Problemen met switch

Pagina: 1
Acties:

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:34
Ik heb vandaag een switch gekocht, maar in plaats van de plug and play zoals ik verwacht had, loop ik tegen een probleem:
hij doet het niet.

Opstelling:
(vroeger) Modem -> Router -> 3 PC's
(nu) Modem -> Router -> 2PC & Switch -> 2PC's.

Echter heb ik op de 2 PC's na de switch geen internet (er blijft zo dat ronddraaiend icoontje staan, welke overgaat naar een uitroepteken).

Indien ik de switch rechtstreeks aansluit op de modem, heb ik wel internet op die 2 PC's.

Iemand een idee waaraan die zou kunnen liggen?

extra info:
Switch: TP Link (TL-SG11005D)
Router: D-Link (DIR-100)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je sluit het nu verkeert aan. En zoals je zelf al zegt, als je de switch direct op de router aansluit gaat het goed, en dat is ook de manier om het aan te sluiten.

Op het moment dat je er een pc tussen zet, zal die pc de routing moeten afhandelen, en dan altijd aan staan.

Ey!! Macarena \o/

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 17:53
En waarom zou je de switch niet rechtstreeks aan je modem hangen dan?

• Vertor
NeutraleTeun schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:10:
En waarom zou je de switch niet rechtstreeks aan je modem hangen dan?
Omdat ik dan een extra kabel moet trekken door uit 2 verdiepingen
En zoals je zelf al zegt, als je de switch direct op de router aansluit gaat het goed
Ik heb nu toch de switch direct op de router staan en hij doet het niet, je bedoelt misschien de modem?

Voor alle duidelijkheid, vroeger had ik 3 PC's op de router hangen.
Nu zijn dat er nog maar 2. Waarbij ik dus ook nog de switch rechtstreeks aan de router heb hangen en op die switch opnieuw 2 PC's

EDIT: schets
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ajp5bn.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Vertor op 07-12-2013 12:39 ]

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Welk modem heb jij, ook een modem met een router erin? Het lijkt me raar dat een modem twee uitgangen heeft.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

In principe zou dit moeten werken.
Wel zou officieel je een crosscable tussen de switch en de router moeten hangen.
Tegenwoordig is bijna alles auto-mdx waardoor je dat niet nodig zou hebben, maar misschien heb jij een uitzondering ? (mmm volgens specs zit het erop)
Is die kabel wel in orde ?

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 07-12-2013 12:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Vertor
heuveltje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:43:
In principe zou dit moeten werken.
Wel zou officieel je een crosscable tussen de switch en de router moeten hangen.
Tegenwoordig is bijna alles auto-mdx waardoor je dat niet nodig zou hebben, maar misschien heb jij een uitzondering ? (mmm volgens specs zit het erop)
Volgens de product website:
De autom. eigenschappen van deze gigabit switch maakt de installatie plug-and-play en probleemloos. Configuratie is niet nodig. Auto MDI/MDIX elimineert de nood aan crossover-kabels. Auto-negotiation op elke poort voelt de linksnelheid van een netwerkapparaat (10, 100 of 1000 Mbps) en stelt intelligent de compatibiliteit en optimale prestaties af.
De kabel werkt perfect zonder switch (ben hem nu aan het gebruiken)

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Maar nog altijd, weet je zeker dat je modem geen modem/router combinatie is?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

MB113 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:52:
Maar nog altijd, weet je zeker dat je modem geen modem/router combinatie is?
En als je die switch aansluit en dan maar 1 pc erop hangt ?
als het in de huidige situatie werkt, mag een switch ertussen zetten , geen invloed hebben daarop.
dus of ji doet iets anders dan je zegt/denkt, of die switch is stuk

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 07-12-2013 12:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Nou een router achter een router geeft problemen als ze niet goed zijn ingesteld, t kan zijn dat t altijd toevallig goedgegaan is met de dhcp ip adressen. Want de switch werkte wel stond er. En omdat de switch wel rechtstreeks op het modem werkt denk ik dat dat ook een router moet zijn. Dan kun je de D-link gewoon uit het spel halen, heeft toch geen wifi en maar 100 mbit aansluiting.

[ Voor 44% gewijzigd door MB113 op 07-12-2013 13:04 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het is trouwens een SG1005D en geen SG11005D :)

De kabel tussen de switch en de router is toch wel goed? Probeer eens een pc direct op de kabel te hangen. Als die zo geen internet krijgt mag je je kabel nakijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 07-12-2013 12:57 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Vertor
1. De modem is zuiver een modem (geen modem met een router ingebouwd).

2. Wat ik gedaan heb:

a. Ik heb de kabel genomen van de Modem naar de router en aangesloten op de switch (dus van modem naar switch ipv router) en dan de kabel die naar boven loopt aangesloten op de switch en ik heb internet boven op de PC.

b. Ik heb de kabel die naar boven loopt rechtstreeks aangesloten op de modem (zonder router) en ik heb boven de switch aangesloten, maar hier detecteert de switch mijn modem niet (Het lampje op de switch brand niet).

c. Doe ik hetzelfde als (b), maar dan met de router ertussen, brand het lampje wel op de switch (herkent de router), maar geen internet.

Dus a,b,&c doet mij besluiten dat het aan de kabel ligt die naar boven loopt.

MAAR:
Die kabel doet het wel indien ik er de switch gewoon tussen uitlaat, of zoals ik de switch aansluit op manier (a).

EDIT:

Ik heb de switch een verdieping lager aangesloten
En daar de 2 Andere Pc mee verbonden en daar doet die het perfect

Dus het ligt wel degelijk aan kabel die naar boven loopt, maar waar kan dan het probleem liggen in de kabel, aangezien als ik de pc er rechtstreeks op aansluit wel zonder problemen internet heb?

[ Voor 25% gewijzigd door Vertor op 07-12-2013 13:36 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je pc staat die dan in 10Mbps, 100Mbps of 1Gbps (iets met ader paren)??? Want alles van switch naar pc zou 1Gbps moeten zijn (behalve als de pc geen 1Gbps ondersteund).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1