Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop USB microfoon. Maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:49
Hallo,

Ik heb op dit moment een goedkope microfoon van 5 euro.
Er wordt op skype en teamspeak veel geklaagd over een ruis die bij mij vandaag komt.
Dit is dan ook waar ik voornamelijk mijn microfoon voor gebruik.

Ik wil graag een betere microfoon kopen, op internet zag ik dat de behringer c-1u een redelijke microfoon is.
toch word er veel geklaagd dat je redelijk hard moet praten om enigszins fatsoenlijke opnames te krijgen.
mijn vraag is of jullie hier enige ervaring mee hebben of een advies hebben voor een andere microfoon.

Ook denk ik dat een microfoon lang mee zal gaan dus misschien dat ik dan beter een betere microfoon kan kopen waar ik meer plezier van heb. Ik wil maximaal €100,- tot €150,- uitgeven aan de microfoon.

Als het verschil tussen die van 50 en die van 100 euro minimaal is ga ik natuurlijk voor die van 50.

Graag wil ik jullie meningen/adviezen hierover.

bvd
Bertus

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Gebruik je speakers?
Dat kan ook reden zijn van het 'ruis' dat de anderen horen.
Optie ruisonderdrukking al geprobeerd?

Die C-1U is een studio-mic, weet niet of je wel zoiets zou willen.
Heb je ook een standaard? Of ga je die de hele tijd vasthouden?

Teamspeak is voor games neem ik aan?
Waarom niet gewoon een desktop microfoon van Logitech of de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

Alles duurder dan €5,- en onder de €50,- zal gewoon goed zijn hoor.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
Als ik teamspeak gebruik zet ik altijd m'n headset op, misschien is dat ook een optie voor jou? Voor die 100 euro kun je een mooie (5.1) headset kopen.

• vliegendehommel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 15:47
Ik heb een Samson C01U en het is een prachtig ding! Heeft me maar 70 euro gekost en ben er erg blij mee!

Ik gebruik het vooral voor Skype en ook om screencasts op te nemen.

http://usbmicrofoon.nl/Samson-C01U.html

[ Voor 19% gewijzigd door vliegendehommel op 07-12-2013 21:27 ]

• janyksteenbeek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 12:36
Op het moment gebruik ik een Beringher C-1U. Perfect geluid!

http://www.bax-shop.nl/us...foon/product-details.html

• bwienke
ik gebruik inderdaad speakers omdat ik een koptelefoon niet lekker vind.
voor de microfoon wilde ik graag een "arm" kopen zodat ik hem makkelijk kan gebruiken en weer weg doen.

wat is het verschil tussen samson C01u en de behringer c-1u?

• vliegendehommel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 15:47
bwienke schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:09:
ik gebruik inderdaad speakers omdat ik een koptelefoon niet lekker vind.
voor de microfoon wilde ik graag een "arm" kopen zodat ik hem makkelijk kan gebruiken en weer weg doen.

wat is het verschil tussen samson C01u en de behringer c-1u?
De Samson C01U is kwalitatief beter en klinkt ook wat beter, als je echt wat geld wil besparen dan pak de Behringer, anders pak de Samson. Ik hoor ook van mensen dat de Behriner een stuk zachter gaat, waardoor je dus dichtbij op de microfoon moet zitten..

Als je wilt kan je ook een keer via Skype bellen om te horen hoe de Samson klinkt ;).

[ Voor 6% gewijzigd door vliegendehommel op 07-12-2013 22:52 ]

• bwienke
GIovanniK schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:51:
[...]

De Samson C01U is kwalitatief beter en klinkt ook wat beter, als je echt wat geld wil besparen dan pak de Behringer, anders pak de Samson. Ik hoor ook van mensen dat de Behriner een stuk zachter gaat, waardoor je dus dichtbij op de microfoon moet zitten..

Als je wilt kan je ook een keer via Skype bellen om te horen hoe de Samson klinkt ;).
Heb je enig idee welk maat schroefdraad/diameter de microfoon houder heeft en welke maat de "adapter?
ik probeer een eigen "arm" te maken en wil een moer hebben maar volgens mij is het een engelse maat.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 12:19
Vaak gebruiken ze 3/8-16 schroefdraad en soms 5/8-27 schroefdraad!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• bwienke
ik kon geen bouten krijgen met die maat schroefdraad bij de bouwmarkt (3/8 inch). ben naar een fietsenmaker geweest en die had nog een oude stang van stang van een fietspomp (jaja) liggen met de goede maat. hiervan heb ik het uiteindelijk gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9499/v6v9.png

hier het resultaat ook al zie je er niet veel van. maar ik kan nu op een arm van een lamp (de lamp heb ik eraf gehaald) mijn microfoon bevestigen en er zou ook een shockmount op kunnen.

[ Voor 46% gewijzigd door bwienke op 20-12-2013 23:55 ]

Pagina: 1