Ik heb hier een laptop met Windows 7 64bit die eigenlijk helemaal correct werkt.
Behalve dat bij Internet Explorer 11 het Javascript totaal niet werkt.
Ik heb om te testen de volgende webpagina gemaakt:
Als ik deze webpagina open staat er "Javascript is not working!" en dat is dus niet goed. Maar, Javascript staat wel aan, want anders had ik de melding "Javascript is disabled." moeten krijgen.
Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
De oplossing om voortaan een andere browser te gaan gebruiken en/of Windows opnieuw te installeren heb ik zelf ook al bedacht, maar voor nu wil ik eigenlijk wel zelf wel weten en uitzoeken waarom in IE11 het Javascript niet meer werkt.
Heeft iemand nog tips om uit te proberen?
Behalve dat bij Internet Explorer 11 het Javascript totaal niet werkt.
Ik heb om te testen de volgende webpagina gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Javascript checker</title> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=ISO-8859-1" > <style> div { position: fixed; left: 20px; top: 20px; background-color: #EEEEEE; width: 200px; margin: 16px; padding: 16px; font-weight: bold; } </style> </head> <body> <div> Checking Javascript:<br><br> <script type="text/javascript"> document.write('<div style="z-index: 30; color: #00CC00">Javascript is enabled.</div>'); </script> <noscript> <div style="z-index: 20; color: #CC0000"> Javascript is disabled. </div> </noscript> <div style="z-index: 10; color: #CC0000"> Javascript is not working! </div> </div> </body> </html> |
Als ik deze webpagina open staat er "Javascript is not working!" en dat is dus niet goed. Maar, Javascript staat wel aan, want anders had ik de melding "Javascript is disabled." moeten krijgen.
Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
- Alle updates van Windows installeren. (Er stond toen nog IE10 op, met het zelfde probleem.)
- Alle browserinstellingen en geavanceerde instellingen hersteld.
- Alle tijdelijke bestanden, en ook de tijdelijke internetbestanden verwijderd.
- Firefox geïnstalleerd.
Daarop werken de websites wel goed.
- Volledige Checkdisk laten uitvoeren.
- IE11 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Met AntiMalwareBytes de computer laten scannen.
- Met McAfee de computer gecontroleerd.
- McAfee van de computer verwijderd.
En AVG Free erop gezet en daarmee de computer laten scannen.
- Met Process Explorer de dll-files bekeken, en gecontroleerd of deze de zelfde versie hebben als op mijn eigen computer waar IE11 wel goed op werkt.
- MicrosoftFixit50195 uitgevoerd.
- BrowserRepairTool geïnstalleerd en uitgevoerd.
De oplossing om voortaan een andere browser te gaan gebruiken en/of Windows opnieuw te installeren heb ik zelf ook al bedacht, maar voor nu wil ik eigenlijk wel zelf wel weten en uitzoeken waarom in IE11 het Javascript niet meer werkt.
Heeft iemand nog tips om uit te proberen?
Speel ook Balls Connect en Repeat