Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke 32" Samsung Smart TV

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 07:36
Ik zoek een 32" televisie met full HD en het samsung Smart TV systeem. Ik wil kunnen opnemen van telenet (met een ci+ kaartje) op usb. Wifi is een vereiste, want ik wil geen extra kabel leggen. Ik zit nogal dicht op het scherm, dus lijkt me 32" een aangename grootte en als ik in de winkels eens heb rondgekeken, zie ik ook erg duidelijk het verschil tussen 1080p en 720p.

Ik twijfel tussen de volgende modellen:
-UE32EH5030 met wifidongle (€329)
-UE32F5500 (€379)
-UE32F5700 (€389)
-UE32F6200 (€399)

De 5500 en 5700 zijn quasi gelijk, dus dan zou het eerder de 5500 worden. De 6200 heeft wat meer connecties, vind ik minder mooi, maar staat wel hoger in de reeks voor een relatief lage meerprijs. Ik kan alleen niet echt een goede rechtstreekse vergelijking vinden. Sommigen zeggen dat er een beter paneel inzit, anderen zeggen dat het wellicht identiek is. Ik vind het verder ook moeilijk om in te schatten hoe die eh5030 zich verhoudt tot de andere modellen. Hoeveel 'minder' is de beeldkwaliteit? Wat ik ook niet goed weet, is hoe snel de tv's zijn (het smartgedeelte). Ga ik daar veel verschillen in merken?

Alvast bedankt voor jullie input. Ik sta ook open voor andere suggesties, dit is wat ik al gevonden had. De prijzen zijn die van de naburige winkels en/of belgische webshops.

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 07-12-2013 09:27 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor "wat moet ik kopen"-vragen hebben we tegenwoordig een speciaal forum. Ik verplaats je topic daarom naar Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA) :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 00:53
Geen ervaring met Samsung, maar ik kan je wel garanderen dat WiFi en (smart-)TV of streamen uitermate vervelend werkt (lees: gewoon niet).

• Teun_2
Miyamoto schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:40:
Geen ervaring met Samsung, maar ik kan je wel garanderen dat WiFi en (smart-)TV of streamen uitermate vervelend werkt (lees: gewoon niet).
Alternatief zou ethernet via het stopcontact zijn, maar daar heb ik hier in huis slechte ervaringen mee. (toen de technologie nog nieuw was). Werkt dat tegenwoordig beter of anders? Ik had in mijn huis totaal géén of een erg onstabiele verbinding. is naast de snelheid, ook de stabiliteit verbeterd? Ik heb wel een goed wifinetwerk met een goede ontvangst waar ik de tv wil hebben staan. Ik heb geen probelemen om fullHD te streamen van pc naar tablet bijvoorbeeld. (alles n)
Grrrrrene schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:31:
Voor "wat moet ik kopen"-vragen hebben we tegenwoordig een speciaal forum. Ik verplaats je topic daarom naar Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA) :)
Excuses en bedankt!

Edit: het is de UE32F5500 geworden en hij wordt morgen geleverd normaal. ben benieuwd hoe het streamen over wifi het doet. Als het niet goed blijkt werken ga ik wss alsnog voor die electriciteitsplugs.

[ Voor 31% gewijzigd door Teun_2 op 08-12-2013 17:08 ]

• pascoa341
  • Laatst online: 13:03
Even een kort vraagje hoe de UE32F5500 bevalt? Ik zit te twijfelen tussen een UE32F5000 (nieuwer maar zonder smartfuncties) en de UE32EH5300 (ouder model inclusief smart functies). Met name de mogelijkheid tot DLNA op de EH5300 lijkt me nuttig. Echter ik weet niet hoe soepel dit allemaal werkt? Als het toch niet fantastisch is, kan ik net zo goed voor de nieuwere F5000 gaan (hoewel ik eigenlijk niet al te veel verschil zie tussen het 2012 en 2013 model.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

De EH versie is vooral een stuk dikker. Kwalitatief niet perse minder. Ga je voor Smart in de TV dan zou ik je toch aanraden om echt naar de F5500 te kijken, er is een flinke stap gemaakt in functionaliteit namelijk en zoveel duurder is hij nu ook weer niet.
Lang niet perfect nog dus een losse oplossing werkt beter maar de F serie komt best in de buurt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Teun_2
pascoa341 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:20:
Even een kort vraagje hoe de UE32F5500 bevalt? Ik zit te twijfelen tussen een UE32F5000 (nieuwer maar zonder smartfuncties) en de UE32EH5300 (ouder model inclusief smart functies). Met name de mogelijkheid tot DLNA op de EH5300 lijkt me nuttig. Echter ik weet niet hoe soepel dit allemaal werkt? Als het toch niet fantastisch is, kan ik net zo goed voor de nieuwere F5000 gaan (hoewel ik eigenlijk niet al te veel verschil zie tussen het 2012 en 2013 model.
De DNLA functionaliteit werkt icm mijn gsm en mac perfect, maar met mijn panasonic gx7 fototoestel lukt het helemaal niet. Ik heb hem kunnen vinden voor 299,95, dus vandaar mijn keuze voor deze tv uit het lijstje, het was ook gewoon de goedkoopste. Kleuren kan ik niet zo veel over zeggen (beetje kleurenblind), maar streamen over wifi lukt wel heel erg goed. Ik merk wel dat de youtube app niet altijd 1080p streamt, ook al is dat beschikbaar. Soms zelfs maar 480p ofzo. iemand een idee waaraan dat ligt?

Ondanks dat er een dualcore processor inzit, komt de interface toch ook niet aan 60fps op het scherm, dat vond ik wel een beetje jammer van Samsung in 2013.

[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 11-12-2013 16:03 ]

Pagina: 1