Ik heb een server draaien op Debian Testing (kernel 3.10.2) waarbij ik een paar media directories exporteer via /etc/exports. Mijn PopcornHour A200 (een mediaspeler) draait een door de fabrikant aangepaste versie van linux. De kernel is een ongetwijfeld gepatchte 2.6.22 kernel.
/etc/exports op mijn server:
192.168.1.10 is de mediaspeler. 192.168.1.62 mijn laptop.
In deze versie van de exports file heb ik Series geexporteerd zoals de media speler zelf ook directories exporteerd.
Met mijn huidige setup kan ik bestanden via mijn mediaspeler benaderen. Maar slechts bladeren. Op het moment dat ik een bestand open, zie ik dat er overdracht plaatsvindt, maar minimaal (denk enkele kbytes per seconde).
Ik heb reeds een aantal firmwares van de fabrikant geprobeerd, zonder succes. Daarnaast kan de mediaspeler zelf ook via NFS zijn directories exporteren. Ik heb de waarden die de speler zelf gebruikt, ingevoerd bij mijn Debian server om te kijken of dit zou helpen. Helaas.
Ik heb dezelfde directories ook gemount op mijn Ubuntu laptop: excellente performance (tussen de 2000 en 3000 kbyte per seconde over een wireless verbinding).
Er zit geen firewall op mijn netwerk. Alles is bedraad. De server en de mediaspeler zitten op hetzelfde subnetwerk.
Mijn vraag:
Kan ik via de server nog opties meegeven die voor normale performance zorgen? Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
/etc/exports op mijn server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /data 192.168.1.10(ro,nohide,async,subtree_check,fsid=0) /data/data01/Films 192.168.1.10(ro,nohide,async,subtree_check) # /data/data01/Series 192.168.1.10(ro,nohide,async,no_subtree_check) /data 192.168.1.62(ro,nohide,async,subtree_check,fsid=0) /data/data01/Films 192.168.1.62(ro,nohide,async,subtree_check) /data/data01/Series *(rw,sync,wdelay,hide,nocrossmnt,secure,root_squash,no_all_squash,subtree_check,secure_locks,acl) #/data/data01/Series 192.168.1.62(ro,nohide,async,no_subtree_check) |
192.168.1.10 is de mediaspeler. 192.168.1.62 mijn laptop.
In deze versie van de exports file heb ik Series geexporteerd zoals de media speler zelf ook directories exporteerd.
Met mijn huidige setup kan ik bestanden via mijn mediaspeler benaderen. Maar slechts bladeren. Op het moment dat ik een bestand open, zie ik dat er overdracht plaatsvindt, maar minimaal (denk enkele kbytes per seconde).
Ik heb reeds een aantal firmwares van de fabrikant geprobeerd, zonder succes. Daarnaast kan de mediaspeler zelf ook via NFS zijn directories exporteren. Ik heb de waarden die de speler zelf gebruikt, ingevoerd bij mijn Debian server om te kijken of dit zou helpen. Helaas.
Ik heb dezelfde directories ook gemount op mijn Ubuntu laptop: excellente performance (tussen de 2000 en 3000 kbyte per seconde over een wireless verbinding).
Er zit geen firewall op mijn netwerk. Alles is bedraad. De server en de mediaspeler zitten op hetzelfde subnetwerk.
Mijn vraag:
Kan ik via de server nog opties meegeven die voor normale performance zorgen? Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.