien.
Op dat moment pas ik een batchscript aan naar het laatste build/rev nummer en start ik dat batchscript.
Die moved een aantal unmanaged dll's (anders gaat het fout, wil ik wel uitleggen maar is nu niet relevant) en roept dotfuscator aan die het gedeelte met de licencecheck etc obfuscate.
De output files daarvan move ik terug naar mijn publishfolder en dan doe ik met mage een update op het app manifest die de files opnieuw enumerate.
Daarna die file opnieuw signen en dan nog eens met mage het deployment manifest updaten en signen.
Daarna nog eens de unmanaged meuk terugmoven.
Wanneer dat allemaal klaar is vul ik in Visual Studio mijn paswoord in en wordt de app alsnog gepublished.

Het voelt allemaal erg omslachtig.
Zijn hier mensen met hetzelfde probleem? Het moet toch makkelijker kunnen? Ik kan op het web nou niet echt geweldige oplossingen vinden.

Lekker op de bank

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Je kan er ook code voor schrijven die het ook kan, moet niet heel moeilijk zijn..

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:12
IK heb geen oplossing, maar hoe groot is het probleem eigenlijk echt voor je? Mis je veel inkomsten?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Om het jezelf makkelijk te maken zou je er voor kunnen kiezen om het obfuscaten te 'verstoppen' in een 'BeforePublish' msbuild target. Voorbeeld staat in tweede antwoord hier: http://stackoverflow.com/...obfuscation-for-clickonce

Skill is when luck becomes a habit.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Tijd voor een buildserver? je kunt sowieso een boel van die handelingen automatiseren.
Zet die unmanaged dll's in een svn repo en gooi ze na de build er overheen.

Je kunt ook project voor project bouwen en signen etc. etc.

Al de stappen die je beschrijf kunnen commandline uitgevoerd worden, dus kun je automatiseren.
Wijzelf gebruiken jenkins (jenkins-ci.com/org/ofzo) maar er zijn zat buildservers die goed werken (persoonlijk heb ik slechte ervaringen met TFS, omdat die allerlei dingen compleet anders doet dan je verwacht en er allerlei scripts gaan draaien die dingen doen waarvan ik niet weet wat. Dus vind ik heel ondoorzichtig.

This message was sent on 100% recyclable electrons.