[Wordpress] Verhuur website opzetten maar hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Hallo tweakers :)

Mijn vader heeft zelf 2 bungalows te huur en hiervoor heb ik zelf deze site in elkaar gezet.

Dit werkt prima, men kan een bungalow kiezen, kijken wanneer hij vrij is en reserveren via een formulier. Deze mail krijg ik in mijn mailbox, ik vul in de Wordpress admin-account de bezetting in en mijn vader stuurt het contract op etc. Werkt perfect :)

Nu werd ik gevraagd of ik voor een 14 bungalows en 10 eigenaren ook zoiets kon opzetten om hun verhuur samen te voegen als één collectieve ingang.

Nou, wil het best proberen natuurlijk, en in feite kan ik voortborduren op hetgeen ik voor mijn vader in
elkaar had gezet.. maar ik wil iets meer maar loop daarmee nu wel tegen een paar obstakels aan ..

Meerdere bungalows is geen probleem, pulldown menu met submenu functionaliteit zit standaard in Wordpress. Dus dat komt goed :)

De 10 verschillende eigenaren willen elk hun reserveringen ontvangen. Wordt al iets spannender..
Ik kan 10 formulieren maken met Contact Form 7 en elk naar het betreffende mailadres laten sturen, en de eigenaar handelt het verder af. Kan ook nog wel :)

De bezetting per bungalow moet zichtbaar zijn .. nou, daarvoor gebruik ik nu WP Simple Booking Calendar en kan hier net zo gemakkelijk 14 kalenders mee maken voor 14 bungalows .. ook geen punt :)

maar toen ...

Er komt een potentiële klant op de site en die wil in mei 2014 zien welke bungalows nog beschikbaar zijn :7

.. en nu??? :o

Dát red ik met het bovenstaande dus niet op. De kalenders zijn allemaal afzonderlijk, niet gekoppeld en dan nog ontbreekt een zoekfunctionaliteit!

Ik ben nu wezen kijken naar booking plugins en hotel thema's maar zie door de bomen het bos niet meer! Bovendien moet je ze vrijwel altijd kopen dus even ermee stoeien en mogelijkheden ontdekken valt tegen..

Een hotel-thema leek mij de beste methode, dan heb je wellicht alles in één. Een reserverings-engine met contactformulier en centrale zoek/agenda functionaliteit.

Had ik met http://www.roomjack.com op zich wel wat leuks gevonden, moet je ineens jouw domein naar hun toe verhuizen en hun hosting gebruiken voor een bepaalde maandelijkse fee en ze zetten hun logo boven jouw site .. nah, daar zit ik niet op te wachten!

Toen heb ik me zitten te verlekkeren op Soho Hotel - Responsive Hotel Booking WP Theme .. maar ik snap hun licensing verhaal niet. Volgens mij kan ik op zich voor $ 45 het thema kopen, dus dan valt het nog wel mee. :)

Op zich is er met een Hotel thema wel nog een ander probleem, want ze gaan uit van 1 reserveringsformulier waarop je de kamer(of bungalow nummer) invult en dan gaat alles naar 1 mailadres. Dit moet ik dan op zien te vangen en met rules die op de Bungalow in het subject de mail doorstuurt naar de betreffende eigenaar. Zoals je met Outlook zou kunnen doen .. maar die heb ik niet 24/7 draaien natuurlijk.

Een plug in dan .. bijvoorbeeld http://easyreservations.org ziet er heel top uit en biedt een 'beschikbaarheids check'! Echter, het formulier wat je ermee kon maken werd lelijk en versprong en ik kreeg dat ook niet snel beter. Ook de kalender is niet mooi .. een ander bijkomend probleem is dat dergelijke systemen vaak van huren per dag uit gaan, of zelfs per uur. Ik wil eigenlijk van vrijdag tot vrijdag of vrijdag tot zondag en maandag tot vrijdag kunnen definiëren. Op zich kan ik dat in een tekstuele toelichting ook wel afvangen, dan moet men zelf gewoon beter opletten wat men boekt..

Daarnaast moet de boeking op een gegeven moment op de site in een kalender zichtbaar worden. Liefst laat ik iedere eigenaar zelf zijn kalenders bijwerken, dan hebben ze het zelf in de hand en hoeft niet 1 persoon steeds daarmee bezig te zijn... maar als ik meerdere Wordpress users aanmaak kunnen ze opzich overal bij .. ik zie niet hoe ik dit tot hun pagina of hun kalender beperken kan ... :?

Red ik dit met Wordpress begin ik mij nu af te vragen??
Of moet ik me op Joomla storten of krijg ik dan precies hetzelfde?

If all else fails dan doe ik het gewoon op de beproefde manier zoals bij mijn vaders' site, maar alle extra functionaliteit is welkom! :)

Wie heeft nog wat tips voor me hoe dit aan te pakken? -O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

ing._Buttje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:26:
Toen heb ik me zitten te verlekkeren op Soho Hotel - Responsive Hotel Booking WP Theme .. maar ik snap hun licensing verhaal niet. Volgens mij kan ik op zich voor $ 45 het thema kopen, dus dan valt het nog wel mee. :)
Die kun je inderdaad voor 45 dollar kopen. De 2250 dollar moet je alleen betalen als jij het thema weer verkoopt.
Daarnaast moet de boeking op een gegeven moment op de site in een kalender zichtbaar worden. Liefst laat ik iedere eigenaar zelf zijn kalenders bijwerken, dan hebben ze het zelf in de hand en hoeft niet 1 persoon steeds daarmee bezig te zijn... maar als ik meerdere Wordpress users aanmaak kunnen ze opzich overal bij .. ik zie niet hoe ik dit tot hun pagina of hun kalender beperken kan ... :?
Je kunt rechten aanpassen met verschillende plugins.
Red ik dit met Wordpress begin ik mij nu af te vragen??
Of moet ik me op Joomla storten of krijg ik dan precies hetzelfde?

If all else fails dan doe ik het gewoon op de beproefde manier zoals bij mijn vaders' site, maar alle extra functionaliteit is welkom! :)

Wie heeft nog wat tips voor me hoe dit aan te pakken? -O-
Zoiets als dit moet je helemaal niet met plugins/thema's/etc. op willen lossen. Wat je krijgt is een grote brij aan plugins, die allemaal een stukje functionaliteit verzorgen. Als dan één van de plugins niet meer ondersteund word of een brekende update krijgt, valt je kaartenhuis in elkaar.

Ik weet niet hoeveel je zelf kan met PHP en dergelijke, maar wat jij wil moet je echt zelf gaan bouwen. Natuurlijk kun je het kant en klaar ook voor elkaar krijgen, maar daar zit zo ongelofelijk veel tijd in en dan heb je nog niet precies wat je wil hebben.