Ik heb een Areca 1160 RAID kaart en ik wilde de firmware updaten om met 4 TB disks om te kunnen gaan.
Echter heeft er een probleem opgetreden tijdens het flashen. Ik had de kaart een vrij IP gegeven dacht ik, echter op dit IP zat ook nog een ander device. Hierdoor zijn waarschijnlijk de firmware-files niet goed overgezet want tijdens het booten zegt de kaart:
Echter reageert daar verder niets op, ik kan wel met ESC verder gaan met booten.
Ik heb geprobeerd om via FreeDOS met nflash de firmware te updaten, echter doet deze tools niets. Hij blijft hangen op de file lijkt het wel.
Nu wilde ik proberen om via linux cli te updaten alleen hier moet de kaart worden herkend, en je raadt het al natuurlijk:
Hoe krijg ik die firmware weer in de kaart? Iemand tips?
Echter heeft er een probleem opgetreden tijdens het flashen. Ik had de kaart een vrij IP gegeven dacht ik, echter op dit IP zat ook nog een ander device. Hierdoor zijn waarschijnlijk de firmware-files niet goed overgezet want tijdens het booten zegt de kaart:
FW detected: **SDRAM 1st 128K error** No BIOS disk found. RAID controller BIOS not installed! Press <Tab/F6> to enter SETUP menu. 5 second(s) left <ESX to skip>..
Ik heb geprobeerd om via FreeDOS met nflash de firmware te updaten, echter doet deze tools niets. Hij blijft hangen op de file lijkt het wel.
Nu wilde ik proberen om via linux cli te updaten alleen hier moet de kaart worden herkend, en je raadt het al natuurlijk:
arcmsr8: wait 'get adapter firmware miscellaneous date' timeout
[ Voor 9% gewijzigd door LauPro op 10-12-2013 15:26 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!