• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 22:06
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/20feptx.png

Dit soort schermen... zijn er al soortgelijke concepten door fabrikanten ontwikkeld? Zo'n getinte transparente glas, als in een raam.. met de mogelijkheid om iets af te kunnen lezen, voor in de ontwikkeling over komende 15 jaar?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09

Shunt

Boe

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 01:17:
[afbeelding]

Dit soort schermen... zijn er al soortgelijke concepten door fabrikanten ontwikkeld? Zo'n getinte transparente glas, als in een raam.. met de mogelijkheid om iets af te kunnen lezen, voor in de ontwikkeling over komende 15 jaar?
Google is niet zo moelijk heb ik gehoord van mensen.
maar ja de techniek is er al een flinke tijd.
http://www.cnx-software.c...through-oled-lcddisplays/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hatsieflatsie
YouTube: 「窓がディスプレイに」,Samsung SDIが透過率30%の有機ELパネルを披露

Epic.... dit was in 2008 al geperfectioneerd. waarom zien we dit nog niet terug in de consumentenmarkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-12-2013 01:39 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is er al een paar jaar:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vaiRLpuwDZ0]

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 07-12-2013 01:43 ]

Ey!! Macarena \o/

• Hatsieflatsie

[ Voor 47% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-12-2013 01:46 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 23:34
Dit is alleen handig als je in een donkere kamer zit. Als je in een lichte kamer zit, dan zie je niks meer op het scherm. Ook tekst is dan moeilijk te lezen.
Ik zie het nut ook niet van een transparant beeldscherm.
Wel tof dat het kan, maar nul toegevoegde waarde. Misschien voor een raam dat donkerder kan worden tegen de zon, maar dat was er ook al volgens mij.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Hatsieflatsie
Toegevoegde waarde is 1 ding. Styling telt ook.

Kijk maar naar Apple. Gemeten naar marketcap is het zelfs daarmee de grootste bedrijf ter wereld geworden.

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 01:47:
Toegevoegde waarde is 1 ding. Styling telt ook.

Kijk maar naar Apple. Gemeten naar marketcap is het zelfs daarmee de grootste bedrijf ter wereld geworden.
Maar zelfs bij Apple gaat usability altijd voor stijl. Zo'n scherm ziet er leuk uit, maar los van dat het 0 toevoegt is het in de meeste situaties ook nog eens erg onwerkbaar.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• Hatsieflatsie
Nou, ik zou anders wel veel interesse in hebben. En wat dacht je van toepassing in spiegels? Handig voor in de badkamer, nieuws lezen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 21:42
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 02:19:
Nou, ik zou anders wel veel interesse in hebben. En wat dacht je van toepassing in spiegels? Handig voor in de badkamer, nieuws lezen.
http://www.lumiblade-expe...vingshapes%3Fslide=1.html
Hier bestellen: https://www.lumiblade-sho...blade-special-kit-82.html

• Hatsieflatsie
Dat zijn lichtjes achter de spiegel. Bedoelde als in echt display. :)

Ik ben er iig voor in de markt als ze een doorzichtige 30 inch 2560x1600 display uitbrengen. Dan koop ik ze allemaal op.

[ Voor 47% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-12-2013 15:49 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 15:33 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Hatsieflatsie
Lijkt me niet dat ze die spiegel ook verkopen als werkende consumentenversie?

• Hatsieflatsie
Zijn er überhaupt transparante schermen te koop?

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 15:39
Transparante monitoren zijn er al lang, ze worden vaak gebruikt in laptops:
http://www.indiaonrent.co...-transparent-monitor.html

Het probleem is echter dat je teveel wordt afgeleid door de troep die er achter staat of de lelijke kop van je collega...

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Hatsieflatsie schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:43:
Lijkt me niet dat ze die spiegel ook verkopen als werkende consumentenversie?
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:47:
Zijn er überhaupt transparante schermen te koop?
Voor beiden geld: alleen te koop voor bedrijven die hun etalage/winkel willen versieren.
De Samsung transparant zwart/wit is al een tijdje op de markt, en dat spiegel/scherm idee is al gemaakt door een Nederlands bedrijf. Hierbij kun je met NFC een kledingstuk scannen op de spiegel en dan projecteert de spiegel het kledingstuk op der persoon die in de spiegel staat.

Er is gewoon geen consumenten vraag voor deze producten dus er is moeilijk aan te komen, maar het is er zeker wel.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb in Azië wel eens van die spiegelschermen in hotels gezien. Ze zijn er wel degelijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-02 20:57

Audione0

Strijdt der titanen

Toettoetdaan schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:18:
[...]

[...]

Er is gewoon geen consumenten vraag voor deze producten dus er is moeilijk aan te komen, maar het is er zeker wel.
Hoezo geen consumenten vraag? Wie bepaald de vraag? Hoe word dit onderzocht? Als het gros het bestaan van een product niet weet zal er ook nooit vraag ontstaan..
Vaak worden producten dmv goede marketing de wereld in geholpen zonder dat er "vraag" naar is. Slaat het aan dan heeft een producent gelukt, zo niet dan hebben ze pech.
Waar ik op doel is, dat sommige producten vaak expres die wereld niet geholpen worden omdat de consument er nog niet klaar voor is, of dat een product eerst helemaal uitgemolken moet worden voordat er weer iets nieuws verzonnen word. aan de ene kant vind ik dit jammer want techniek kan veel sneller en beter op de consumenten markt.

Kijk bijvoorbeeld naar smartphones tablets en pc's. Elke keer een kleine upgrade hier en daar. Een beetje sneller hier en daar.
Sommige producten moeten exclusief blijven om zo onderscheid te maken. Kijk bijvoorbeeld naar de mercedes S klasse. Heel veel snufjes worden dmv van patenten in bedwang gehouden, maar daardoor hou je innovaties in mijn ogen tegen.
Maar ja, zo blijft de economie draaiend he.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Hatsieflatsie
Cergorach schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:07:
Transparante monitoren zijn er al lang, ze worden vaak gebruikt in laptops:
http://www.indiaonrent.co...-transparent-monitor.html

Het probleem is echter dat je teveel wordt afgeleid door de troep die er achter staat of de lelijke kop van je collega...
Dat zijn gewoon foto's, ingesteld als bureaubladachtergrond. :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De vraag voor dit soort dingen gaat hem denk ik vooral in autoruiten en dergelijken zitten, en dan met name de luxere auto's. Gewoon je turn by turn-navigatie, snelheid en toerental semi-transparant op je ruit, hoef je niet meer naar beneden te kijken. :)

Voor advertenties kan het ook leuk zijn, al zul je het met de verwachte levensduur van een Abri vast niet snel op onbewaakte plekken zien. :P

Voor andere toepassingen zie ik maar heel beperkt nut. Wat voor nut heeft het om naast whatever je aan het bekijken bent ook nog eens te zien wat er achter je scherm zit? Voor kantoortoepassingen en smartphones en dergelijken is dat helemaal niet interessant en tegelijkertijd zou het zomaar eens nadelen kunnen hebben voor de bruikbaarheid van het scherm met betrekking tot de lichtinval. Ik kan me maar erg weinig praktische voorbeelden bedenken waar dit nuttig is en niet juist afbreuk doet aan de werkbaarheid.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 15:39
Hatsieflatsie schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:10:
[...]

Dat zijn gewoon foto's, ingesteld als bureaubladachtergrond. :)
No... Really...;-)
Pagina: 1