Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een Sony Tablet S (SGPT113NL/S) aan het repareren voor een familielid. Het probleem is dat de tablet niet meer wil opstarten. Als de tablet opstart blijft hij hangen bij een zwart scherm waarop met witte letters "sony" staat. Volgens mijn familielid komt dit doordat de batterij leeg was geraakt tijdens een update.

Nou heb ik hetzelfde probleem ook gehad met mijn oude telefoon. Destijds heb ik de origele rom op de telefoon geladen via de downloadmode. Nu wou ik dit kunsje ook bij deze tablet proberen maar daarbij ben ik tegen een aantal problemen gelopen namelijk:

- De originele rom is niet te downloaden op internet. (Er staat op de site van Sony wel een link maar die werkt jammer genoeg niet meer. Ook ondersteunt cyanogenmod dit model niet)
- Hoe start ik de tablet op in downloadenmode?
- Zijn er customrecovery's beschikbaar voor dit model?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is en dat jullie me ermee kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Beetje jammer...

Graag hulp met uitleg geven ipv alleen het nummer van Sony posten.

[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 08-12-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je hier misschien iets aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515720 ?

Disclaimer: ik heb geen verstand van Sony tablets!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!
pven schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:31:
Heb je hier misschien iets aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515720 ?

Disclaimer: ik heb geen verstand van Sony tablets!
Ik ben via google ook op deze pagina gekomen maar mijn computer herkent de tablet niet ookal zijn alle drivers geïnstalleerd. Daarom kan ik dat tooltje ook niet gebruiken.
Is dat het nummer van Sony? Op de website kon ik geen nummer van een of andere helpdesk vinden.

Gr Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je niet een rom pushen met ADB commando's? Lijkt me overigens stug dat je kunt updaten als je batterij bijna leeg is? Bij Apple moet je minimaal 50% batterij hebben om te kunnen updaten, neem aan dat andere leveranciers iets soortgelijks hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:35:
Is dat het nummer van Sony? Op de website kon ik geen nummer van een of andere helpdesk vinden.
Ja. Bel ze maandag eens op. Je zal tientallen keren worden doorverbonden totdat je iemand aan de lijn krijgt die je wel kan helpen. Met een beetje geluk emailt hij/zij je de firmware gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:48:
Kun je niet een rom pushen met ADB commando's?
Ik kan dat proberen maar alleen heb ik dan één probleem: waar kan ik die rom dan vandaan plukken? Op de website van sony kan ik die niet downloaden. Ook custom roms als cyanogenmod ondersteunen dit model niet.
Trommelrem schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:13:
[...]

Ja. Bel ze maandag eens op. Je zal tientallen keren worden doorverbonden totdat je iemand aan de lijn krijgt die je wel kan helpen. Met een beetje geluk emailt hij/zij je de firmware gewoon.
Oké zal ik doen! In ieder geval bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

SkyStreaker

Move on up!

Je kan ook op XDA vragen om een dump, volgens mij.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:50:
Je kan ook op XDA vragen om een dump, volgens mij.
Kan ik natuurlijk ook ff proberen, bedankt!

EDIT: voor de geïnteresseerde, een linkje naar mijn thread

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 12:24 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

SkyStreaker

Move on up!

Accepteer wel een dump van iemand die d'r al een behoorlijk lange tijd zit met een shitload aan posts. Gewoon vanwege het feit, dat dat wat beter is te vertrouwen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1