Javascript werkt niet in IE11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik heb hier een laptop met Windows 7 64bit die eigenlijk helemaal correct werkt.
Behalve dat bij Internet Explorer 11 het Javascript totaal niet werkt.

Ik heb om te testen de volgende webpagina gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <title>Javascript checker</title>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=ISO-8859-1" >
    <style>
        div {
            position: fixed;
            left: 20px;
            top: 20px;
            background-color: #EEEEEE;
            width: 200px;   
            margin: 16px;
            padding: 16px;
            font-weight: bold;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div>
        Checking Javascript:<br><br>
        <script type="text/javascript">
            document.write('<div style="z-index: 30; color: #00CC00">Javascript is enabled.</div>');
        </script>
        <noscript>
            <div style="z-index: 20; color: #CC0000">
                Javascript is disabled.
            </div>
        </noscript>
        <div style="z-index: 10; color: #CC0000">
            Javascript is not working!
        </div>
    </div>
</body>
</html>

Als ik deze webpagina open staat er "Javascript is not working!" en dat is dus niet goed. Maar, Javascript staat wel aan, want anders had ik de melding "Javascript is disabled." moeten krijgen.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
  • Alle updates van Windows installeren. (Er stond toen nog IE10 op, met het zelfde probleem.)
  • Alle browserinstellingen en geavanceerde instellingen hersteld.
  • Alle tijdelijke bestanden, en ook de tijdelijke internetbestanden verwijderd.
  • Firefox geïnstalleerd. :) Daarop werken de websites wel goed.
  • Volledige Checkdisk laten uitvoeren.
  • IE11 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
  • Met AntiMalwareBytes de computer laten scannen.
  • Met McAfee de computer gecontroleerd.
  • McAfee van de computer verwijderd. :+ En AVG Free erop gezet en daarmee de computer laten scannen.
  • Met Process Explorer de dll-files bekeken, en gecontroleerd of deze de zelfde versie hebben als op mijn eigen computer waar IE11 wel goed op werkt.
  • MicrosoftFixit50195 uitgevoerd.
  • BrowserRepairTool geïnstalleerd en uitgevoerd.
Na elke actie heb ik natuurlijk Windows opnieuw opgestart, maar na elke stap werkte Javascript nog steeds niet. :(

De oplossing om voortaan een andere browser te gaan gebruiken en/of Windows opnieuw te installeren heb ik zelf ook al bedacht, maar voor nu wil ik eigenlijk wel zelf wel weten en uitzoeken waarom in IE11 het Javascript niet meer werkt.

Heeft iemand nog tips om uit te proberen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

ralpje

Deugpopje

Staat Javascript wel ingeschakeld? Aan de hand van de foutmelding zou je zeggen van wel, maar niets is uitgesloten natuurlijk ;)

How to enable JavaScript in a web browser?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Dit al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F3sxmdF.png

en anders kan je nog sfc /scannow proberen om te kijken of er corrupte systeem bestanden zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon op 07-12-2013 14:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik weet niet meer zeker of ik sfc /scannow op deze laptop had gedraaid. Ik heb hem voor de zekerheid nog eens laten draaien, maar heeft helaas niets gevonden.

Standaard staat Javascript voor een lokale webpagina uit, en staat onderin het scherm de melding "Deze webpagina wordt door Internet Explorer beperkt in het uitvoeren van scripts of ActiveX-besturingselementen.". In dat geval staat er in mijn webpagina de tekst "Javascript is disabled.".
Als ik op de knop "Geblokkeerde inhoud toestaan" klik, veranderd te tekst in "Javascript is not working!".

Dit heb ik inmiddels ook nog geprobeerd:Op verschillende websites wordt Systeemherstel aangeraden, maar aangezien het probleem al een flinke tijd al bestaat is er geen herstelpunt meer van de datum waarop Javascript nog werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wat heb je aan virusscanners/firewalls geïnstalleerd staan? Heb je al geprobeerd die allemaal te uninstallen? Kijken of dat wel werkt... als dat ook geen effect heeft denk ik toch dat een reinstall het snelst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Er stond er eerst McAfee op en later AVG Free. Aangezien deze en AntiMalwareBytes ook helemaal niets vond en de rest van de laptop goed werkt (snel ook), heb ik de AVG ook verwijderd en staat er op dit moment geen virusscanner geïnstalleerd. Zolang ik alleen mijn interne testwebsite aanroep weet ik zeker dat er geen extra virus bij komt.
Ik gebruik verder gewoon de standaard Windows Firewall. Daarvan heb ik ook de standaardwaarden hersteld, maar dat heeft verder geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

ralpje

Deugpopje

Heb je de url al eens aan trusten sites toegevoegd, puur om te testen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Onbekend schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:32:
Ik weet niet meer zeker of ik sfc /scannow op deze laptop had gedraaid. Ik heb hem voor de zekerheid nog eens laten draaien, maar heeft helaas niets gevonden.
[...]
Je kan ook nog in Powershell "Repair-WindowsImage -Online -RestoreHealth" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Hoe test je deze pagina? Run je dit via een lokele web server of open je het bestand direct in de browser. In het laatste geval wordt JS standaard niet toegestaan zover ik weet. Probeer het is via een lokale web server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
@ralpje:
Ik heb de url ook al aan de vertrouwde websites toegevoegd, en ook alle beveiligingsinstellingen op z'n laagst gezet, maar niets hielp.

@Cealorum:
Dat is gewoon een soort backup terugzetten, en daarmee past hij ook andere programma's aan. Dat doe ik dus liever niet.

@mrFoce:
Ik test hem niet via een lokale webserver, en dubbelklik gewoon op het bestand om hem te openen.
Als ik het bestand op mijn eigen pc met IE11 open werkt het wel goed, want na het toestaan van de geblokkeerde inhoud geeft hij bij mij netjes "Javascript is enabled." aan. Als ik ditzelfde op de laptop doe, dan staat er "Javascript is not working!".
Het oorspronkelijke probleem was dan ook dat gewone websites (die door een webserver geserveerd worden) het Javascript niet werd uitgevoerd.

Inmiddels heb ik het volgende nog geprobeerd:
  • Een lijst met .dll-files opnieuw registreren.
  • Een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt en daaronder getest.
  • PC laten scannen met Wisefixer.
Maar tot nu toe helaas geen resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Onbekend op 08-12-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

En wat gebeurd er als je het op een server plaatst?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb hem even geüpload, maar helaas geeft hij het zelfde resultaat. Op de laptop staat er "Javascript is not working!", en bij mij staat er netjes "Javascript is enabled.".

(Ik controleer alles steeds met een andere browser zodat ik weet dat het testen zelf goed gaat. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Onbekend schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:57:
[...] @Cealorum:
Dat is gewoon een soort backup terugzetten, en daarmee past hij ook andere programma's aan. Dat doe ik dus liever niet.[...]
Nee, het checkt dan alle bestanden en download ze van de MS servers als deze verschillen. Het verschil met SFC is dus dat deze laatste de bestanden uit de lokale cache haalt, waar DISM (== Repair-WindowsImage) ze ook van de MS servers vandaan plukt en dat DISM naar alle windows bestanden kijkt, waar SFC dit niet doet.
Maar je hebt gelijk dat het alle bestanden die bij een Windows install horen kan aanpassen. Andere programma's zijn gewoon veilig hoor, daar waar ze niet met Windows bestanden hebben lopen rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik zou Windows lekker opnieuw installeren, kost je een half uurtje en dan werkt alles gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ramon schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:51:
Ik zou Windows lekker opnieuw installeren, kost je een half uurtje en dan werkt alles gewoon weer.
Dan weet je alleen niet wat het probleem nou was, en heb je nog steeds geen oplossing mocht het probleem zich later weer voordoen.

TS: Heb je de debugger in de F12-tools al een keer geprobeerd? En wat zegt de console eigenlijk?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ramon schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:51:
Een half uurtje? Maak daar maar minimaal een halve dag van, met dank aan de vele updates....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1