DiVX niet goed altijd afgebeeld op TV...

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Hallo,

Ik heb een GeForce 2MX kaart met TV-Out.
Ik heb TV-Out aangesloten op TV, en met een progje van NVidia (NVidia Full Screen Video Mirror Control) is het mogelijk om overlayd beeld (meestal films) direct naar je TV te sturen, zonder dat ik de resolutie van mijn monitor op 800x600 hoef te zetten. Ik kan dus gewoon films op TV zien (in fullscreen mode), terwijl ik op 1280x960 nog
door kan werken.
Verder staat de TwinView in Clone mode, en als ik geen programma draai, dat een overlay beeld genereerd, dan zie ik gewoon mijn computer desktop (in 800x600) op de TV. En als er wel een overlayd beeld gegenereerd wordt, dan schakeld de TV op fullscreen met dat beeld.

Maar er is iets vreemds aan de hand, ik heb een aantals DiVX films die niet in fullscreen mode op TV willen komen, ik blijf dus gewoon op de TV zien wat ik op de monitor zie.

Heeft iemand dit probleem ook? En weet iemand de oplossing?

PS: alle mensen die ik ken met een TwinView is het niet gelukt om die DiVX op TV af te spelen in fullscreen mode.

Thx,
DD

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb hetzelfde probleem met sommige Divx-en. Computer probeert naar fullscreen te switchen op de TV, maar na een keer of 5 a 6 krijg ik gewoon mijn desktop in beeld met daarin de mediaplayer.

Dat doet ie dus maar bij sommige Divxen.

Niemand die iets weet?

Overigens, ik draai nvidiaref 14.10, omdat de nieuwste drivers zowieso geen volledig beeld geven maar altijd een rand links en rechts overlaten. Met 14.10 gaat ie tot de rand van het TVscherm.

• Stefke
heb net nog even 21.83 geprobeerd:

bij de Divxen die dus onder 14.10 niet fullscreen willen probéért ie het nu niet eens, dat schakelen naar fullscreen. Er gebeurt helemaal niets - zoals ie bij 14.10 paniekerig ging schakelen - , ik hou gewoon de desktop met mediaspeler.

Bij de Divxen die het onder 14.10 wel goed doen, komt nu dus geen ECHTE fullscreen, maar een fullscreen die link en rechts zoŽn 4 cm beeld niet benut.

:(

Wat is er met die Divxen?

• Stefke
Niemand?

• Stefke
Nee