Ik zag deze game (ik weet hij is al oud) laatst staan en vroeg me af of dat nog een beetje leuk spel is......opinions please!!
Errug leuk.. je moet er alleen veel tijd aan spenderen, want het is errug moeilijk! Het is het meest realistische racespel wat ik ooit gespeeld heb. Je moet geen arcade freak zijn iig
Ahhhh Respect!
Grand Prix Legends is 3 jaar na release nog steeds de standaard wat racesimulaties betreft. Ik typ hier duidelijk simulaties, GP3 en F1-2000 en dat soort spul schaar ik dus niet onder de noemer simulatie>:)
Na aankoop van GPL (Free Record Shop?) moet je er wel enige patches op loslaten (oa voor D3D) maar dan heb je wel een sim met nog immer prachtige graphics (vooral de nieuwste add-on banen zijn prachtig) en realistisch wagengedrag.
Ikzelf rij mee in 2 leagues, waarvan ik er eentje samen met nog iemand anders organiseer. Site hiervan is te vinden op http://fgpll.racingleague.net . In het links-gedeelte van deze site staan genoeg verwijzingen naar add-ons en patches etc.
De andere League waar ik in rij is het Nederlands Grand Prix Legends Kampioenschap, en tot mijn grote vreugde heb ik daar afgelopen zondag mijn eerste race in gewonnen. Op Michigan pakte ik de winst met 1/10e voorsprong. Bijna de gehele Nederlandse top rijdt daar in mee, waarbij er enkelen tot de absolute wereldtop gerekend kunnen worden. Online racen rocks echt zwaar:)
Reden waarom GPL nooit echt een kassucces is geworden is denk ik 1) omdat het spel een erg erg hoge leercurve heeft. Verwacht niet dat je binnen een uur weet hoe je een bocht moet nemen. Dit is echt andere koek als GP3. Alle gamemagazines (van die jongens die in een paar uur een review moeten schrijven en met deadlines zitten; GPL beheersen duurt weken/maanden) beoordeelden GPL dan ook als 'te moeilijk'.
Ten tweede heeft het spel wagens uit 1967, het kan zijn dat F1-onwetenden dit niet echt aanspreekt. Deze wagens waren echter wel vrij licht, hadden knetterharde banden (geen grip) en vooral ook geen vleugels. En ja, ook toen haalden wagens al met gemak de 330kpu. GPL ligt tegenwoordig voor 15 piek in de grabbelbak bij de FRS. Zonde van de beste open-wheeled racesim ooit gemaakt (N4, die een geupdate versie van de GPL-engine heeft is net een tikkie beter, vooral wat het bandenmodel betreft).
GPL Rules. Zwaar.
/edit typo's
Grand Prix Legends is 3 jaar na release nog steeds de standaard wat racesimulaties betreft. Ik typ hier duidelijk simulaties, GP3 en F1-2000 en dat soort spul schaar ik dus niet onder de noemer simulatie>:)
Na aankoop van GPL (Free Record Shop?) moet je er wel enige patches op loslaten (oa voor D3D) maar dan heb je wel een sim met nog immer prachtige graphics (vooral de nieuwste add-on banen zijn prachtig) en realistisch wagengedrag.
Ikzelf rij mee in 2 leagues, waarvan ik er eentje samen met nog iemand anders organiseer. Site hiervan is te vinden op http://fgpll.racingleague.net . In het links-gedeelte van deze site staan genoeg verwijzingen naar add-ons en patches etc.
De andere League waar ik in rij is het Nederlands Grand Prix Legends Kampioenschap, en tot mijn grote vreugde heb ik daar afgelopen zondag mijn eerste race in gewonnen. Op Michigan pakte ik de winst met 1/10e voorsprong. Bijna de gehele Nederlandse top rijdt daar in mee, waarbij er enkelen tot de absolute wereldtop gerekend kunnen worden. Online racen rocks echt zwaar:)
Reden waarom GPL nooit echt een kassucces is geworden is denk ik 1) omdat het spel een erg erg hoge leercurve heeft. Verwacht niet dat je binnen een uur weet hoe je een bocht moet nemen. Dit is echt andere koek als GP3. Alle gamemagazines (van die jongens die in een paar uur een review moeten schrijven en met deadlines zitten; GPL beheersen duurt weken/maanden) beoordeelden GPL dan ook als 'te moeilijk'.
Ten tweede heeft het spel wagens uit 1967, het kan zijn dat F1-onwetenden dit niet echt aanspreekt. Deze wagens waren echter wel vrij licht, hadden knetterharde banden (geen grip) en vooral ook geen vleugels. En ja, ook toen haalden wagens al met gemak de 330kpu. GPL ligt tegenwoordig voor 15 piek in de grabbelbak bij de FRS. Zonde van de beste open-wheeled racesim ooit gemaakt (N4, die een geupdate versie van de GPL-engine heeft is net een tikkie beter, vooral wat het bandenmodel betreft).
GPL Rules. Zwaar.
/edit typo's
Ik had al zo'n gevoel dat je niet lang op je zou laten wachten Lister
Alles nog op de rails met FGPLL3?
Prima
Vanavond Goodwood. Heerlijke baan:)
Vanavond Goodwood. Heerlijke baan:)
Ik heb van de week de demo gedownload, omdat iedereen er hier zo lyrisch over was, maar die demo liep alleen in software, hij crashte, en de auto knalde gelijk tegen de vangrail.
Ik wil dit spel echt een tweede kans geven, maar is er een manier om die demo een beetje redelijk aan de gang te krijgen in D3D?
Ik wil dit spel echt een tweede kans geven, maar is er een manier om die demo een beetje redelijk aan de gang te krijgen in D3D?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Emmm
Nee
De demo werkte bij mij enkel onder Win95. Verder had de demo nog ernstige flaws. Weet ook niet zeker of de D3D-patch hier wel op werkt.
Hij ligt voor 15 gulden bij de Free Record Shop in de grabbelbak.
Hmmz, nee wacht s..
Nee
De demo werkte bij mij enkel onder Win95. Verder had de demo nog ernstige flaws. Weet ook niet zeker of de D3D-patch hier wel op werkt.
Hij ligt voor 15 gulden bij de Free Record Shop in de grabbelbak.
Hmmz, nee wacht s..
Ben net bij FRS geweest, ze hadden hem niet...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ben net ook bij de Free Record Shop geweest en daar hadden ze 'm, alleen het is niet de versie met een doos, dus hij staat dus tussen de rest van de goedkope spellen.
Was F14,95.......
Ik heb 'm net even geinstalleerd, patches overheen gegooid, m'n wielen gecustomized (onder die ferrari en lotus zitten nu echt vette hotrod velgen
). Nu heb ik de afgelopen dagen GP3 zitten spelen, en ik vindt dat dit spel (het is 3 jaar oud) er veel mooier uitziet, alles gaat veel vloeiender (ook in replays).
Alleen heb ik op het moment nog geen stuurtje
, dus die ga ik morgen even halen. Overigens gewoon die Thrustmaster modena zonder FF, was geloof ik 130 piek bij correct.......als ik die heb ga ik eens flink oefenen, want het is zeker een pittig spelletje.......
Was F14,95.......
Ik heb 'm net even geinstalleerd, patches overheen gegooid, m'n wielen gecustomized (onder die ferrari en lotus zitten nu echt vette hotrod velgen
Alleen heb ik op het moment nog geen stuurtje
ZIJn hier nog mensen die leuke links hebben voor dit spel.
Bijv ANdere banen ,auto s of wat dan ook .:)
Bijv ANdere banen ,auto s of wat dan ook .:)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
http://www.noctua.f2s.com/links.htm
Staan er echt SUPERVEEL, check voor wielen
http://members.fortunecity.com/nytehh/index.html daar heb ik er een aantal hele mooie vandaan.......
Staan er echt SUPERVEEL, check voor wielen
http://members.fortunecity.com/nytehh/index.html daar heb ik er een aantal hele mooie vandaan.......
Van http://www.slottweak.com/gplintro.htm :
2.3 Setting up a force feedback wheel
GPL version 1.2.0.1 supports force feedback when using a suitably equipped wheel. To enable force feedback, you first need to locate the file core.ini. This is found in the directory where GPL was installed (by default C:\Sierra\GPL). When you have found this file using Windows Explorer, double click on it to edit it. Add the following information to the file to enable force feedback:
[ Joy ]
allow_force_feedback = 1
force_feedback_damping = 2.0
force_feedback_latency = 0.02
max_steering_torque = 200.0
The numbers shown above are the ones I use for my Act Labs Force RS. They are very much a personal setting and require a lot of experimentation to get right. GTX_SlotCar includes an explanation on setting these numbers here.
2.3 Setting up a force feedback wheel
GPL version 1.2.0.1 supports force feedback when using a suitably equipped wheel. To enable force feedback, you first need to locate the file core.ini. This is found in the directory where GPL was installed (by default C:\Sierra\GPL). When you have found this file using Windows Explorer, double click on it to edit it. Add the following information to the file to enable force feedback:
[ Joy ]
allow_force_feedback = 1
force_feedback_damping = 2.0
force_feedback_latency = 0.02
max_steering_torque = 200.0
The numbers shown above are the ones I use for my Act Labs Force RS. They are very much a personal setting and require a lot of experimentation to get right. GTX_SlotCar includes an explanation on setting these numbers here.
GPL is zelfs nog de standaard wat FF bij Racegames betreft. Hele goede FFB effecten
Waar kan ik dit spel vandaag de dag nog kopen? Bij de FRS staat ie voor € 0,99 , maar is alleen niet meer leverbaar...........
Wie kan mij helpen...............
Wie kan mij helpen...............
Too many freaks, not enough circuses!
In Grand prix Legends staan ook wel ergens tips om het spel nog te vinden. (Laatste pagina's).
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het schijnt nog bij sommige FRS in de budgetbakken te liggen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.