Kleine stille PC

Pagina: 1
Acties:

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03 22:58
Ik ben op zoek naar een kleine stille PC voor in de huiskamer.
Gewoon een beetje mailen, Windows7, iTunes, films afspelen op een grote TV (HDMI), MS Office, simpel thuisnetwerk. Maar wel absoluut stil, als het kan:
Fanless voeding (extern), fanless processor, SSD (as simple as that)
Maar wat is er toch aan de hand?
Zoek ik verkeerd? Zit ik in het verkeerde (sub)forum?

Met wat simpel zoeken kwam ik op een site in Engeland, en een ééntje in Nederland het volgende tegen:

INTENSE PC

Nu laat ik me graag goed informeren, en ben ik op zoek gegaan in een van Fora op Tweakers.
Maar W?A?A?R?O?M? is er nergens info te vinden op Tweakers over deze kleine stille PC?

Zoek ik verkeerd?
Kan deze PC wel wat ik wil?
Wie heeft er ervaring met deze PC?
Of is het niks, of veel te duur en moet ik toch écht iets anders willen?
Of heet hij gewoon anders?

RobvanO
------------------------------------------------------------------------------

hieronder de spec's:
http://www.fit-pc.net/intense-c3517v-fm4u-p-27.html
IPC C3517V-WB-FM4U (Type PRO); i7, Dual 1.7 GHz, Wlan

Processor: Dual-core 64 bit x86 CPU @ 1.1–1.7 GHz
(CPU-benchmark: 3449)
bron: http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-3517UE+%40+1.70GHz

Afmeting: 190 x 160 x 40 mm
Energieverbruik: 10 - 26 Watt
Energie Toevoer: Ongeregeld DC 10 tot 16Volt voedingsadapter (meegeleverd)
AC-ON functie: Aanwezig. (Start automatisch op na stroomuitval).
CPU: AMD G-T40N64 bit dual core 1 GHz 9W TDPIntel Core i7- 3517UE 64bit dual core 1.7 GHz 17W TDP
Video: HD Graphics 4000
HDMI HDMI 1.4a Up to 1920 x 1200 @ 60 Hz
Display Poort Max. 2560 x 1600 bij 60Hz, dual mode support
Geheugen: Max. 16 GB (0Gb ingebouwd, optie: 2x2 of 2x4 Gb), DDR3-1066, 64-bit (twee SO-DIMM sockets)
USB poorten:
2x USB 3.0 host ports, 5 Gbit/s
2x USB 2.0 host ports, 480 Mbit/s
4x USB 2.0 host ports, 480 Mbit/s aan voorzijde

Seriele Poort Ultra mini serial connector
Ethernet: 2* 1000 BaseT Ethernet poorten, RJ45
Wlan-WIFI: 802.11b/g/n Wi-Fi, 2 antennas, 150 Mbit/s
Hardeschijf: Interne 2.5 inch Sata; Twee eSATA poorten, max. 6 Gbit/s
OPTIE: 160 / 500 GB (S-ATA) of 8 / 60 GB SSD (S-ATA)
Audio: Stereo line-out and stereo line-in
7.1 channel S/PDIF, (electrical through 3.5mm jack)
Besturingssysteem: OPTIE: Linux, Windows XP Pro, 7 home, 7 pro, 7 ultimate, Win 8, Win 8 PRO

High performance - low power
With a 3rd Generation Intel Core CPU, Intense PC delivers blazing-fast performance - unprecedented for a miniature fanless system. Intense PC consumes under 10W when idle, yet for high workloads the two CPU cores provide up to 2.8 GHz of processing power with Intel® Turbo Boost Technology.
Out-of-the-box Intense PC provides a set of interfaces unmatched by any computer of a similar size:
·- Dual-head display HDMI + DisplayPort
·- Digital 7.1 S/PDIF and analog 2.0 audio, both input and output
·- Dual Gigabit Ethernet
·- WiFi 802.11 b/g/n + BT combo with dual antennas
·- 2 USB3 ports + 2 USB2 ports
·- 2 eSATA ports
·- Bay for 2.5” SATA HDD
·- 2 mini-PCIe sockets
·- Serial RS232 port

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zelf heb ik geen ervaring met deze PC, en ik denk niet dat veel anderen dat hebben. Persoonlijk vind ik het nogal een hoge prijs voor een PC zonder harde schijf, geheugen en besturingssysteem. In totaal zou het dan uitkomen op minstens €900!

Hier bijvoorbeeld twee vergelijkbare systemen voor veel minder geld: pricewatch: Sapphire Edge VS4
pricewatch: Sapphire Edge VS8

In bovenstaande systemen zit wel een ventilator, maar ik kan me niet voorstellen dat je die kan horen. Tegenwoordig zijn PC's erg stil; zeker compacte zoals deze.

Over de laatste is zelfs een review geschreven in het Nederlands: http://nl.hardware.info/r...-compacte-mini-met-amd-a8

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• RobvanO
Bedankt voor deze snelle reactie.
De Sapphire Edge heeft wel 'slechts' een Average CPU Mark van 1199.
En, écht stil heeft kennelijk een prijs.

Ik wacht ook nog even andere reacties af.
Zijn er nog andere 'systeempjes'?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 11:09

Raphaelo

boeiend!!

Waarom kijk je niet gewoon zelf even in de pricewatch?

http://tweakers.net/categ...rx1nbo5WDq4819a1D9eDMopVw

Dit is maar een voorbeeldje, maar je kan hier zelf op alles zoeken wat je belangrijk vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door Raphaelo op 07-12-2013 14:29 ]

originele signatures zijn top!

• Mick1990
  • Niet online

• RobvanO
Bedankt allemaal. Dat is wel heel veel om uit te kiezen....
Maar zit er daar ook toevallig een 100% stille PC tussen?
Fanless voeding (extern), fanless processor, SSD? En nog een beetje prestaties?
Heeft iemand er zo een?
Want dat is wat ik zoek....

[ Voor 5% gewijzigd door RobvanO op 07-12-2013 16:07 ]

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

De SSD kan je er beter zelf in zetten, als je die al ingebouwd wilt hebben is je keuze in systemen ongelofelijk beperkt. Verder zou ik me niet zo focussen op het fanless gedeelte. Een stille computer kan je ook hebben met een fan. Zeker als je ook enige prestaties wilt dan is fanless gewoon geen optie.

Als je echt wilt vasthouden aan die eisen, dan wens ik je heel veel succes, aangezien het dan een zo goed als onmogelijke opgave is. Als je je eisen iets bijstelt zal het veel makkelijker worden om wat te vinden.

Verder ga ik even een modje vragen om dit topic te verplaatsen, aangezien het volgens mij inderdaad niet in het juiste subforum staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Raphaelo op 07-12-2013 18:57 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:50
Ik zou je aanraden je te beperken tot zelfbouw. Dan kun je namelijk een volledig passief systeem bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,68€ 35,68
1Gigabyte GA-B75TN (rev 1.0)€ 81,15€ 81,15
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 93,10€ 93,10
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 64,90€ 64,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,33

Kan alle basistaken prima aan, Full HD materiaal afspelen lukt hiermee ook prima. Eventueel kun je nog kijken naar een i3 3225 ofzo, die heeft een stuk krachtigere IGP. Verder denk ik dat je ook wel afkunt met 4GB geheugen en de 120GB versie van de SSD, maar dat moet je zelf even kijken. De kast werkt als een grote processorkoeler en voert de warmte passief af. Je hoort dus helemaal niks als deze PC aanstaat. De voeding van 120W die erbij zit is ruim voldoende, een systeem als deze komt onder full load hooguit tot 50W. Idle 10-15W. Lees ook even de review van de kast: productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Je zou, als je per se fanless wilt, ook voor waterkoeling gaan. Dan kan je in feite radiators blijven toevoegen tot ie gekoeld is. Dan bots je wel tegen de eis van je formaat aan. Ook maakt de pomp geluid, dus da's jammer. Je kan ook gaan voor bijvoorbeeld een Zalman Reserator (pricewatch: Zalman Reserator 1 v2 Passive Liquid Cooling System). Reteduur, maar wel fanless. Waar je die unit van een koeltoren neerzet is dan een tweede.

Hier al gekeken trouwens? https://www.ikbenstil.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 19:07 ]

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Onthoud wat het formaat is wat de TS voor ogen heeft…

190 x 160 x 40 mm

[ Voor 3% gewijzigd door Raphaelo op 07-12-2013 19:07 ]

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 09:16
Als ik het goed begrijp wil je een simpel systeempje voor in de woonkamer en dan kom je met een router behuizing van 735 euro aanzetten:P

Ik zou zelf voor zoiets gaan
http://mycom.nl/desktops-...mini-pc-edge-hd3-apu-e450

@Mick Mick geeft ook een goede tip imo

[ Voor 7% gewijzigd door interlude op 07-12-2013 19:35 ]

Verwijderd

Neem een Intel next unit of computing http://tweakers.net/produ...xt-unit-of-computing-kit/

Fluisterstill !!

i3 / of i5

zelf verder configureren

zie hieronder het is een barbone

8 GB geheugen

120GB MSata of in de nieuwe SSD

beest van een machine voor maar 11 bij 11 bij 3 hoog kleiner dan de kleinste mac mini !!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 19:43 ]

• RobvanO
Kijk, dit zijn reacties waar ik iets mee kan. Dank!

Ik blijf alleen ten opzichte van de start van dit topic nog wel met drie vragen zitten:

1) De Intense PC is inderdaad best duur, maar ook best snel, toch? Voor wie kan hij ooit bedoeld zijn?

even in herinnering:
IPC C3517V-WB-FM4U (Type PRO); i7, Dual 1.7 GHz, Wlan
Processor: Dual-core 64 bit x86 CPU @ 1.1–1.7 GHz
(CPU-benchmark: 3449)

2) Wat is er zo belachelijk (of juist bijzonder) aan de hierboven genoemde 'routerbehuizing'? Wat maakt dit apparaat zo duur?

3) Waarom is er nergens in Tweakers iets over dit apparaat te vinden? Misschien té 'over the top' ?

• Mick1990
  • Niet online
Voor de taken die je er mee wilt doen is hij snel genoeg. Zeker als je er een SSD in zou plaatsen. Ik denk dat hij vooral bedoeld is voor mensen die gewoon een kleine pc willen. Maar nogmaals, €900 is veel te veel geld voor zoiets. Zelfs de basis Mac Mini is met zijn €655 een veel snellere pc en is met zijn fan niet hoorbaar. De intense pc mag dan wel fanless zijn, maar je moet jezelf echt goed af gaan vragen of dat ook die €900 waard is. Een reden van de hoge prijs zou de processor kunnen zijn.

Van de Next Unit of Computing kan ik je in ieder geval vertellen dat zij niet hoorbaar zijn, tenzij je je oor erop legt. Mijn advies is dan ook om voor de pricewatch: Intel Next Unit of Computing (3de generatie) Core i5-4250U te gaan. De processor is iets minder snel dan de intense pc (met de nadruk op iets). Voor normaal gebruik zul je er niets van merken. Opmerkelijk dat de processor van de fit pc is geklokt op 1.7 ghz, terwijl deze normaal gesproken op 1.9 ghz hoort te draaien. Ik vermoed dat ze dat gedaan hebben omdat hij anders veel te warm wordt. Je moet trouwens niet blind staren op dat getal bij cpu benchmark. De intense pc heeft een i7 processor die er algemeen bekend om staan om veel hogere benchmark scores te halen, terwijl een i5 met vergelijkbare kloksnelheid in normaal gebruik even snel is en aanvoelt.

Hier trouwens een soort van vergelijking tussen de fit pc en de intel nuc die ik je aanraad: reviews: Sony Vaio Duo 13: uitgegleden
De sony vaio 13 heeft exact dezelfde processor als de intense pc en de air 2013 als de intel nuc.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 15:33
De NUC is standaard voorzien van een fan maar door één van de volgende oplossingen is het ding passief te koelen.

Tranquil 99 euro

Akasa 49 euro

SilverStone 40 euro

while (! ( succeed = try ()));

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01 15:01
Als ik de opgave zie wat je er mee wilt kunnen doen, zou ik gewoon voor deze http://samenkopen.net/action_product/859229/303975 gaan.... klein SSD'tje erin en evt. een USB-schijf voor meer opslag.

Verwijderd

MartijnLoarne schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:01:
Ik zou je aanraden je te beperken tot zelfbouw. Dan kun je namelijk een volledig passief systeem bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,68€ 35,68
1Gigabyte GA-B75TN (rev 1.0)€ 81,15€ 81,15
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 93,10€ 93,10
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 64,90€ 64,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,33

Kan alle basistaken prima aan, Full HD materiaal afspelen lukt hiermee ook prima. Eventueel kun je nog kijken naar een i3 3225 ofzo, die heeft een stuk krachtigere IGP. Verder denk ik dat je ook wel afkunt met 4GB geheugen en de 120GB versie van de SSD, maar dat moet je zelf even kijken. De kast werkt als een grote processorkoeler en voert de warmte passief af. Je hoort dus helemaal niks als deze PC aanstaat. De voeding van 120W die erbij zit is ruim voldoende, een systeem als deze komt onder full load hooguit tot 50W. Idle 10-15W. Lees ook even de review van de kast: productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS

Succes :)
Of met een Haswell i3 zoals de 4330 of 4330T. Maar dan moet je als je voor de Akasa gaat wel zo'n thin-mini-itx bordje nemen zoals deze: pricewatch: Asus Q87T

Zelf twijfel ik nog over 3 opties:
1. de nieuwe i5 Haswell NUC i.c.m. een Tranquil behuizing
2. de Akasa Euler zoals hierboven met de Q87T en i3 4330
3. een Streacom (duur) kastje met een iets minder duur mobo en een i3 4330

Kan iemand zeggen wat een krachtiger systeem is? Want de NUC heeft weliswaar een i5, maar dat is een mobiele U versie, terwijl de i3 4330 een desktop processor is.

• RobvanO
Bedankt voor wéér nieuwe adviezen en inzichten. Het beeld van mijn ideale 'kleine stille PC' begint zich steeds duidelijker te vormen. Vooral de i3 3225 was een nuttige suggestie.

Natuurlijk ga ik hem zelf bouwen. Waar ik wel nog een beetje tegen opzie, is het bij elkaar sprokkelen van alle onderdelen bij die verschillende goedkope leveranciers. Ik betaal voor sommige onderdelen liever zo hier en daar een paar euro's meer, als ik dan alles maar in één keer bij elkaar heb.....

Toch probeer ik me een beter beeld te vormen van de 'relatieve' snelheid van de te plaatsen CPU. Ik kijk maar steeds op de site CPU-benchmark en lees dan een getal. Hoe hoger hoe beter, denk ik dan, maar ik weet ook dat er zo iets is als een optimum voor energie-consumptie t.o.v. prestaties. Wat mij betreft liever wat 'onderklokken' en daardoor (veel?) geld besparen (Essent), en een langere levensduur, dan een paar procent meer maximum rekenkracht. Zo'n PC staat een groot deel van het jaar 24x7 gewoon 'aan'. Ook dit zijn overwegingen voor de PC die ik de komende jaren in mijn huiskamer wil plaatsen.

De 'zelfkoelende' kast hoeft niet mooi te zijn, maar wel klein! Hij staat niet direct in het zicht, maar ik wil mijn vensterbank wel zoveel mogelijk vrijhouden. Er is helaas ook een CV-radiator in de buurt. Nog iets over de grootte: er hoeft in de behuizing van de PC geen ruimte te zijn voor bijvoorbeeld een Blue-ray speler. In feite alleen maar voor een CPU, wat geheugen en een SSD. De rest, niet zoveel, hang ik er allemaal wel aan met USB. En de verbinding met het thuisnetwerk (en internet) is gewoon bekabeld.
De hierboven genoemde kasten zijn voor mijn gevoel allemaal nog te groot. En is er niet iets dat ook rechtop gezet kan worden, of aan de achterkant van mijn monitor gehangen kan worden? Ja, dat was misschien wat mijn primaire interesse wekte bij die (te dure) INTENSE PC van helemaal bovenaan dit topic.....

Tsja, en die Dell Optiplex gaat het niet worden, denk ik. Niet duur, maar nu een keertje gewoon lekker 'uitpakken'. Het zijn ook geen wereldbedragen waar ik tegen aanloop.....

Verwijderd

LOL, een NUC is slechts 116 x 112 x 34 mm groot. Veel kleiner dan die Intense. Als dat ook nog te groot is dan houdt het wel op en kan je beter voor een Android PC'tje op een USB-stick gaan...

De NUC, Silverstone en Tranquil zijn overigens kleiner dan die 2x zo dure Intense PC waar je je nogal blind op lijkt te staren. Ze kunnen ook allemaal -net zoals de Akasa Euler en Akasa Newton H- rechtop gezet worden en/of achter de monitor gehangen worden met een (meegeleverde) VESA beugel. Dit had je zelf ook allemaal kunnen lezen. De Akasa's zijn ook maar 2 cm groter dan die Intense dus ik snap je punt niet zo? Helemaal als ze achter een monitor gehangen worden...

By the way:
Intense PC => DisplayPort supports max. 2560 x 1600 @ 60Hz, dual mode support
Asus Q87T => DisplayPort supports max. 4096 x 2160 @ 24 Hz / 3840 x 2160 @ 60 Hz

I'm off...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 08:05 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:50
Voor jouw taken is een i3 best wel overkill, een G1610 volstaat daar ook wel voor. Eventueel kun je nog kijken naar een s1150 systeem met een Q87T, dan heb je ook 4K output inderdaad. Daar volstaat een Akasa Euler ook wel voor, en is klein en kun je gewoon kwijt achter je beeldscherm of tv.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• RobvanO
Iedereen dank voor meedenken en adviezen!

Excuses voor mijn, hier en daar, gebrek aan kennis en inzicht. Natuurlijk is alles op internet te lezen. Maar dat is allemaal wel heel erg veel. En, ik ben geen dagelijkse Tweakers-follower. Ik was mijn wachtwoord allang vergeten.

Inmiddels een week verder heb ik een systeempje besteld (bij één leverancier) dat bestaat uit.

- Akasa Euler systeemkast met externe voeding
- Gigabyte GAB75TN moederbord
- Intel i3-2225 processor
- 2 x 8 GB SODIMM geheugen (1600Mhz)
- 240 Gb SSD

Bij elkaar best een fors bedrag, maar ik hoop hiermee een beetje toekomstbestendig systeem te hebben, dat een beetje 'lucht' heeft en dat onderhoudsvrij (geen intern stof), relatief energiezuinig en snel (!) is. Misschien niet exact volgens het 'gebruiksprofiel' dat ik helemaal bovenaan dit topic heb neergezet, maar toch, dan heb je ook wat, denk ik. En, alles 100% 0dB. Nu maar hopen dat er niets gaat brommen of resoneren.

Ik ga er nu ook nog op zoek naar een USB-TV (dan heb ik toch nog een tweede TV in de kamer, het is vaak vechten wie er wát mag kijken op de 'grote TV' [advies?]) en een 'draadloze muis en toetsenbord' [idem?].

Iedereen alvast goede feestdagen gewenst.

Naschrift: het blijft vreemd dat er in heel Tweakers verder nergens iets te vinden is over die INTENSE PC, als je leest waarover er allemaal wél geschreven wordt.

Einde topic?

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-03 22:39
Waarom ben je voor 2x 8GB geheugen gegaan? 4 GB is ruim genoeg voor de taken die jij hebt omschreven.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Volgens mij overschat jij de taken die je wil doen, een Celeron was al genoeg geweest. En 16gb geheugen? Dan nog niet te beginnen over de 2 generatie's oude i3... Weet je zeker dat je het niet al wil terugsturen?

Allround.

• RobvanO
'teruggeschoefd' naar 2 x 4GB geheugen ivm specificaties MOBO.
Mooie combinatie!

Tsja en over die taken, hij zal niet gauw te warm worden, maar ... je weet nooit waar ik hem nog voor ga gebruiken.
De meeste auto's in Nederland kunnen ook veel harder rijden dan 130 km/uur.

Verwijderd

Waarom heb je niet deze i3 genomen? pricewatch: Intel Core i3 4330 Boxed Hoort ook een ander moederbord bij maar die is er ook in dat formaat.

Trouwens zie dat ze op de site van Akasa max 35W TDP processor adviseren: http://www.akasa.com.tw/u...i%20ITX&model=AK-ITX05-BK

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 19:28 ]

Verwijderd

Mick1990 schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:25:
Van de Next Unit of Computing kan ik je in ieder geval vertellen dat zij niet hoorbaar zijn, tenzij je je oor erop legt.
Dit is helemaal niet waar. De fan van mijn i5 4250U NUC maakte echt een duidelijk hoorbaar geluid, ongeveer vergelijkbaar met een PlayStation 3. Ik hoorde hem makkelijk vanaf de gang 3 meter verder in een kamer aan staan. Dus totaal onacceptabel voor mij. Dus de Tranquil H2 besteld uit de UK. Nu helemaal stil, een verademing. :)

• RobvanO
Ik ben inmiddels een paar maanden verder.

Het werken met de AKASA Euler is een verademing! Mooi design ook. Echt een aanrader, zeker omdat met deze kast ook de 100% stille 'power brick' (12V 120W) meegeleverd wordt. Hij stond zelfs dicht bij een CV-radiator. Ik heb nooit temperaturen gemeten van boven de 60 graden. Het kastje hangt inmiddels achter mijn 23 inch monitor op de vier meegeleverde VESA-schroeven (10x10cm).
Met een König HDMI Extender Through UTP (Full HD over meer dan 20 meter) kan ook mijn TV op mijn huiskamer PC aangesloten worden.

Ik heb ook nog een oude Medion-kast van nieuwe stille hardware voorzien.
De combinatie van een Picopsu voeding (goede vergelijking zie: Megekko) met ssd (uiteraard) en de Nofan CR-80EH Copper (38 euro) werkt bij mij al maanden probleemloos. Ook geen case-ventilator nodig.
De keuzemogelijkheden voor moederbord en CPU zijn bijna onbeperkt. Aan te raden is om een CPU te kiezen met een TDP van 55 of minder. Keuze genoeg!
Als je met Speedfan de temperatuur een beetje in de gaten houdt, zie je dat, zelfs op tropische dagen in de zomer, de temperatuur van de CPU ver beneden de 60 graden blijft, sterker nog, meestal nooit boven de 30. Een PC 'slaapt' immers een groot deel van de 168 uren die een week telt.

Bottom line (dit bepaalt waarom de PC stil is):
- picopsu (incl 12V power brick)
- ssd
- Nofan CR-80EH (processorkoeler)

Complete hardware bij elkaar voor rond de 300 euro....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grappig om je kiesproces zo terug te lezen. Die Akasa is wmb echt een perfect ding. Tikkie overkill geheugen (ik heb vier :P geloof ik). Mooi dat je er tevreden mee bent

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Wel je een fanless pc puur voor filmpjes kijken hier onder in mijn sig staat een Office pc tje van 350 euro linkt naar een gdocs met onderbouwing. Kan je bij alternate of met een tweaker uit de buurt in elkaar schroeven

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:19:
Wel je een fanless pc puur voor filmpjes kijken hier onder in mijn sig staat een Office pc tje van 350 euro linkt naar een gdocs met onderbouwing. Kan je bij alternate of met een tweaker uit de buurt in elkaar schroeven
Dat kan inmiddels goedkoper met een pricewatch: ASRock Q1900-ITX en een pricewatch: Inter-Tech Mini ITX Q-6 kastje. :)

Mijn i5 NUC met Tranquil Abel passieve case bevalt trouwens ook erg goed! Al ben ik wel misleid door Intel. In de specs vermeldden ze namelijk dat ie 4k @ 60Hz zou kunnen doorgeven, maar dat blijkt niet het geval. En dat was eerst eigenlijk wel een vereiste voor mij, anders had ik wel voor zelfbouw gegaan. Maar goed, 4k ga ik toch pas over 3+ jaar doen denk ik; de 720p blueray rips zijn ook al superscherp om te zien (op mijn 40" Samsung tv die op 2,5 meter afstand staat), en ik vind 1080p dus zeker wel genoeg voor de komende jaren. Het magere aanbod van 4k en de bijbehorende bestandsgrootte nog niet eens meegenomen. Tegen die tijd zal er ook wel iets passiefs te bouwen zijn dat dat dan weer goed doorgeeft.

• RobvanO
Het Inter-Tech Mini ITX Q6 kastje is inderdaad een paar tientjes goedkoper dan de AKASA Euler, maar je kunt er volgens mij ongekoeld niet echt een beetje 'power-cpu' in monteren.
(om een beetje gevoel te krijgen m.b.t. de 'kracht' van een CPU kun je altijd even kijken op cpubenchmark.net)
Pagina: 1