Mediastreaming i.c.m. Synology en Sony Bravia?

Pagina: 1
Acties:

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:14

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik ben al een tijdje een grote voorstander van de Synology NAS (heb zelf de DS212j) maar ik kamp toch echt met een probleem.

Via mijn Sony Bravia (pricewatch: Sony Bravia KDL-40Z4500) welke DLNA ondersteunt, wilde ik graag video's bekijken vanaf mijn NAS. Daarom besloot ik om mijn Sony Bravia te koppelen via het LAN netwerk zodat hij automatisch de NAS kon herkennen in het rijtje.

Nu kan hij op een prachtige en snelle wijze de foto's van mijn NAS prima uitlezen in HD kwaliteit, maar met de video's lukt het totaal niet. Mijn Sony Bravia ziet alle mapjes van de films wel, maar hoe dan ook kan hij geen films afspelen in .AVI of in het "Video_TS" formaat.

Wat betreft de muziek: ook muziek kan ik gewoon prima horen via de TV zonder moeite.
Ik gebruik Audio Station en Video Station. Tevens is Mediaserver geïnstalleerd.

Ik weet me geen raad met dit probleem. Wellicht één van jullie?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

_Arthur

blub

ViezeVis schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:48:
Ik weet me geen raad met dit probleem. Wellicht één van jullie?
Je TV kan niet zelfstandig een video bestand, .avi (of .mkv of whatever) afspelen: hij kan dat gewoon niet. Je zal een mediaplayer/htpc nodig hebben. Je Synology gaat hier ook niet bij helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 07-12-2013 21:19 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
_Arthur schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:19:
[...]

Je TV kan niet zelfstandig een video bestand, .avi (of .mkv of whatever) afspelen: hij kan dat gewoon niet. Je zal een mediaplayer/htpc nodig hebben. Je Synology gaat hier ook niet bij helpen.
Een Mediastreamer in dat geval?

Bijvoorbeeld: pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box
Of: pricewatch: Xtreamer Mediaplayer

Is het dan verplicht om een harde schijf erbij te nemen? Of kan hij dan verbinden met de NAS.

• mannegie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 15:22
Neem bv een AC Ryan PlayonHd mini. Heb ik ook, zit geen harde schijf in, via netwerk verbonden met nas en speelt hoegenaamd alles af.

Ben zeer tevreden over dit systeem, maar hoor ook goede verhalen over andere mediaplayers. Weet zo even geen namen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
mannegie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:06:
Neem bv een AC Ryan PlayonHd mini. Heb ik ook, zit geen harde schijf in, via netwerk verbonden met nas en speelt hoegenaamd alles af.

Ben zeer tevreden over dit systeem, maar hoor ook goede verhalen over andere mediaplayers. Weet zo even geen namen.
Helaas is de AC Ryan PlayonHD mini niet meer te koop, enkel 2ehands. Mocht je nog goede mediaplayers weten dan hoor ik ze graag :P. Maar het verbinden met de NAS moet je toch gewoon instellen? Moet je daarbij ook nog inloggen met een gebruikersaccount of dat niet.

Het wordt trouwens deze: WD TV LIVE

[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 07-12-2013 23:40 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 19:21
Ik heb hier ook een Sony Bravia tv (46NX700) en ik gebruik een Raspberry Pi met Rasplex als OS. Op de server draait Plex Server.

't Grootste voordeel van deze setup is dat ik de standaard afstandsbediening van Sony kan gebruiken. De Raspberry Pi verstopt achter de tv, geen aparte voeding nodig, gewoon via USB poort aangesloten, HDMI en UTP kabels erbij en klaar. :)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:20:
Ik heb hier ook een Sony Bravia tv (46NX700) en ik gebruik een Raspberry Pi met Rasplex als OS. Op de server draait Plex Server.

't Grootste voordeel van deze setup is dat ik de standaard afstandsbediening van Sony kan gebruiken. De Raspberry Pi verstopt achter de tv, geen aparte voeding nodig, gewoon via USB poort aangesloten, HDMI en UTP kabels erbij en klaar. :)
Het is inderdaad goedkoper, maar ik snap verder niks van het Raspberry gebeuren. Laat staan hoe je die OS erop zet etc.

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-01 11:06
http://www.ps3mediaserver...viewtopic.php?f=3&t=12387

Wat als je PS3 Media Server installeert op je synology?

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik heb hier maanden lopen klooien met DLNA en een Sony Bravia. De implementatie is om te huilen - soms werkt het, soms niet, sommige mediaservers herkent hij wel, sommige niet, vooral transcoderen (op een gigabit netwerk en een server met zát power) werkt echt heel erg slecht. Je kunt beter een losse mediaserver kopen, zoals hier ook al wordt gesuggereerd. DLNA werkt gewoon bagger :)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
koeny 3 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:34:
Ik heb hier maanden lopen klooien met DLNA en een Sony Bravia. De implementatie is om te huilen - soms werkt het, soms niet, sommige mediaservers herkent hij wel, sommige niet, vooral transcoderen (op een gigabit netwerk en een server met zát power) werkt echt heel erg slecht. Je kunt beter een losse mediaserver kopen, zoals hier ook al wordt gesuggereerd. DLNA werkt gewoon bagger :)
De DLNA functie op de Sony Bravia's zijn inderdaad wel een beetje om te huilen. Ik kan er foto's en muziek mee ophalen. Dat is niet echt iets waar ik me op had verheugt aangezien ik dat niet zou gaan gebruiken.

Ik heb de WD TV Live gekocht in de hoop dat deze zijn werk zal doen.

Daarbij is me het volgende nog niet heel duidelijk:
Verbinden met de NAS moet je toch gewoon instellen? Moet je daarbij ook nog inloggen met een gebruikersaccount of dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 08-12-2013 19:50 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dus. Inmiddels de WD-TV in huis en direct aangesloten. Werkt echt fantastisch. Helaas is de interface wat langzamer. Verder niet irritant.

Opgelost bij deze :)

Pagina: 1