Aldi PC 11/12 goede deal?

Pagina: 1
Acties:

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-11 15:56
Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe allround PC, en ik kwam het volgende aanbod tegen:

Aldi PC van 11-12, voor 799 euro.

http://www.aldi.nl/aldi_p...d_8874_48_5_694_7176.html

PC SSD Pro Medion MD 8874

- Intel Core i5-4570 processor met 3.2 GHz en
6 MB Smart Cache
- NVIDIA GeForce GTX 760 met 1536 MB
- 1 TB harde schijf
- 128 GB SSD
- 16 GB SDRAM werkgeheugen op 1600 MHz
- inclusief alle gebruikelijke connectiviteit als HDMI, USB 3.0,
WiFi, Gigabit LAN en CD/DVD

▪ Inhoud verpakking
• Bedraad toetsenbord & muis
• Netsnoer
• Recovery-DVD voor Windows 8.1
• Ondersteunings-DVD
• Snelstartposter

Nu vraag ik me af of dit een goede deal is, en of er geen addertjes onder het gras zitten. Ik zag zelf al dat er maar één USB 3.0 poort is en dat de rest 2.0 is, maar hier kan ik mee leven.
Zijn er verder nog minpunten denken jullie?
Zou de voeding en koeling van dit apparaat bijvoorbeeld adequaat zijn?
En zouden de gebruikte componenten zoals de RAM, HDD en SSD niet traag zijn ofzo?

Bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Loop eens door de http://tweakers.net/pricewatch/ heen en klik zelf even een PC met soortgelijke specs in elkaar. Dan weet je snel genoeg of het een goede aanbieding is :)

• Marco1234
Bedankt!

Ik heb de indruk dat het qua rauwe hardware prijs verhouding redelijk snor zit. Medion is een prijsvechter en als ze een pc of laptop aanbieden bij de Aldi, is die vaak nog eens 100 euro goedkoper dan wanneer hij even later in hun webshop verschijnt.

De gegevens die ik lees zien er fantastisch uit. Ik maak me meer zorgen over de gegevens die ik niet lees. Zoals welke voeding erin zit, hoeveel fans de kast heeft, hoe de airflow van de kast is, hoe snel of traag de gebruikte RAM, SSD en HDD zijn, dat soort dingen weet je.
Ik hoop dat iemand er een licht op kan schijnen of een mening / inschatting kan geven.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:54

Thomg

Aww yiss

In de Pricewatch kan je een ietwat superieure pc samenstellen, maar de medion is "by no means"slecht qua prijs/kwaliteit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 154,90€ 154,90
1Asus B85M-E€ 66,50€ 66,50
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 279,-€ 279,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 32,52€ 32,52
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,89€ 58,89
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,64€ 139,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,45

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Soortgelijk in de pricewatch:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1ASRock H81M-DGS€ 40,80€ 40,80
1PNY GeForce GTX 760 2GB€ 199,99€ 199,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,99€ 51,99
1Cooler Master N200 Closed€ 35,70€ 35,70
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit€ 78,05€ 78,05
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business€ 6,90€ 6,90
1Logitech B110€ 5,95€ 5,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 105,55€ 105,55
1XFX Pro 450W v2€ 42,54€ 42,54
1Sandisk Solid State Drive 128GB€ 72,89€ 72,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,26

Opzich geen slechte deal, met de goedkoopste onderdelen kom je nét wat duurder uit.

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 11:35
Over het algemeen een goede deal alleen veel onbekende factoren, van welk merk zijn de voeding, het moederbord en het interne geheugen? En ik vraag me ook af of je echt 16 gb nodig zult hebben? Met zelfbouw kun je een wat 'persoonlijker' systeem neerzetten.

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
Het probleem met niet zelfsamengestelde pc's vind ik dat je inderdaad niet de voeding en dergelijken weet. De meeste (inclusief deze) pc's krijg je zelfgebouwd wel voor dezelfde prijs, maar je kunt het zelf beter afstellen en onnodige dingen weglaten/op besparen. Dan nog, het is geen slechte deal, alleen ben ook ik niet een fan van een onbekende voeding. Kan het zo snel ook niet op de website vinden.

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 16:49
Denk zelf ook aan deze deal. Gaat iemand anders hem nog kopen? Hoe erg is het als de koeling en moederbord niet super zijn, maar zeg gemiddeld?

Is die videokaart met 1,5 gb voldoende voor high settings op HD?

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 19:41
JSTSSM schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:43:
Denk zelf ook aan deze deal. Gaat iemand anders hem nog kopen? Hoe erg is het als de koeling en moederbord niet super zijn, maar zeg gemiddeld?

Is die videokaart met 1,5 gb voldoende voor high settings op HD?
Ligt een beetje aan de game die je wilt spelen. De videokaart die medion erin heeft gezet is een redelijke kaart. De meeste games zullen er wel op draaien (met uitzondering van de hele zware)

zie ook: PassMark

[ Voor 9% gewijzigd door SuperSjoerd op 10-12-2013 08:53 . Reden: extra informatie ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• JSTSSM
Kunnen jullie mij een aantal webwinkels aanraden waar je voor een goede prijs/kwaliteit deze Medion pc zelf kan samenstellen? Dan heb ik tenminste zelf invloed op de kwaliteit van koeling en moederbord.

Many Thx! _/-\o_

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 18:40
Mijn vorige PC was een Medion van de Aldi. Ook een zeer goede prijs/hardware verhouding, maar het was toch ook wel duidelijk dat er ook bezuinigt was op enkele dingen. Dit was echter wel 4-5 jaar geleden, ik weet niet hoe het nu is.
Een voorbeeldje daarvan was dat er in de case geen fans zaten. Niet eens 1, geen enkele luchtcirculatie behalve de overdruk die het videokaartje met zijn eigen enkele fan de kast induwde. Om die reden oververhitte deze PC dan ook als ik spellen probeerde te spelen.
Waarschijnlijk is er ook sterk bezuinigt op de voeding, en alhoewel ik daar geen problemen mee heb gehad is dat zeer gevaarlijk.

• wolter94
  • Laatst online: 14-12 18:19
Goedemorgen,

4 maanden geleden heb ik een computer via de medion website gekocht, deze: (dit is een externe site, niet die van Medion omdat Medion de pc er niet meer heeft opstaan.) Maar wel identiek dezelfde computer
http://icecat.us/p/medion...+PC+P5333+F-18484136.html.

Maar over de kwaliteit van DEZE pc:
1. er zit alleen een processor koeling op, verder helemaal geen fans. Alleen een stukje 'gaas'
2. er zit een GTX 660 in, maar dit is een OEM versie dus 1.5 GB, waarmee je verder niets mee kan, qua overklokken etc.
3. de ssd die er in zit is van het goedkoopste kwaliteit/prijsklasse
4. de knoppen etc. druk je zo kapot
5. na 2 weken is de harde schijf gecrashed, kon ik 'm opsturen, en kreeg ik 'm pas 2 weken later weer terug... verder was de communicatie van Medion uitermate SLECHT.
6. bij mij was de voeding ook niet bekend, gebeld naar Medion maar zelfs hun konden er niets over zeggen, dus toch maar de gok gewaagt en 'm aangeschaft maar de voeding is 430W als ik het goed heb; dus dat is volgens mij goed genoeg.
7. deze pc deed niet aan mijn verwachtingen dus ik heb 'm alweer te koop staan, en ga er nu zelf 1 samenstellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Wolter94.

[ Voor 1% gewijzigd door wolter94 op 10-12-2013 11:29 . Reden: verduidelijking van sommige woorden. ]

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:25
Bij mij op de opleiding (ict beheer) is men niet zo te spreken over medion, verschillende studenten hebben een medion laptop en hebben er al verschillende problemen mee gehad waarvoor die terug gestuurd moet worden. Iemand in mijn familie heeft een medion desktop, daar heb ik nog geen klachten over vernomen.

• JSTSSM
Zijn die Medion desktops echt zo slecht? Naar mijn weten verkopen ze die dingen al jaren. Als ze echt zo slecht zouden zijn, dan zou toch bijna niemand ze meer kopen?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:30

P_Tingen

omdat het KAN

Voordeel van aanschaffen bij de Aldi is dat die nooit lullig doen over terugbrengen. Dus je kan hem kopen, bekijken en als hij toch tegenvalt terugbrengen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:19
Ik heb zelf ervaringen met meerde Medion PC's en daarover kan ik het volgende zeggen:
- Koeling is ruk. Kasten vrij dicht, alleen een fan op GPU en CPU, meestal maar mogelijkheid om nog één out fan te monteren
- Voedingen van matige kwaliteit
- Ze stoppen gerust 5400RPM HDD's erin
- Moederbord van onbekende fabrikant, die zelfs soms niet eens terug te zien is op de website (mijn Medion PC had bijvoorbeeld een CPU met IGP, maar op het moederbord zaten geen video-aansluitingen)
- Knoppen en switches niet heel stevig
- Hoogglanszwart is vragen om stof, krassen en haren
- RAM is meestal van Samsung
- Bijgeleverde accessoires zijn dramatisch (toetsenbord met RSI garantie, muis zo licht als een veertje, speakers vergelijkbaar met de gemiddelde smartphone op standje luid)
- Case niet mooi afgewerkt, cablemanagement drama
- Onderdelen zijn soms flink uit balans (over het algemeen high-end CPU tegenover droevige GPU of omgekeerd)

Verwijderd

* heb me bedacht.. toch liever een I7 8)

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 21:45 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze net gekocht maar laat de doos nog even dicht... hoop eerst op iemand hier die hem ook heeft en hem wel open wil maken :)

Vraag me af waarom de 760 altijd eigenlijk minimaal 2Gb heeft en deze 1,5...weer een aparte versie oid.?
En de SSD? Mobo? Ben ook benieuwd naar de voeding, kan ik hier bijvoorbeeld mijn Bluray brander bijstoppen uit mijn oude pctje?

Voornaamste reden, draait deze setup BF4?

• SuperSjoerd
  • Laatst online: 22-10 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:46:
[...]
Het draait wel, alleen Full HD Ultra denk ik dat hij niet zo leuk gaat vinden.
Laat vooral weten hoe het draait zodat andere mensen hun keuze daarop kunnen baseren.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:46:
Hallo,

Ik heb deze net gekocht maar laat de doos nog even dicht... hoop eerst op iemand hier die hem ook heeft en hem wel open wil maken :)

Vraag me af waarom de 760 altijd eigenlijk minimaal 2Gb heeft en deze 1,5...weer een aparte versie oid.?
En de SSD? Mobo? Ben ook benieuwd naar de voeding, kan ik hier bijvoorbeeld mijn Bluray brander bijstoppen uit mijn oude pctje?

Ja, dat doet Medion vaker, afwijkende kaarten. Zo zat er in de mijne een HD5670 met afwijkende koeler en afwijkend RAM. Mobo passen ze ook wel eens aan, is echt geen variant die je bij wijze van spreken bij MyCom uit het schap trekt. Blu-ray brander zal er wel in passen, je kunt er wel vanuit gaan dat er extra SATA poorten op het mobo zitten. Mocht de voeding krap in kabels zitten, kun je altijd een molex splittertje gebruiken.

Verwijderd

hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik hem denk ik ga retourneren...

Van mijn oude setup is de kast nog prima, de voeding idem. De HDD is prima als extra disk in te zetten en uiteraard heb ik DVD/Bluray brander ook al.

Al met al als ik dus op diverse sites de onderdelen bekijk die ik zelf kies kom ik nu op 700 euro uit.. deze kan ik prima in de huidige setup zetten. Oude shizzzz eruit en nieuwe erin en voila...

hmmm what to do....

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:25
Terug met die medion meuk en zelf bouwen! :)

Verwijderd

thank you kind sir ;)

Maar niemand die dat ding al even aangezet heeft en ons wil vertellen wat er in zit?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12 13:08

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:49:
thank you kind sir ;)

Maar niemand die dat ding al even aangezet heeft en ons wil vertellen wat er in zit?
Wat er in zit staat op de doos. Verder krijg je allemaal OEM-meuk, die verder niet interessant is (niet qua drivers, niet qua support) en zonder 'extra's' (geen of slechte koeling, voeding met rare form-factor of lage voltages ed..)

Ik zou het wel weten als ik jou was. Maar om zeker te zijn, doe je gewoon je doosje open toch? 8)7

• BazerK
  • Laatst online: 22:46
5 generaties Medions gehad in het verleden. (nu zelfbouw pc's met meer eigen keus hardware)
Erg goede prijs/kwaliteit verhouding waar een bovengemiddelde gebruiker jaren lang mee vooruit kan.
Garantie/service erg goed. Bij problemen wordt de pc (op hun kosten) opgestuurd, gerepareerd en weer geleverd. (tip: doos bewaren)
Vergeet niet dat er een geregistreerde Windows versie bij de prijs in zit, OEM versie zit toch ook gauw op 130€ (pro versie) ofzoiets.
Wordt vaak in het de uiteindelijke prijs over hardware vergelijk discussie helemaal "vergeten"?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Verwijderd

Nou, heb het geval eens open gemaakt. Dit zit erin mensen

Voeding: 450Watt FSB Fortron/Source
Koeler CPU van AVC
SSD: Toshiba THNSNH128GCST
HDD: Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm
mem: Elixir 2x8Gb 2Rx8, geen koeling erop, gewoon DIMMetjes.
Video: GTX760 van MSI waarschijnlijk, vreemd dat er op de site van MSI wel een identieke 760 staat maar gewoon met 2GB geheugen?
Mobo: Microstar MSI MS7848

Al met al dus terugbrengen ben ik bang....wat vinden jullie...

En hebben andere al wat ermee gedaan? Ervaringen?

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Ik ben ook bezitter geweest van 2 medion pc's. Eentje waar ik nog een paar onderdelen van gebruik, maar ik heb nooit problemen gehad met medion. Foxtron voedingen zijn zeker niet slecht.

Op het moment van upgraden kun je tegen problemen aanlopen, maar qua koeling etc ben ik altijd tevreden geweest.

Toch met alles wat ik nu weet raad ik je toch aan lekker alles zelf te bouwen. Is nog leuk ook!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Medion maakt best leuke computers voor mensen die toch een leuke prijs/prestatie willen hebben maar geen zelfbouw willen.

Je zou met dat ding ook wel redelijk kunnen gamen, maar bij een zelfbouwer kun je toch wat meer schuiven met componenten. Zo kun je een FX-8320 nemen en een wat zwaardere videokaart, waardoor je in de meeste games toch betere prestaties hebt.

People as things, that’s where it starts.

• KubikNL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 15:23
Heb deze gekocht. Prijs/kwaliteit vind ik goed, dit wordt mijn derde Aldi PC.
Speel BF4 op Ultra, geen problemen.

Heb in het verleden wel eens grafische kaarten en voeding vervangen. Zoals bij mijn vorige Core2duo Medion PC. Gaf geen problemen. Heb ruim 6 jaar met de oude gedaan.

Deze prijs is naar mijn mening redelijk scherp gezien software en garantie die bij de prijs zit inbegrepen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 16:37
Als je voor even veel geld (zie 1e pagina) zelf een vergelijkbare pc kunt samenstellen met wél allemaal kwaliteitsonderdelen (die je altijd makkelijk weer kunt verkopen op tweakers in geval van upgrade)... tja. Dan kun je er lang en breed over lullen, maar het antwoord ligt volgens mij vast.

Is dit een goede deal?

Voor de gemiddelde consument: Ja.
Voor de gemiddelde Tweaker: Nee.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-12 22:34
Heb zelf ook jaren lang een medion PC gehad, maar zoals EvaluationCopy zegt, neemt de gemiddelde tweaker hier geen genoegen mee, maar voor de doorsnee consument is het een 'leuke' deal.

Er word gewoon flink bezuinigd op bepaalde onderdelen.

- Slechte kwaliteit voedingen
- Zeer simpele moederboards met weinig uitbreidingsmogelijkheden
- Geen fans
- Low-budget HDD's & Ram
- OEM videokaarten met zoals hierboven al ergens beschreven, geen OC mogelijkheden of wat dan ook.

Als je niet veel eisen stelt aan je PC en je wilt verder geen gedoe hebben dan is dit wel een leuke actie. Ik neem zelf geen Medion meer, ik bouw tegenwoordig toch liever zelf een PC met kwaliteit onderdelen zodat ik ook weet wat er precies in zit.

• Marco1234
Ik heb hem intussen al weer een maandje.

Prima PC.

Alles wat Infidel erover zegt, is waar.

De kast heeft geen fans. Wel is het geheel 'boeren slim' ontworpen, om toch voor voldoende koeling te zorgen. er zit een verlengstuk op de CPU koeler, zodat hij zijn lucht van buiten de kast haalt.
De voeding is ingebouwd in de kast, tegen het plafond, en is een simpele printplaat met een ventilator die er van onderen tegen blaast. Die ventilator trekt op die manier ook lucht door de rest van de kast heen. De HDD en de SSD zijn op afstand geplaatst van de rest van de interne componenten, om zo de hitte te verdelen.

De lucht die de kast uit wordt geblazen, is nooit echt warm; de eenvoudige koeling lijkt voldoende te zijn. Alleen de videokaart koeler blaast warme lucht weg.

Over de prestaties heb ik geen klagen. De SSD zal vast wel eenvoudig zijn, maar die ene seconde langer of korter booten zal mij een zorg zijn. Hij start gewoon in enkele seconden op, klaar. De BIOS starttijd was toen ik hem net had 5,5 seconden. Ik vind een SSD een vereiste voor een nieuwe PC, maar zelfs de simpelste SSD is zo snel dat de onderlinge verschillen mij kruimelwerk lijken.

World of Tanks draait bij 900p prima op ultra. Mijn frame rates zijn 60 tot 100.

CoH 2 op high is ook vloeiend.

Ook bij urenlange game sessies zakken de prestaties hier niet in. Gelukkig, want ik was bang dat de boel door hitte zou gaan throttelen, maar hier merk ik dus niets van.

Er zijn maar 2 dingen die ik echt minder goed vind, en dat zijn de aansluit mogelijkheden en de audio kwaliteit.

Er zijn maar 4 usb aansluitingen aan de achterkant. Dit is voor mij precies voldoende; muis, toetsenbord, printer, externe HDD.

De audio aansluiting is ook eenvoudig; verwacht geen toslink, of zelfs maar de mogelijkheid om 5.1 aan te sluiten.

De audio kwaliteit vind ik matig. Nu was ik met mijn vorige PC met een losse creative geluidskaart misschien verwend, maar dit is voor mij wel een stap achteruit.

Een leuk weetje is trouwens dat Medion PC's die je via de Aldi koopt, WiFi hebben ingebouwd, en Medion PC's die je via de Medion site besteld, dit niet hebben.

De meegeleverde muis is prima. Het meegeleverde toetsenbord is matig.

Al met al ben ik erg tevreden, al zal ik mogelijk nog een geluidskaart inbouwen als dit technisch mogelijk is. Ik denk dat als je zelf een PC in elkaar zet, je hem al snel gaat 'over enigineeren', en wat je bespaart aan het zelf in elkaar zetten, besteed aan onnodige surplus aan koeling, voeding etc. Voor mij is dit gewoon een scherpe deal.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:31
Als er b.v een vrij PCI slot is dan is een extra geluidskaart zeker een mogelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-01-2014 08:05 ]

• Marco1234
bedankt willow! een vriend van mij is vrij handig; wanneer hij weer eens hier is, zal ik vragen of we de geluidskaart van mijn oude pc over kunnen zetten.

• Marco1234
ik heb trouwens de ssd nog even geresearched; lees en schrijfsnelheid is ongeveer gelijk op 450 tot 500 mb sec. alleen de samsung evo 840, pro 840 hebben echt hogere passmark scores; prima spul!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:31
Zal wel goedkomen dan ? Maak anders een duidelijke foto van je moederbord en plaats deze via b.v snag.gy
Pagina: 1